Βασιλάκης της Aegean: Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες - Απαραίτητη η κρατική στήριξη
Μεταξύ των μετρων, στα οποία έκανε ιδιαίτερη μνεία, περιλαμβάνονται η δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, η παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και η παροχή μέτρων αντιστάθμισης των ζημιών των αεροπορικών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Την αναγκαιότητα της κρατικής ενίσχυσης στην Aegean αποκλείοντας παράλληλα κάθε σενάριο «κρατικοποίησης», υπογράμμισε ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, η οποία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Δευτέρας.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι η τρέχουσα είναι η χειρότερη χρονιά στην 20ετή ιστορία της εταιρείας, ενώ ανέλυσε τους λόγους, για τους οποίους η κρατική ενίσχυση ύστερα από τις δυσμενείς συνέπειες που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού στις αερομεταφορές παγκοσμίως, θεωρείται απαραίτητη. Σημείωσε πως η Aegean συγκαταλέγεται μεταξύ των λιγοστών αερομεταφορέων στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητά της. Υπογράμμισε μάλιστα ότι το κράτος είναι μέρος της εξίσωσης σε αυτό το ζήτημα.
Σημείωσε επίσης πως πρέπει να επιλέξουμε το μέγεθος της εταιρίας που θέλουμε, δεδομένου ότι εάν δεν υπάρξει στήριξη από την Πολιτεία στόλος και δίκτυο θα συρρικνωθούν.
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε εκτενώς στα «εργαλεία» στήριξης που παρέχει η Ευρωπαική Ενωση και στους κανόνες που έχει θεσπίσει με στόχο να υποστηριχτούν οι εταιρίες, οι οποίες εμφάνιζαν υγιή οικονομική εικόνα στην προ κορονοιού εποχή από τα κράτη μέλη. Μεταξύ των μετρων, στα οποία έκανε ιδιαίτερη μνεία, περιλαμβάνονται η δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, η παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και η παροχή μέτρων αντιστάθμισης των ζημιών των αεροπορικών.
Αναφορικά με την κατάσταση της εταιρίας, ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι αναγκάζεται να «καίει» κεφάλαια ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ το μήνα, ενώ το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς το μηνιαίο κόστος ανέρχεται σε σε 26 έως 28 εκατ. Ευρώ.
Οι ζημιές το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ανήλθαν σε 100 -110 εκ. προ φόρων και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 150 εκ. Ευρώ.
Βάσει των εκτιμήσεων, οι οποίες σημείωσε ότι είναι δυναμικές στην περίπτωση αυτή, η εικόνα του τρίτου τριμήνου αναμένεται βελτιωμένη από άποψη ταμειακών ροών παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν προπωλήσεις εισιτηρίων, ωστόσο προσέθεσε ότι θα χρειαστούν μήνες προκειμένου τα έσοδα μιας πτήσης να υπερβούν τα κόστη.
Σε κάθε περίπτωση στις αρχές Ιουλίου προγραμματίζεται να εκτελείται το 25% του πτητικού έργου και έως το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχουν εξασφαλιστεί πιστωτικές γραμμές ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Αναφορικά με τους εργαζομένους, όπως ανέλυσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Γερογιάννης, το 70% του προσωπικού έχει τεθεί σε αναστολή σύμβασης, ενώ η εταιρία βρίσκεται εν αναμονή του κυβερνητικού πλέγματος μέτρων στήριξης των θέσεων εργασίας αλλά και των προβλέψεων για το καθεστώς αναστολής συμβάσεων και την εκ περιτροπής εργασία, το οποίο αναμένεται σε 5-10 μέρες.
Επιπλέον με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, δεν έχουν ανανεωθεί περίπου 300 εποχιακές συμβάσεις, όπως επίσης και ορισμένες συμβάσεις ξένων πιλότων, κίνηση η οποία έχει οδηγήσει στη μείωση του μισθολογικού κόστους των πιλότων κατά 20%. Παράλληλα θα εφαρμοστεί και μείωση αποδοχών κατά 20% - 30% στους μισθούς της διοίκησης.
Η ηγεσία της Aegean αναφέρθηκε και στο ζήτημα των προμηθευτών, τονίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και αλληλοκατανόηση, ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την παραγγελία των 46 αεροσκαφών από την Airbus, ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε πως η εταιρία είναι απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Τόνισε, πάντως, την ανάγκη να υπάρχει μία ευελιξία σε όλο το οικοσύστημα των αερομεταφορών λέγοντας χαρακτηριστικά πως αν και για το θέμα αυτό έχει υπάρξει ένταση με άλλες εταιρίες (σ.σ προφανώς εννοεί τη διαμάχη της easyJet με την Airbus), η Aegean δεν πρόκειται μεν να μιλήσει ποτέ σε αυτόν τον τόνο, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίσει και τους προμηθευτές σαν να μην υπήρξε ποτέ αυτή η κρίση. Τόνισε μάλιστα ότι θα απαιτηθούν νέα επίπεδα συμφωνίας, τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τις νέες συνθήκες.
Ερωτηθείς για τον ταξιδιωτικό τομέα, τον οποίο αναμένει να ανακάμψει πρώτος, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι αυτός θα είναι της αναψυχής (leisure) δεδομένου ότι οι άνθρωποι θα αισθανθούν την ανάγκη να βγουν από σπίτια και γραφεία. Αντίθετα, ο τομέας του επιχειρηματικού ταξιδιού θα ανακάμψει αργότερα δεδομένων και των οικονομικών περιορισμών στις εταιρίες, οι οποίες σε συνδυασμό με την πανδημία έχουν επιβάλλει τις τηλεδισκέψεις, κλπ.
Σε κάθε περίπτωση ο κ Βασιλάκης τόνισε με έμφαση ότι η Ελλάδα αποδείχτηκε μία πολύ ασφαλής χώρα διατηρώντας αλώβητο το brand της.
Δείτε και το ρεπορτάζ του OPEN TV
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr