Δ. Φραγκάκης (ΕΟΤ): «Κλειδί για την τόνωση του τουρισμού η ασφάλεια»
Για τις προκλήσεις του τουρισμού και την στρατηγική του ΕΟΤ μιλάει ο Δ. Φραγκάκης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Με επιλεγμένες και στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες ξεχωριστά σε κάθε χώρα, προτάσσοντας την Ελλάδα ως ασφαλή προορισμό σκοπεύει να κινηθεί ο ΕΟΤ την επόμενη μέρα της πανδημίας, με στόχο την τόνωση της τουριστικής κίνησης. Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης μιλάει για τις προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού στην εποχή του Covid-19 και αναλύει τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο οργανισμός για την αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Στη παρούσα συγκυρία η αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουρισμού αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Ποιο είναι το σχέδιο δράσης του ΕΟΤ για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος στις αγορές του εξωτερικού; Σε ποια κανάλια θα δώσετε έμφαση;
Πριν από την κρίση του κορονοιού είχαμε καταφέρει στον ΕΟΤ κάτι που δεν είχε γίνει ξανά στο παρελθόν: να βγούμε σε διεθνή καμπάνια branding της χώρας πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ήδη από τον Ιανουάριο του 2020. Το ξέσπασμα της πανδημίας όμως μας ανάγκασε να διακόψουμε την διαφημιστική εκστρατεία καθώς, εν μέσω θανάτων, θα ήταν ζημιά για την εικόνα μας εάν διαφημίζαμε τον τουρισμό μας στο εξωτερικό σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Μέσα στην καρδιά της κρίσης είμασταν από τις λίγες χώρες που δεν μείναμε αδρανείς αλλά βγήκαμε προσεκτικά και στοχευμένα μπροστά με το Greece From Home. Τώρα σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα κι ο στόχος μας είναι να βγούμε σε καμπάνια στις αρχές του καλοκαιριού. Θα απευθυνόμαστε σε κάθε χώρα που θα έχει ξεπεράσει το πρόβλημα του κορονοιού ξεχωριστά και με βάση τα ειδικά χαρακτηριστικά της αγοράς της. Επίσης θα δώσουμε βάρος σε digital καμπάνιες σε διεθνή μέσα αλλά και σε portal πωλήσεων καθώς το μεγάλο ζητούμενο θα είναι φέτος οι πωλήσεις ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Όλα αυτά φυσικά με την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα που απαιτούν οι ειδικές περιστάσεις που βιώνουμε.
Η καμπάνια #Greecefromhome κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση ως μια καλή πρακτική. Πως σκέφτεστε να την εξελίξετε;
Όπως προανέφερα, ήμασταν από τις λίγες «τουριστικές» χώρες που μέσα στην δίνη της υγειονομικής κρίσης, τόλμησαν και έκαναν μία διαφορετική διαφημιστική καμπάνια, το Greece From Home, το οποίο έχει λάβει πολύ καλές κριτικές. Μία συλλογική προσπάθεια με πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού στην οποία συνεργαστήκαμε ο ΕΟΤ, η Marketingreece, η Google και η δημιουργική ομάδα του πρωθυπουργού υπό τον Steve Vranakis. Εκτός από την φήμη της χώρας μας η ίδια αυτή η συνεργασία μας είναι μία παρακαταθήκη που επίσης αφήνει το Greece From Home. Με την νέα αυτή πλατφόρμα εστιάσαμε σε μια πολύ εξελιγμένη λογική προβολής της χώρας μας και των ανθρώπων της, των εμπειριών και της ανθρώπινης διάστασης της Ελλάδας ως προορισμού που τώρα, μέσα από αυτή την φοβερή κρίση, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ… Δουλέψαμε πολύ αλλά συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό με στόχο να χτίσουμε μία εικόνα της χώρας που θα την ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο από τις υπόλοιπες. Είναι λοιπόν ένα μεγάλο στοίχημα να αποτελέσει κίνητρο η ασφάλεια της χώρας μας αλλά και η ανθρώπινη αυθεντικότητά της προκειμένου να είμαστε στην κορυφή του παγκόσμιου τουριστικού ανταγωνισμού. Και σε αυτήν την προσπάθεια, το Geece From Home θα συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο.
Πως θα επιδράσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα ασφαλείας στην τουριστική κίνηση; Τι θα γίνεται σε περίπτωση που εντοπισθεί κάποιο κρούσμα σε κάποια ξενοδοχειακή μονάδα;
Είναι νομίζω σαφές ότι η φετινή καλοκαιρινή τουριστική σεζόν θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα υγειονομικής προστασίας τα οποία θα χρειαστεί να ληφθούν. Καμία χώρα, και κυρίως η Ελλάδα, δεν θα ρισκάρει να γκρεμίσει όσα έχτισε με τόσο κόπο για να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή κάτι που αποτελεί ακόμα την κύρια προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης. Ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο , σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, για τους υγειονομικούς όρους και τις προϋποθέσεις που θα τεθούν στα τουριστικά ταξίδια το επόμενο διάστημα. Μέτρα που θα αφορούν τόσο τις αερομεταφορές όσο και τον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης και το προσχέδιό τους θα παρουσιαστεί στην χώρα μας το επόμενο διάστημα. Είναι πάντως σαφές ότι ο τουριστικός κλάδος θα χρειαστεί να προσαρμοστεί στα νέα υγειονομικά δεδομένα, τουλάχιστον για φέτος μια και μπορεί η πανδημία να βρίσκεται σε ύφεση αλλά ο κορονοιος θα είναι μαζί μας για καιρό ακόμα.
Ποια είναι τα μηνύματα από τους ξένους tour operators; Μπορεί ακόμη να σωθεί η φετινή σεζόν;
Ζούμε μία πρωτοφανή κατάσταση στον τουρισμό φέτος με ασταθή και συχνά αντικρουόμενα δεδομένα τα οποία αλλάζουν από τη μία μέρα στην άλλη. Γίνεται από όλους μία μεγάλη προσπάθεια να έχουμε μία βασική σεζόν φέτος κάτι που όμως θα εξαρτηθεί από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες: πώς θα εξελιχθεί η πανδημία και τα κρούσματα στην χώρα μας αλλά και στις χώρες – αγορές μας, με ποιο τρόπο θα ανταποκριθούν στις πιέσεις τόσο οι αεροπορικές όσο και οι tour operators αλλά και πώς θα διαμορφωθεί η ψυχολογία του ταξιδιώτη το επόμενο διάστημα. Τα δεδομένα που λαμβάνουμε από τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό δείχνουν ότι έχει αρχίσει να υπάρχει διάθεση για ταξίδια, υπάρχει καλή εικόνα της χώρας μας ως μια ασφαλούς χώρας για διακοπές και ότι έχει αρχίσει, υπό προϋποθέσεις, να υπάρχει μία βασική ζήτηση για την Ελλάδα ξανά. Εμείς θα κινηθούμε ανά χώρα στόχο και φυσικά θα συνεργαστούμε με αεροπορικές και tour operators για να ενισχύσουμε με κάθε διαθέσιμο τρόπο την πιθανότητα να έρθει τουρισμός στην χώρα μας φέτος και είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε.
Πως σχεδιάζετε να κινητοποιήσετε την εναλλακτική του εσωτερικού τουρισμού ή άλλες λύσεις για τόνωση του τουρισμού φέτος;
Η Ελλάδα είναι μία χώρα που προσελκύει πάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο. Δεν αρκεί μόνο ο εσωτερικός τουρισμός για να αναπληρωθεί το κενό αφίξεων που θα αφήσει πίσω του ο κορονοιός... Προφανώς όμως και ο εσωτερικός τουρισμός είναι στόχος μας. Ήταν και πριν την σημερινή υγειονομική κρίση στους βασικούς μας στόχους και μάλιστα στον ΕΟΤ είχαμε εκπονήσει ένα βασικό σχέδιο προσέλκυσης και προβολής του. Ήδη τώρα εξετάζονται κίνητρα και μέτρα προκειμένου να τονωθεί ένας τομέας τουρισμού ο οποίος είχε μείνει στα αζήτητα για τουλάχιστον μία δεκαετία στην διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Εξετάζουμε όμως και την ενίσχυση του οδικού τουρισμού ειδικά από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες με ειδική καμπάνια την οποία θα κάνουμε αλλά και άλλα κίνητρα. Σε κάθε περίπτωση φέτος όλα είναι στο τραπέζι και δεν αποκλείουμε τίποτα ειδικά τώρα, σε αυτήν την δύσκολη φάση για τον τουρισμό μας και τις τοπικές κοινωνίες.
Πως σκοπεύετε να «κεφαλαιοποιήσετε» τα θετικά σχόλια που έχει εισπράξει η Ελλάδα για τους επιτυχημένους χειρισμούς της στην ανάσχεση της πανδημίας; Θα τρέξει κάποια ειδική καμπάνια;
Καλύτερη διαφήμιση από την ίδια την επιτυχία της χώρας μας να αντιμετωπίσει έγκαιρα και αποτελεσματικά την πανδημία, δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Μία ματιά στα σχόλια και τα δημοσιεύματα των ξένων μέσων ενημέρωσης επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα έχει δημιουργήσει ήδη ένα πολύ θετικό momentum. Φυσικά σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε και να ενισχύσουμε τη φήμη της χώρας μας στο εξωτερικό ως τουριστικό προορισμό και όχι μόνο. Γι’ αυτό και η νέα καμπάνια του ΕΟΤ θα εστιάσει την ασφάλεια της χώρας. Μην ξεχνάτε ότι πριν από λίγα χρόνια η Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως το «μαύρο πρόβατο» της Ευρώπης και τώρα θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα στον κόσμο. Και πρέπει όλοι μας να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό καθώς αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία όλων των Ελλήνων.
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr