Συντάξεις-ΕΦΚΑ: Πώς θα λειτουργεί το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας για τους εν αναμονή συνταξιούχους
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Την εξυπηρέτηση πολιτών μέσω του Ψηφιακού Δωματίου επικοινωνίας, χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία του πολίτη στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ, εγκαινίασε σήμερα το Υπουργείο Εργασίας. Στόχος του νέου ψηφιακού εργαλείου, που θα λειτουργεί από αύριο, είναι ο πολίτης να παρακολουθεί την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής τους, με τη βοήθεια εκπαιδευμένων υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα και όπως αναφέρει το imerisia.gr, ο εν αναμονή συνταξιούχος θα μπορεί να συνομιλεί με τους αρμόδιους εισηγητές και να ενημερώνεται, για το αν λείπουν έγγραφα ή αν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον πιστοποιητικών.
«Το ψηφιακό δωμάτιο στοχεύει στην καλύτερη αμφίδρομη επικοινωνία και στην αποφυγή της ταλαιπωρίας», επεσήμανε ο υπηρεσία ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, εγκαινιάζοντας σήμερα τη νέα υπηρεσία.
«Η επικοινωνία γίνεται μέσω email και μόνο κατ΄εξαίρεση θα χρησιμοποιείται το τηλέφωνο. Με αυτήν την υπηρεσία ο ασφαλισμένος θα μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του φακέλου της αίτησης συνταξιοδότησής του. Καταργείται έτσι η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου που δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με επιστολές που χάθηκαν και έγγραφα που ταχυδρομήθηκαν σε λάθος διευθύνσεις. Έχουν γίνει πολλά βήματα για την εξυπηρέτηση 6 εκατ. ασφαλισμένων. Σήμερα λειτουργούν 55 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν δώσει τέλος στο αίσχος με τις ουρές», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Ο υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε επίσης ότι οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές θα μπορούν να αναλαμβάνουν από το Σεπτέμβριο και την ανακεφαλαίωση του ασφαλιστικού χρόνου των ασφαλισμένων και για αυτή τη δράση θα αποκτούν πρόσβαση στο ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας.
Ήδη, εκπαιδεύτηκαν 600 εισηγητές και αναβαθμίστηκε το δίκτυο σε όλα τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ μαζί με σύγχρονο εξοπλισμό (υπολογιστές κ.λπ.), προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία.
Πρόσβαση στην πλατφόρμα θα έχει τόσο ο πολίτης όσο και ο «Επιβλέπων» και ο «Διαχειριστής της Εφαρμογής»
- Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Πολίτης" έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες μόνο για τις αιτήσεις, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τον ΑΦΜ του.
- Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Υπάλληλος e-Ε.Φ.Κ.Α." έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιήσει ενέργειες στις αιτήσεις, τις οποίες χειρίζεται και δυνατότητα αλλαγής κατάστασης στις αιτήσεις αυτές (π.χ. από "Εκκρεμής" σε "Ολοκληρωμένη").
- Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Επιβλέπων" έχει δικαίωμα να δει και να πραγματοποιήσει ενέργειες στο σύνολο των καταχωρισμένων αιτήσεων στο σύστημα. Έχει όλα τα δικαιώματα του χρήστη "Υπάλληλος e-Ε.Φ.Κ.Α." και επιπρόσθετες δυνατότητες σχετικά με την αλλαγή του χειριστή της αίτησης.
- Ο εισερχόμενος χρήστης ως "Διαχειριστής Εφαρμογής" έχει δικαίωμα να πραγματοποιήσει ένα σύνολο παραμετροποιήσεων σε επίπεδο εφαρμογής, όπως λ.χ. διαχείριση χρηστών και δικαιωμάτων. Ο ορισθείς ως "Διαχειριστής Εφαρμογής" δεν έχει πρόσβαση στις αιτήσεις που έχουν καταχωρισθεί.
Για την είσοδο των πολιτών στην εφαρμογή απαιτείται η αυθεντικοποίηση των δικαιούχων προσώπων με τη χρήση των προσωπικών κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Εφόσον υποβληθεί το επιθυμητό email επικοινωνίας στον πολίτη αποστέλλεται από την πλατφόρμα ένα αυτοματοποιημένο email επιβεβαίωσης με τον σύνδεσμο που θα οδηγεί στην πλατφόρμα "Ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας".
Βάσει του σχεδιασμού, η αμφίδρομη αυτή επικοινωνία μεταξύ ΕΦΚΑ και πολιτών θα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές με τον ασφαλιστικό φορέα. Εντός του επόμενου διαστήματος, εκτιμάται ότι θα μπορούν να έχουν ηλεκτρονικές συνομιλίες και συναλλαγές ακόμη και λογιστές για υποθέσεις που αφορούν πελάτες τους ή για ασφαλιστικά θέματα των ελευθέρων επαγγελματιών (ασφαλιστικές ενημερότητες, απογραφές κ.λπ.).
Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερακάκης, στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης ελέγχου των αιτήσεων συνταξιοδότησης, μέσα από την συστηματική ενημέρωση και επικοινωνία των εμπλεκόμενων μερών.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr