Ερχεται νομοθετική ρύθμιση για να μη «βαλτώσουν» τα έργα - Ποιες φοιτητικές εστίες θα προχωρήσουν με ΣΔΙΤ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Τη δέσμευση για την παρουσίαση νομοθετικής ρύθμισης προκειμένου να μην μπει φρένο στα έργα εξαιτίας των αρνητικών επιπτώσεων που έχει επιφέρει στον κατασκευαστικό κλάδο η σημερινή διεθνής συγκυρία συμπαρασύροντας τις τιμές των πρώτων υλών, επανέλαβε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης από το βήμα του 4ου ΣΔΙΤ Forum με τίτλο «Η άνοδος των ΣΔΙΤ μετά την πανδημία».
Ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι ήδη έχουν εκδοθεί συντελεστές αναθεώρησης για σχεδόν 500 εργασίες, και προανήγγειλε ότι σύντομα θα πραγματοποιηθούν και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση και η ολοκλήρωση όλων των έργων.
Ο τεχνικός κλάδος έχει ήδη προειδοποιήσει για το διαφαινόμενο αδιέξοδο, καθώς όπως έχει επισημανθεί «οι τεχνικές εταιρείες βρίσκονται αυτη τη στιγμή σε ουσιαστική αδυναμία να προχωρήσουν στην ομαλή εκτέλεση των έργων», ενώ και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), Δημήτρης Παπαστεργίου έχει επιστήσει την προσοχή των αρμοδίων κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου να μείνουν έργα στάσιμα και ημιτελή μέσα στις πόλεις.
Για την αντιμετώπιση του ζητήματος εκπρόσωποι του τεχνικού κλάδου έχουν ζητησει 6μηνο «πάγωμα» των εργοταξίων και ως εκ τούτου δυνατότητα αντίστοιχης παράτασης του χρόνου παράδοσης των έργων μέχρι να σταθεροποιηθούν οι τιμές στα υλικά με στόχο να αποφευχθούν οι παραγγελίες στις υφιστάμενες και ιδιαίτερα υψηλές τιμές.
Η λύση αυτή φαίνεται ότι βρίσκεται στην ατζέντα και του υπουργείου με τις σχετικές ανακοινώσεις να αναμένονται σύντομα.
Να σημειωθεί ότι μεγαλύτερο πρόβλημα εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσουν τα μικρότερα έργα που έχουν αναληφθεί με εκπτώσεις περίπου 45% και κατά συνέπεια πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, κατηγορία, η οποία αφορά την πλειονότητα των εκτελούμενων έργων δήμων και Περιφερειών.
Τα έργα που προχωρούν με ΣΔΙΤ
Για το υπουργείο, πάντως, είναι μονόδρομος η εξεύρεση λύσης καθώς μια διακοπή στα έργα θα είχε δυσβαστακτες συνέπειες. Στην κατεύθυνση αυτή ο κ. Καραγιάννης δεσμεύτηκε ότι «θα δώσουμε την ανάσα που χρειάζεται ο χώρος ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχιση και η ολοκλήρωση των έργων».
Αναφερόμενος στο θέμα του συνεδρίου, ο υφυπουργός ανέφερε τα 20 έργα προυπολογισμού άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ και είναι:
Τα 5 οδικά έργα (Flyover Θεσσαλονίκης, τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας)
Τα 5 έργα άρδευσης, ύδρευσης και αντιπλημμυρικής θωράκισης (φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά, ύδρευση της Κέρκυρας, Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής)
Τα 8 κτιριακά έργα (3 clusters Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδος και Κρήτης, 17 σχολικές μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, κατασκευή 5 νέων Αστυνομικών Διευθύνσεων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, 2 clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, το νέο βιοκλιματικό κτήριο της ΓΓΥ)
Τα 2 έργα Λειτουργίας & Συντήρησης (Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρονικά Διόδια).
Τα δέκα από τα παραπάνω έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,73 δισ. ευρώ, βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία.
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο έργο της κατασκευής του βιοκλιματικού κτιρίου που θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, σημειώνοντας πως με την ολοκλήρωσή του θα εξοικονομούνται περί τα 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τα ενοίκια 13 κτιρίων.
Πως θα προχωρήσουν μέσω ΣΔΙΤ οι φοιτητικές εστίες
Στη δεύτερη θέση μεταξύ 135 χωρών παγκοσμιως βρέθηκε η χώρα μας το 2020 στον τομέα των «Βέλτιστων Διαγωνιστικών Διαδικασιών σε έργα ΣΔΙΤ», όπως ανέφερε ο διευθυντής Ανάπτυξης της «Σαμαράς & Συνεργάτες ΑΕ – Σύμβουλοι Μηχανικοί», Βλάσης Σφυροέρας κατά τη συμμετοχή του στο Forum.
Θέμα της ομιλίας του ήταν τα ΣΔΙΤ στον τομέα της παιδείας και δη στα Πανεπιστήμια καθώς ο Ομιλος παρέχει τεχνικές υπηρεσίες για έργα ΣΔΙΤ σε Πανεπιστήμια ανά την Ελλάδα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 400 εκ. ευρω.
Πιο αναλυτικά, ο διαγωνισμός του Πανεπιστημίου Κρήτης, είναι ο μεγαλύτερος από τους τρεις που είναι σε εξέλιξη στη χώρα μας. Το αντικείμενο της σύμπραξης του Πανεπιστημίου Κρήτης αφορά στην κατασκευή και τεχνική διαχείριση νέων φοιτητικών εστιών στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο (1.023 δωμάτια με 2.136 κλίνες Ηράκλειο + 1.810 δωμάτια με 2.710 κλίνες Ρέθυμνο) καθώς και 5.000 μ2 Αμφιθεάτρου της πανεπιστημιούπολης του Ρεθύμνου.
Ως προς το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, στην Αλεξανδρούπολη προβλέπεται η κατασκευή 4 κτιρίων φοιτητικών εστιών (363 δωμάτια), χώρου σίτισης φοιτητών και πανεπιστημιακών κατοικιών (12 διαμερίσματα), στην Κομοτηνή κατασκευή 2 κτιρίων φοιτητικών εστιών (328 δωμάτια), χώρου σίτισης φοιτητών ξενώνα φιλοξενίας, πανεπιστημιακών κατοικιών (24 διαμερίσματα), κεντρικής βιβλιοθήκης – αναγνωστηρίου – πολυλειτουργικής εγκατάστασης εκδηλώσεων και στην Ξάνθη κατασκευή ερευνητικού κέντρου αριστείας.
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και ειδικά στο Βόλο πρόκειται για ολοκληρωμένη παρέμβαση αστικής ανάπλασης και αξιοποίησης του βιομηχανικού ακινήτου της βαμβακουργίας στη Νέα Ιωνία Βόλου για τη δημιουργία φοιτητικών εστιών (4 κτίρια με 567 δωμάτια), εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων και κοινωνικών υποδομών του Πανεπιστημίου.
Στη Λαμία προβλέπεται η δημιουργία φοιτητικών εστιών (120 δωμάτια) και εκπαιδευτικών και κοινωνικών υποδομών του Πανεπιστημίου.
«Τα ΣΔΙΤ λύνουν επί της ουσίας το πρόβλημα της αδυναμίας των Πανεπιστημίων στη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία των υποδομών στέγασης. Δημιουργούνται σύγχρονες υποδομές, οι οποίες λειτουργούν αθροιστικά στην αξία του εκπαιδευτικού ιδρύματος και στην διεθνή αναγνωρισιμότητα του. Τα νέα κτίρια θα συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκές οδηγίες για την ενεργειακή απόδοση και ας μην ξεχνάμε ότι απελευθερώνει την τοπική κοινωνία από την “πίεση” που υφίσταται στην εκμίσθωση των ακινήτων, ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρουν εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης κατά την περίοδο κατασκευής τους και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών», υπογράμμισε.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr