Ιταλία: «Ταπεινωτική» κωμωδία σατιρίζει τον κορονοϊό και προκαλεί
Η ταινία «Lockdown all’italiana», μια παραγωγή για τις παράνομες σχέσεις εν μέσω πανδημίας κορονοϊού έχει διχάσει την ιταλική κοινωνία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η αφίσα της ταινίας «Lockdown all’italiana» απεικονίζει έναν ηλικιωμένο άνδρα με κατεβασμένα παντελόνια, και μια νεαρή και όμορφη γυναίκα με καυτό σορτς. Και αυτό ήταν αρκετό για να προκαλέσει αηδία στους Ιταλούς ακόμη και πριν την κυκλοφορία της ταινίας Lockdown all’italiana την Πέμπτη, μιας κωμωδίας που εκτυλίσσεται την περίοδο του ιταλικού lockdown λόγω κορονοϊού.
Η πλοκή επικεντρώνεται σε μια υπόθεση μεταξύ ενός πλούσιου δικηγόρου και μιας υπάλληλου σούπερ μάρκετ, των οποίων οι σύζυγοι ανακαλύπτουν την απιστία τους την ημέρα που ανακοινώθηκε εθνικό lockdown. Για τους επόμενους δύο μήνες, τα ζευγάρια αναγκάζονται να ζήσουν μαζί με τη σκιά της πανδημίας και την παράνομη σχέση που «κρέμεται» πάνω τους.
Το Lockdown all’italiana διανέμεται από τη Medusa, μια εταιρεία που ελέγχεται από τον πρώην πρωθυπουργό, Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Είναι η πρώτη ταινία για το lockdown που θα προβληθεί στους ιταλικούς κινηματογράφους και δημιουργήθηκε περίπου με το ένα πέμπτο του προϋπολογισμού που δαπανάται συνήθως για παραγωγή του είδους του.
Ο σκηνοθέτης, Ενρίκο Βαντσίνα, είχε σκοπό η ταινία του, μια φθηνή παραγωγή με θέμα την απιστία, να είναι «ένας φάρος ελπίδας» εν μέσω μιας τραγωδίας που έχει στοιχίσει περισσότερες από 36.000 ζωές Ιταλών. Αντ’ αυτού, όμως, πολλοί τον έχουν κατηγορήσει ότι προσπαθεί να κερδοσκοπήσει επί των νεκρών. Την εποχή που η ταινία διαφημιζόταν σε όλη την Ιταλία, εκατοντάδες πολίτες εξέφρασαν την οργή τους στα κοινωνικά δίκτυα. «Σε μια εποχή που χρειαζόμαστε ομορφιά και παρηγοριά, αυτού του είδους οι ταινίες μας δίνουν μια ταπεινωτική ασχήμια», έγραψε ένας χρήστης.
Η αρνητική αντίδραση των Ιταλών μπορεί να οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι η ταινία δεν είναι πετυχημένη, παρά στο ότι είναι κακόγουστη. Όπως εξηγεί η κριτικός ταινιών Γκαμπριέλε Νιόλα, μιλώντας στον Guardian, η ταινία δεν είναι καν αστεία. «Γνωρίζοντας, όμως, τους συμπατριώτες μου, πολλοί απλώς θα είδαν την αφίσα και θα έκριναν ότι ήταν κάτι που έγινε με μόνο σκοπό τα χρήματα και χωρίς κανένα σεβασμό για τον κινηματογράφο ή την τέχνη».
Παράνομες σχέσεις εν μέσω πανδημίας
«Ζουν διαφορετικού τύπου lockdown, το ένα ζευγάρι είναι πλούσιο και το άλλο φτωχό. Η ιστορία είναι μια σειρά από αστεία, οπότε τσακώνονται πολύ… μετά η νεαρή γυναίκα ζητά χρήματα από τον πλούσιο άνδρα γιατί έχει οικονομικές δυσκολίες…»
Η ιστορία εξελίσσεται λίγο προς το τέλος, με τους απατημένους συζύγους να γνωρίζονται χωρίς να ξέρουν ο ένας την ταυτότητα του άλλου σε ένα site γνωριμιών και τον νεαρό άνδρα να προσπαθεί να αποσπάσει χρήματα από τη μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκα. «Και αυτό είναι όλο», τονίζει η Νιόλα. Η ταινία έχει δύο σοβαρές στιγμές, όταν και αναγνωρίζει την τραγωδία του κορονoϊού, ενώ έχουν αφαιρεθεί αστεία γύρω από τη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση.
Τι απαντά ο δημιουργός
Απαντώντας στους κριτικούς, ο δημιουργός της ταινίας δήλωσε σε συνέντευξη στην Corriere τον περασμένο μήνα: «Αστειεύομαι για το lockdown για να στείλω ένα μήνυμα ελπίδας. Το διακύβευμα δεν είναι μόνο η ταινία μου, αλλά το ίδιο δικαίωμα ύπαρξης της κωμωδίας». Δύο μέρες πριν την κυκλοφορία της ταινίας, ο Βαντσίνα τόνισε ότι ποτέ δεν θα επεδίωκε να βγάλει κέρδος από τον θάνατο, ιδιαιτέρως από τη στιγμή που ανάμεσα στα θύματα συγκαταλέγεται και ο αδερφός του.
Η κριτικός ταινιών Γκαμπριέλε Νιόλα σημειώνει πως «το κάνουν για να γεμίσουν τους κινηματογράφους και φυσικά η πρώτη ταινία για το Lockdown έχει κάποιο πλεονέκτημα. Αλλά δεν ξέρω αν θα προσελκύσει κοινό. Η ταινία είναι χαρακτηριστική του παλαιού ιταλικού χιούμορ, την οποία απολαμβάνει μια γενιά που έχει ως επί το πλείστον εξαφανιστεί».
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr