article background image

Το μεσημέρι της Πέμπτης (07/11) πάνω από 200 εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήναςστη Νέα Σμύρνη, προκειμένου να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στην Ελευθερία  Παλαιστίδου, τη δασκάλα του 3ου Δημοτικού Σχολείου του Ταύρου, η οποία διώκεται επειδή θέλησε να αναδείξει το μήνυμα της ειρήνης, μέσα από τις εικαστικές δημιουργίες των μαθητών της.

Τα παιδιά στην τάξη της εκπαιδευτικού κλήθηκαν από την ίδια να δημιουργήσουν έργα με θέμα την ειρήνη. Μεταξύ των έργων, ήταν και ένα που περιελάμβανε το μήνυμα για «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η πρωτοβουλία της δασκάλας είχε σαν αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια διαδικασία πειθαρχικής δίωξης της μετά από παρέμβαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄
Αθήνας. Η εκπαιδευτικός κλήθηκε σε απολογία με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος. Την ημέρα που η παιδαγωγός απολογούνταν στον ενώπιον του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας, Ιωάννη Κουμέντου, οι συνάδελφοί της αλλά και γονείς του σχολείου και απλοί πολίτες, βρέθηκαν στο πλευρό της καθώς, όπως υποστηρίζουν, πρόκειται για παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο της δασκάλας, η οποία απλώς δίδαξε τις αξίες της αλληλεγγύης και της καταδίκης του πολέμου.

«Κάντε ό,τι θέλετε μέσα στην τάξη αλλά μην τα βγάζετε προς τα έξω»

«Την ώρα που η συναδέλφισσα κατέθεσε την γραπτή απολογία της, στο γραφείο του διευθυντή ανέβηκαν μαζί της και ο δικηγόρος, Θανάσης Καμπαγιάννης, και το ΔΣ του Συλλόγου, αλλά και εκπρόσωποι από το ΔΣ της ΔΟΕ και ένας εκπρόσωπος από την εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ», λέει στο ethnos.gr η Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ο Παρθενώνας», Αδριανή Προκόπη και συνεχίζει: «στη συνάντηση που είχαμε, ο διευθυντής εκπαίδευσης είπε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι, “κάντε ό,τι θέλετε μέσα στην τάξη σας, μην τα βγάζετε όμως προς τα έξω”. Μας είπε ακόμα ότι εμείς φταίμε για ό,τι συμβαίνει γιατί πολιτικοποιήσαμε αυτά που έκανε η συναδέλφισσά μας, πρώτο γράφοντας μέσα στην τάξη “Λευτεριά στην Παλαιστίνη”». Η κ. Προκόπη τονίζει ότι «ήταν ξεκάθαρα πολιτικό το επίδικο από την πλευρά, και του διευθυντή εκπαίδευσης, και του υπουργείου. Ώστε να μην ακούγεται καθόλου το συγκεκριμένο αίτημα». Όπως τονίζει η ίδια, ο διευθυντής εκπαίδευσης, «επέμενε στο σκεπτικό ότι ήταν πανό πολιτικού περιεχομένου το οποίο κρεμάστηκε δίπλα από την πινακίδα του σχολείου».

Η Γραμματέας του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών, υπογραμμίζει ότι, και ο δικηγόρος της δασκάλας, πολύ ξεκάθαρα τόνισε ότι, οι κατηγορίες που τη βαραίνουν δεν μπορούν να σταθούν πουθενά νομικά. «Επειδή εμείς δε θα το αφήσουμε έτσι και, εάν η δίωξη της συναδέλφισσας συνεχιστεί και φτάσει σε κάποιο δικαστήριο, θα γελάνε και οι δικαστές. Η κλήση σε απολογία δε στηρίζεται σε κανένα πραγματικά νομικό αίτημα». Η κ. Παλαιστίδου έχει κληθεί σε απολογία με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος. «Στην κλήση της επικαλούνται κάποιες διατάξεις τις οποίες ο δικηγόρος έχει αποδομήσει, γιατί δεν αναφέρονται στη συγκεκριμένη περίπτωση για κανένα λόγο. Αναφέρονται στην εγκύκλιο που αναφέρει την πώληση βιβλίων εντός σχολικού χώρου. Κάποια στιγμή όλο αυτό θα πρέπει να το στηρίξουν και νομικά, δηλαδή ποιο είναι αυτό το καθήκον το οποίο παραβίασε συγκεκριμένα, και με ποιο τρόπο», σημειώνει.

Όσον αφορά τις επόμενες κινήσεις του Συλλόγου, η κ. Προκόπη επισημαίνει πως, «ούτως ή άλλως έχουμε ξεκινήσει μία διαδικασία. Ζητήσαμε να ανοίξει το θέμα της ειρήνης, του πολέμου και της Παλαιστίνης – αφού αυτό είναι το επίδικο- και αυτό είναι που τούς ενόχλησε. Αυτό δηλαδή που ούτως ή άλλως ήδη κάναμε, αφού το θέμα της ειρήνης υπάρχει και μέσα στα βιβλία, και το συζητάμε πολύ στις τάξεις, και με τις εθνικές επετείους. Στις 21 Σεπτέμβρη ήταν η Διεθνής Ημέρα Ειρήνης. Υπάρχουν όμως και άλλες αφορμές, αυτή τη στιγμή στον κόσμο γίνονται δύο πόλεμοι. Τα παιδιά την έχουν αυτή την πληροφορία, τη φέρνουνε στο σχολείο και το συζητάμε. Θα συνεχίσουμε να το ανοίγουμε το θέμα και να το συζητάμε ακόμα περισσότερο, επιβάλλοντας το σε οποιαδήποτε προσπάθεια λογοκρισίας και φίμωσης από την πλευρά του υπουργείου παιδείας», υπογραμμίζει.

«Το υπουργείο δίνει την κατεύθυνση να μιλήσουμε για την αποταμίευση, όταν οικογένειες δεν μπορούν να βγάλουν την εβδομάδα»

Μιλώντας για το υπουργείο παιδείας, η κ. Προκόπη τονίζει: «αυτό που θα ήθελαν είναι ένα σχολείο το οποίο θα είναι αποστειρωμένο από οτιδήποτε κοινωνικό. Από οτιδήποτε συμβαίνει στην κοινωνία – γιατί το σχολείο είναι φορέας της κοινωνίας βέβαια. Άρα πολλά από τα ζητήματα τα οποία υπάρχουν εκεί έξω -από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο- φτάνουν στο σχολείο. Το υπουργείο δίνει την κατεύθυνση να μιλήσουμε για την αποταμίευση, όταν έχουμε οικογένειες που δεν μπορούν να βγάλουν την εβδομάδα- ούτε καν τον μήνα. Θέλουν να συζητήσουμε για την αποταμίευση, αλλά να μη συζητήσουμε για σοβαρά, κοινωνικά θέματα».

«Ένα σχολείο άχρωμο, άγευστο, άοσμο»

Η ίδια, τονίζει ότι και σε άλλες περιπτώσεις υπήρξαν «κρούσματα» αόπειρας παρέμβασης του υπουργείου στο έργο των εκπαιδευτικών. «Ακόμα και στο κομμάτι που υπάρχει στα εργαστήρια δεξιά δεξιοτήτων για την σεξουαλική αγωγή – τον τρόπο που κάθε παιδί θα μάθει να προστατεύει το σώμα και τον εαυτό του, θα μάθει να λέει “όχι”, να ξεχωρίζει τις προκλήσεις. Πριν ενάμιση χρόνο είχαμε τη συναδέλφισσα που έδειξε στην τάξη την ταινία “Αγόρια στο ντους”, η οποία κυνηγήθηκε γιατί, όπως είπαν και εντός πολλών εισαγωγικών, “θα οδηγούσε τα παιδιά στην ομοφυλοφιλία”. Να ποινικοποιήσουμε δηλαδή και κάποια παιδιά που τώρα ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, να μην μάθουν να αποδέχονται το διπλανό ή την διπλανή τους, ούτε το ίδιο τους το σώμα. Είναι δυνατόν, παιδιά που ακόμα ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και δεν ξέρουν τι τους συμβαίνει, να θεωρούν ότι κάνουν κάτι κακό; Ότι νιώθουν, αισθάνονται ή σκέφτονται κάτι κακό;», αναρωτιέται.

«Αυτή είναι η μόνη κατεύθυνση του υπουργείου παιδείας, ένα σχολείο άχρωμο, άγευστο, άοσμο, που δεν θα ενοχλεί, δε θα γεννά ερωτήματα, ούτε θα καλύπτει τα κενά του συστήματος», καταλήγει.