Black Friday 2020: Στην τελική ευθεία για τις μεγάλες προσφορές - Τι να προσέξετε
Φέτος η Black Friday θα γίνει αποκλειστικά εξ αποστάσεως, μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Φαίνεται ότι το αίτημα των λιανεμπόρων έγινε πραγματικότητα και η φετινή -ιδιαίτερη λόγω της πανδημίας του κορονοϊού- Black Friday θα είναι Black Week, διαρκώντας συνολικά μια εβδομάδα. Οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν προσφορές και μεγάλες εκπτώσεις για μία ολόκληρη εβδομάδα από 23 έως 30 Νοεμβρίου, ενώ η Black Friday είναι προγραμματισμένη για τις 27, ημέρα Παρασκευή.
Φέτος η Black Friday θα γίνει αποκλειστικά εξ αποστάσεως, μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών, καθώς το lockdown ισχύει τουλάχιστον έως τις 30 Νοεμβρίου.
Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών
Ωστόσο, αυτό που ανησυχεί τους καταστηματάρχες είναι η άμεση παράδοση των προϊόντων τους από τις εταιρείες διανομής, οι οποίες έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας εξαιτίας του lockdown. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών οι διανομές καθυστερούσαν ακόμα και εβδομάδες.
Παράλληλα, οι επιχειρηματίες προβληματίζονται, καθώς βλέπουν ότι μεγάλο μέρος των πολιτών έχει πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές επιπτώσεις του κορονοϊού και δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μεγάλες αγορές, όπως τα προηγούμενα έτη.
Το βέβαιο είναι ότι η φετινή Black Friday στις 27 Νοεμβρίου θα είναι διαφορετική από όλες τις προηγούμενες και αποτελεί στοίχημα για τους επιχειρηματίες, που, όπως φαίνεται, θα συμμετέχουν δυναμικά - όσοι μπορούν-, πραγματοποιώντας μεγάλες προσφορές για να καλύψουν κάποιο από το χαμένο οικονομικό τους «έδαφος».
Οδηγίες προς τους καταναλωτές - Τα SOS για τις ηλεκτρονικές αγορές
Ενόψει των ηλεκτρονικών προσφορών της Black Friday, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:
- Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
- Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
- Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
Επισημαίνεται σε ότι αφορά τη Black Friday ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
- Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
- Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:
Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
- Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
- Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
- Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
- Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.
Η Μέρκελ... επιστρέφει με τα απομνημονεύματά της - Αναφορές και στην Ελλάδα του 2015
Ρεύμα: Έρχεται νέος φόρος για τις επιδοτήσεις του χειμώνα - Δίχτυ προστασίας και στις επιχειρήσεις
Φαρμακονήσι: Εντοπίστηκαν 19 μετανάστες - Αναζητείται ένα άτομο στη θάλασσα
Το τελευταίο «αντίο» στον Δημήτρη Σούρα - Πλήθος κόσμου στην κηδεία του ψυχιάτρου
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr