• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Ώρα μηδέν» για τους αγρότες: Την Πέμπτη οι κρίσιμες αποφάσεις - Το σενάριο για Χριστούγεννα με μπλόκαΜε 159 «ναι» ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός - Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης στο στεγαστικό και οι αιχμές για την «Ιθάκη»Ελβετικό φράγκο: Τι προβλέπει η ρύθμιση για τη μετατροπή των δανείων σε ευρώ - Αναλυτικά παραδείγματαΣτάση εργασίας στα λεωφορεία του ΟΑΣΑ την Τετάρτη - Οι ώρες και οι γραμμές που δεν επηρεάζονται
δημοφιλές τώρα: Νέες καταγγελίες για ΔΕΔΔΗΕ: Βγάζουν ρευματοκλέφτη πολίτη επειδή... δεν πήγαινε στο σπίτι του
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   08.02.2019 12:09
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Αρνητικοί παράγοντες

Οι εφοπλιστές συμφώνησαν να καταβάλουν φόρο 10%

Επί των εισαγόµενων ναυτιλιακών µερισµάτων, ως φυσικά πρόσωπα

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Φωτογραφία: Pixabay
Φωτογραφία: Pixabay

Αποκαλύψεις σχετικά µε τη φορολόγηση της ποντοπόρου ναυτιλίας έκρυβε η οµιλία του πρόεδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάµη, στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευσή της. Οπως αναφέρθηκε, οι εφοπλιστές αποφάσισαν να καταβάλουν φόρο 10% επί των εισαγόµενων ναυτιλιακών µερισµάτων ως φυσικά πρόσωπα στο νέο συνυποσχετικό που θα υπογράψει ο ελληνικός εφοπλισµός µε την πολιτεία.

Η απόφαση αυτή συµπίπτει µε την εκπνοή της προθεσµίας που έδωσε η Γενική ∆ιεύθυνση Ανταγωνισµού της ΕΕ στην Ελλάδα, ώστε να προσαρµόσει το θεσµικό πλαίσιο που διέπει την ελληνική ναυτιλία. Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου συνυποσχετικού έγκεινται στην αόριστη χρονική διάρκεια αυτού, αλλά και στην καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόµενων ναυτιλιακών µερισµάτων των φυσικών προσώπων.

«Η απόφαση αυτή αποδεικνύει, για άλλη µία φορά, την υπευθυνότητα και την ενότητα του κλάδου µας, καθώς και την ισχυρή βούλησή µας να συνεχίσουµε τη διαχρονικά ενεργή παρουσία µας στον τόπο µας» σηµείωσε ο κ. Βενιάµης, ο οποίος εξέφρασε συγκρατηµένη αισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019 και την ελπίδα ότι τόσο στον κλάδο των τάνκερ όσο και στα φορτηγά πλοία, παρά τη δύσκολη περίοδο που αντιµετωπίζουν τώρα, θα υπάρξει ενίσχυση. Παράλληλα επεσήµανε ότι ιστορικά, σε εποχές µε προκλήσεις και οικονοµικές αναταράξεις που επηρεάζουν τις ναυλαγορές, οι Ελληνες πλοιοκτήτες επιχειρούν µε το πλεονέκτηµα της προσαρµοστικότητας και της έµφυτης ικανότητας έγκαιρης επανατοποθέτησης.

Συγκρατηµένη αισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019 και ελπίδα για ανάκαµψη σε τάνκερ και φορτηγά πλοία

Αρνητικοί παράγοντες

Δεν έκρυψε, ωστόσο, πως µια σειρά από αρνητικούς παράγοντες, όπως η επιβράδυνση στην κινεζική οικονοµία, τα σηµάδια κόπωσης που παρουσιάζει η Ευρώπη, οι εµπορικοί πόλεµοι µεταξύ σηµαντικών κρατών, το πρόσφατο ατύχηµα στη Βραζιλία, καθώς και οι επιπτώσεις στη διακίνηση φορτίων από τις εµπορικές κυρώσεις των ΗΠΑ, αποτελεί πηγή ανησυχίας. Από την άλλη, ανήσυχος εµφανίστηκε για τις επιπτώσεις από την απόφαση του IMO για την υποχρεωτική µετάβαση της ναυτιλίας σε νέα καύσιµα χαµηλής 0,5% περιεκτικότητας σε θείο στο ξεκίνηµα του 2020, τονίζοντας την ανάγκη επανεξέτασης της εν λόγω απόφασης.

Ο κ. Βενιάµης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ζήτηµα της ναυτικής εκπαίδευσης, επισηµαίνοντας πως πρέπει να γίνουν περισσότερα, ενώ υπογράµµισε πως η αναβίωση της ναυτοσύνης του λαού µας αποτελεί προτεραιότητα της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, «προκειµένου να µη χάσουµε ως έθνος τη ναυτική µας ταυτότητα και τεχνογνωσία.

Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η παραγωγή ικανοποιητικού αριθµού άρτια εκπαιδευµένων αξιωµατικών». Κλείνοντας, τόνισε ότι η χώρα µας µπορεί να αναδειχθεί σε πόλο έλξης πολλών επιχειρηµατικών ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων, ειδικά σε µια περίοδο που η Ευρώπη αντιµετωπίζει αναταράξεις όπως το Brexit, ενώ παρέθεσε στοιχεία για τον ηγετικό ρόλο που διαδραµατίζει η ελληνόκτητη ναυτιλία στο παγκόσµιο εµπόριο. Συγκριµένα, όπως είπε, εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσµιας χωρητικότητας και άνω του 51% του κοινοτικού στόλου.

Διαβάστε ακόμη

«Ώρα μηδέν» για τους αγρότες: Την Πέμπτη οι κρίσιμες αποφάσεις - Το σενάριο για Χριστούγεννα με μπλόκα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Επτά συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι - Ανάμεσά τους η μητέρα και η πεθερά του αρχηγού

ΗΠΑ: Η θέση των ΗΠΑ για την Τουρκία και τα F-35 δεν έχει αλλάξει - Μπλόκο λόγω S-400

Συναγερμός στο Ιράκ: Ο Τίγρης ποταμός κινδυνεύει με ερημοποίηση - «Χωρίς νερό, δεν υπάρχει ζωή»

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ΕΕΕ
  • Θεόδωρος Βενιάμης
  • Έλληνες εφοπλιστές
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr