AEGEAN: Επιστροφή σε κερδοφορία με σημαντική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Την επιστροφή της AEGEAN στην κερδοφορία σηματοδότησε το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, κατά το οποίο η εταιρία εμφάνισε σημαντική αύξηση κατά 171% στην επιβατική της κίνηση, η οποία ανήλθε 3,3 εκ. επιβάτες από 1,2 εκ. επιβάτες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρία.
Μεγάλη ήταν και η βελτίωση στο συντελεστή πληρότητας, ο οποίος ανήλθε σε 79,2%, δηλαδή αυξημένος κατά 23 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Η προσφερόμενη χωρητικότητα κατά το δεύτερο τρίμηνο ανέκαμψε στο 86% συγκριτικά με το 2019, με την άρση των περιορισμών.
Η σημαντική αύξηση του πτητικού έργου και η ανάκαμψη της ζήτησης συνέβαλλαν σε αύξηση κατά 201% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ο οποίος διαμορφώθηκε σε €327,3 εκ. από €108,6 εκ. το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Παρά τον υπερδιπλασιασμό του κόστους καυσίμων (σε σχέση με το 2019), ο Όμιλος το δεύτερο τρίμηνο του 2022 εμφάνισε κέρδη προ φόρων €17,7 εκ. και κέρδη μετά από φόρους ύψους €10,8 εκ. από ζημίες €33,9 εκ., το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Συνολικά, για το πρώτο εξάμηνο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσιάζει αύξηση 193%, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση 187% και τις συνολικές προσφερόμενες θέσεις να είναι αυξημένες κατά 101% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους το πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε €27,7εκ. έναντι ζημιών €78,4 εκ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €602,1 εκ. την 30.06.2022.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: «Μετά από δύο χρόνια περιορισμών, η αυξημένη επιθυμία για ταξίδια, ιδιαίτερα προς τη χώρα μας, συνέβαλε στη σημαντική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης. Η AEGEΑΝ με τις σταδιακές παραλαβές νέων αεροσκαφών, επένδυσε διευρύνοντας και πάλι το δίκτυο από την κύρια βάση της Αθήνας, αλλά και από τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και τα Χανιά, αυξάνοντας σταδιακά τη χωρητικότητα και τους προορισμούς, φθάνοντας τους 138 από το τέλος Ιουνίου.
Είναι σημαντικό ότι παρά το κόστος καυσίμων καταφέραμε να επιστρέψουμε σε κερδοφορία ήδη από το δεύτερο τρίμηνο, πριν το πάντα ισχυρότερο και καθοριστικό για τα ετήσια αποτελέσματα τρίτο τρίμηνο.
Η πορεία αυτή συνεχίστηκε και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου προσφέροντας το 98% των προ-πανδημίας χιλιομετρικών θέσεων, πετύχαμε ενίσχυση των πληροτήτων μας στο 84% κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με 3,2 εκ. επιβάτες σε μόνο δύο μήνες, ενισχύοντας την προβλεπόμενη κερδοφορία για το σύνολο της χρήσης του 2022.
Σίγουρα έχουμε ακόμη μπροστά μας προκλήσεις και αβεβαιότητες. Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό τις επενδύσεις μας για περαιτέρω ενίσχυση του προϊόντος μας και αποδοτικότερη διαχείριση του δικτύου και του στόλου μας».
Οικονομικά αποτελέσματα
(σε € εκατ.) | Δεύτερο Τρίμηνο 2021 | Δεύτερο Τρίμηνο 2022 | % μτβ | Πρώτο Εξάμηνο 2021 | Πρώτο Εξάμηνο 2022 | % μτβ |
Έσοδα | 108,6 | 327,3 | 201% | 152,8 | 448,1 | 193% |
EBITDA1 | 3,9 | 53,8 | 1264% | (10,1) | 37,7 | - |
Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων και τόκων | (27,5) | 24,4 | - | (75,1) | (22,3) | - |
Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων | (34,8) | 17,7 | - | (91,8) | (30,6) | - |
Κέρδη / (Ζημίες) μετά από φόρους | (33,9) | 10,8 | - | (78,4) | (27,7) | - |
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Επιβατική Κίνηση
(σε χιλ. επιβάτες) | Δεύτερο Τρίμηνο 2021 | Δεύτερο Τρίμηνο 2022 | % μτβ | Πρώτο Εξάμηνο 2021 | Πρώτο Εξάμηνο 2022 | % μτβ | |||||||
Εσωτερικού | 667 | 1.394 | 109% | 918 | 2.111 | 130% | |||||||
Εξωτερικού | 523 | 1.834 | 251% | 732 | 2.619 | 258% | |||||||
Σύνολο | 1.190 | 3.228 | 171% | 1.650 | 4.730 | 187% | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας1 | 55,8% | 79,2% | 23,4pp | 53,1% | 74,5% | 21,5pp | |||||||
Επιβάτες ανά πτήση | 79 | 122 | 54% | 72 | 114 | 58% |
Σύνολο χιλιομετρικών επιβατών προγραμματισμένων πτήσεων προς χιλιομετρικές θέσεις.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr