Η δηµιουργία ταλέντων στην Ελλάδα
Oι αλλαγές που απαιτούνται για την αναστροφή του brain drain🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Σήµερα η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεων, θεσµών και κοινωνιών συσχετίζεται άµεσα µε τον ανθρώπινο παράγοντα. Ωστόσο, η αύξηση της πολυπλοκότητας στην αγορά εργασίας, που απαιτεί συνδυασµό πολλών ειδών δεξιοτήτων, και η ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήµατος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων οδηγούν σε ένα ανθρώπινο δυναµικό, το οποίο στερείται απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες.
Αυτά υπογραµµίζονται στη µελέτη «Inovantage» που εκπόνησε η Adecco. Σύµφωνα µε τη µελέτη αυτή, τα επόµενα 30 χρόνια η εκπαίδευση θα κυριαρχείται από τη χρήση της τεχνολογίας, µε τη σύνδεση στο ∆ιαδίκτυο να παίζει καταλυτικό ρόλο, καθώς θα επιτρέπει ζωντανά, συµµετοχικά και πολυκαναλικά µαθήµατα, ενδυναµώνοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Επίσης, η συµµετοχή και η διάδραση µε συναδέλφους, καθηγητές, εµπειρογνώµονες κ.ο.κ. θα είναι καθοριστικές, χωρίς να περιορίζονται στα όρια του φυσικού χώρου. Τέλος, προβλέπεται ότι τα µαθήµατα σε µικρές οµάδες θα γίνουν ολοένα και πιο διαδεδοµένα και θα προτιµώνται έναντι των µεγάλων τυποποιηµένων αιθουσών. Παράλληλα επισηµαίνεται ότι, σε αντίθεση µε το παρελθόν, το «κλειδί» πλέον θα αποτελεί η καθοδήγηση, και όχι απλώς η διδαχή.
Οι καλύτεροι διδάσκοντες δεν θα είναι καθηγητές, αλλά εκείνοι που θα λειτουργούν ως µέντορες, µε στοιχεία «προπονητή και ψυχοθεραπευτή», δηλαδή εκείνοι που θα παρακινούν θα εµψυχώνουν και θα δίνουν συµβουλές. ∆υστυχώς για τη χώρα µας, η οποία λόγω του φαινοµένου του brain drain εµφανίζει αναντιστοιχία προσόντων στην αγορά εργασίας, ο δρ Ιωάννης Νικολάου, αναπληρωτής καθηγητής Οργανωσιακής Συµπεριφοράς στο Οικονοµικό Πανεπιστήµιο Αθηνών, σηµειώνει ότι οι νέες τεχνολογίες, και ιδιαίτερα η ψηφιοποίηση, δεν υποστηρίζονται στον βαθµό που θα έπρεπε στην Ελλάδα.
Οπως αναφέρει ο καθηγητής, η οικονοµική κρίση επηρέασε τους πόρους που η εκπαίδευση επενδύει σε αυτόν τον τοµέα. Την ίδια στιγµή έχει αυξηθεί η µέση ηλικία των εκπαιδευτικών, µε αποτέλεσµα να αντιµετωπίζουν όλο και περισσότερες δυσκολίες στην κατανόηση των νέων τεχνολογικών τάσεων ή ακόµη και να εκδηλώνεται αντίσταση από κάποιους που εξακολουθούν να προτιµούν την παραδοσιακή µέθοδο διδασκαλίας.
Σε µια αγορά, λοιπόν, η οποία δεν... πληµµυρίζει από ταλέντα, οι εταιρείες που θέλουν να προσελκύσουν, να προσλάβουν, να αναπτύξουν και να διατηρήσουν τα σωστά ταλέντα χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο προσέγγισης που είχαν στο παρελθόν. Σύµφωνα µε τη µελέτη της Adecco, σε µια αγορά εργασίας η οποία σήµερα χαρακτηρίζεται από νέους τύπους απασχόλησης, λιγότερες άµεσες συµβάσεις πλήρους απασχόλησης και αορίστου χρόνου, άνοδο της οικονοµίας της «πλατφόρµας», ελλείψεις στα δίκτυα κοινωνικής προστασίας και ολοένα αυξανόµενη τάση για ευελιξία, η απάντηση στην προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων είναι µία: η δηµιουργία ενός εµπορικού σήµατος ή αλλιώς µιας «ταυτότητας» για την οποία µπορεί να είναι περήφανος ο εργαζόµενος.
«Χειμωνιάτικο» Σαββατοκύριακο με καταιγίδες, μποφόρ και πτώση της θερμοκρασίας - Προβλήματα σε Θεσσαλία, Ήπειρο και Εύβοια λόγω ανέμων
Νέες αποκαλύψεις για την Ειρήνη Μουρτζούκου - Υποδυόταν τη μητέρα του Παναγιωτάκη σε δημοσιογράφο
Πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ παιδί προσβάλλεται από γρίπη των πτηνών
Είναι το «Labour» της Paris Paloma το φεμινιστικό anthem της Gen Z;
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr