Χατζηδάκης: «Θα αλλάξουν πολλά στο μέτωπο κατά της φοροδιαφυγής - Είναι προσωπική προτεραιότητα»
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 17 λεπτά ┋
Δέκα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής βάζει στο τραπέζι το υπουργείο Οικονομικών σε μια μάχη που είναι «προσωπική προτεραιότητα» του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, όπως ο ίδιος λέει στην συνέντευξη που παραχώρησε στην «Η» στο περίπτερο της Ημερησίας και του Έθνους, στο πλαίσιο της ΔΕΘ 2023.
«Οφείλουμε σε αυτούς που πληρώνουν τους φόρους τους - και είναι η πλειονότητα - να κάνουμε πολύ περισσότερα βήματα σύντομα και συγκεκριμένα», διαμηνύει ο κ. Χατζηδάκης, εξηγώντας πως «θα προωθηθεί ένα νέο σύστημα φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη προφανώς τους συνταγματικούς περιορισμούς, αλλά θα λαμβάνει υπόψη του και την ανάγκη να έχουμε αίσθηση κοινωνικής δικαιοσύνης».
Την ερχόμενη Τρίτη το ΥΠΟΙΚ θα παρουσιάσει περίπου 10 μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, από τα έσοδα της οποίας θα χρηματοδοτηθούν μέτρα όπως η σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος. Ναυαρχίδα των μέτρων θα είναι η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.
Ρόλο κλειδί θα παίξει το My Data, καθώς από τους πρώτους μήνες του 2024, «η χρήση του θα καταστεί καθολική» και υποχρεωτική και πλέον μόνο οι δαπάνες που περνούν μέσα από την ηλεκτρονική «κρισάρα» του My data θα αναγνωρίζονται και θα εκπίπτουν για τους ελεύθερους επαγγελματίες, σε μια προσπάθεια να «ασπρίσει» ο κύκλος του χρήματος στην αγορά.
Θέλουμε νοικοκυρεμένα οικονομικά
Αναφορικά με τους δημοσιονομικούς στόχους ο κ. Χατζηδάκης ήταν σαφής: «Θέλουμε να μείνουμε πιστοί στους στόχους που έχουν τεθεί δημοσιονομικά για πρωτογενές πλεόνασμα 0,7%. Γιατί υπηρετώντας αυτούς τους στόχους, τελικά δεν υπηρετούμε μόνο την εθνική οικονομία. Υπηρετούμε και το συμφέρον του μέσου πολίτη».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξη του, μάλιστα, επισημαίνει πως: «Ανεξαρτήτως των κανόνων που υπάρχουν από την ΕΕ, εμείς θέλουμε να στέλνουμε το μήνυμα της δημοσιονομικής σταθερότητας. Θέλουμε νοικοκυρεμένα οικονομικά, να δίνουμε από αυτά που έχουμε κι όχι από αυτά που δεν έχουμε».
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρεται στην ακρίβεια και τον πληθωρισμό, στην επενδυτική βαθμίδα και τα οφέλη της για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις - «Επειδή παίρνουμε την επενδυτική βαθμίδα μπαίνουν τα θεμέλια για να μειωθεί περαιτέρω το κόστος δανεισμού», αναφέρει.
Η υποχρεωτική ασφάλιση των μεσαίων και των μεγάλων επιχειρήσεων θα ισχύσει από τις αρχές του χρόνου, αφού υπάρξει μια συννενόηση με τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους αρμόδιους φορείς.
Αναλυτικά όλη η συνέντευξη:
Αυτή η ΔΕΘ δεν ήταν κάπως διαφορετική. Το είπε ο ίδιος πρωθυπουργός. Δεν είχαμε ένα μεγάλο καλάθι παροχών. Είχαμε όμως ένα σημαντικό καλάθι μεταρρυθμίσεων. Η έμφαση δόθηκε εκεί, ωστόσο εγώ θα σας ρωτήσω τα εξής: Ο πληθωρισμός των τροφίμων τρέχει για 17ο συνεχόμενο μήνα με διψήφιο ποσοστό και είχαμε και αυτή τη μεγάλη καταστροφή στη Θεσσαλία, εξαιτίας της οποίας υπάρχει ένας ορατός κίνδυνος νέων ανατιμήσεων στα τρόφιμα. Ακούσαμε ότι το market pass δεν θα υπάρχει για το τελευταίο δίμηνο του έτους, είχε ειπωθεί άλλωστε, πλην της Θεσσαλίας και του Έβρου. Πώς θα αντιμετωπίσουν τα νοικοκυριά την ακρίβεια μετά τον Οκτώβριο;
Δεν υποτιμούμε το πρόβλημα ούτε εδώ ούτε στις άλλες χώρες της Ευρώπης. Είναι διεθνές πρόβλημα. Έχουμε προσπαθήσει όσο μπορούσαμε και με βάση τις δυνατότητες του προϋπολογισμού να στηρίξουμε τα νοικοκυριά και μέσω του market pass, το οποίο τότε που υιοθετήθηκε επικρίθηκε. Τώρα που σταματάει πάλι επικρίνεται η απόφασή μας. Εν πάση περιπτώσει, το ξεπερνάω.
Εκείνο το οποίο λέω όμως είναι ότι πέραν αυτού, εμείς έχουμε προχωρήσει σε αυξήσεις μισθών και στον ιδιωτικό τομέα, στον κατώτατο μισθό που ανέβηκε σημαντικά, όπως και στον δημόσιο τομέα, μετά από 14 χρόνια δόθηκαν αυξήσεις σημαντικές. Το όφελος είναι 1.476 ευρώ καθαρά για το μέσο εργαζόμενο.
Και παράλληλα έχουν ενταθεί οι έλεγχοι από το υπουργείο Ανάπτυξης από την αρμόδια υπηρεσία. Μεγάλες αλυσίδες και πολύ γνωστές αλυσίδες έχουν φάει «καμπάνες» τον Ιούλιο και πρόσφατα, και αυτό θα συνεχιστεί στο βαθμό που υπάρχουν τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές. Ο πρωθυπουργός ήταν σαφής Και αυτό βεβαίως ισχύει και για τη δουλειά που κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Συντονιζόμαστε με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και εφαρμόζουμε παράλληλες πολιτικές.
Δεν έχουμε όμως - και κανένας δεν έχει - μαγική γομολάστιχα για να διαγράψουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται από τον πληθωρισμό αυτομάτως. Αυτό πουθενά δεν υπάρχει και όποιος έχει να μας υποδείξει τέτοιου είδους συνταγές, να μας το πει. Πήραμε την επενδυτική βαθμίδα τουλάχιστον από έναν οίκο αξιολόγησης. Είναι μία εξέλιξη, η οποία είναι αρκετά σημαντική για την ελληνική οικονομία. Θέλω να σας ρωτήσω τι σημαίνει αυτό; Έχουμε μπροστά μας και δύο νέες αξιολογήσεις. Τι θα σήμαινε για την ελληνική οικονομία μια νέα διπλή αναβάθμιση στην επενδυτική βαθμίδα;
Να δούμε τι θα σήμαινε αν δεν είχαμε επενδυτική βαθμίδα. Πρώτα απ' όλα θα ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για τις αγορές, τους επενδυτές. Ο δανεισμός της χώρας, τα επιτόκια δανεισμού θα έπαιρναν την ανηφόρα και αυτό θα ήταν επιζήμιο για τους φορολογουμένους. Και φυσικά στο πολιτικό σύστημα θα γινόταν «χαμός», με κριτική στην κυβέρνηση ότι παρά τις δεσμεύσεις μας, στο τέλος η Ελλάδα δεν παίρνει την επενδυτική βαθμίδα με όλες τις συνακόλουθες συνέπειες. Με την επενδυτική βαθμίδα μπαίνουν τα θεμέλια για να μειωθεί ακόμη περαιτέρω το κόστος του δανεισμού της χώρας, με θετική επίδραση φυσικά και στους ίδιους φορολογούμενους, καθώς τίποτα δεν είναι «δανεικά και αγύριστα».
Η επενδυτική βαθμίδα θα έχει θετική επίδραση και στον δανεισμό επιχειρήσεων και νοικοκυριών, θετική επίδραση στη ρευστότητα και επίσης από πλευράς επενδύσεων μπαίνουν τα θεμέλια για να έρθουν πιο πολλές επενδύσεις στην Ελλάδα, να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας και περισσότερη ανάπτυξη. Αυτό δεν είναι και μικρό!
Πήραμε λοιπόν την επενδυτική βαθμίδα και στοχεύουμε να την κλειδώσουμε και με τις νέες αναβαθμίσεις. Ακούσαμε όμως χθες και τον πρωθυπουργό να λέει ότι δεν θα θέσω ποτέ σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα. Θέλω λοιπόν να σας ρωτήσω εάν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος δημοσιονομικής αστάθειας. Το ρωτώ διότι ακούσαμε και τον κεντρικό τραπεζίτη να μας λέει ότι οι κίνδυνοι και οι αβεβαιότητες διεθνώς παραμένουν αυξημένοι και από το 2024 επιστρέφουν και οι δημοσιονομικοί κανόνες. Η οικονομία δηλαδή μπαίνει σε ένα νέο κύκλο.
Αυτή είναι η δική μου βασική έννοια, αν θέλετε, διότι καλό είναι να μοιράζουμε λεφτά, αλλά για να μοιράζουμε πρέπει να έχουμε. Και έχω πει και άλλη φορά ότι θα δίνουμε αυτά που έχουμε και όχι αυτά που δεν έχουμε. Γιατί αν δίνουμε αυτά που δεν έχουμε, δημιουργούνται ελλείμματα τα οποία είναι από μόνα τους επικίνδυνα. Και εν πάση περιπτώσει, αν δεν τα καλύψεις, θα τα καλύψεις με φόρους, πράγμα το οποίο δεν είναι επίσης μια συνταγή που πρέπει να ακολουθείται με κλειστά μάτια.
Επομένως, ναι, θέλουμε να μείνουμε πιστοί στους στόχους που έχουν τεθεί δημοσιονομικά για πρωτογενές πλεόνασμα 0,7%. Γιατί υπηρετώντας αυτούς τους στόχους, τελικά δεν υπηρετούμε μόνο όπως λέμε θεωρητικά την εθνική οικονομία. Υπηρετούμε και το συμφέρον του μέσου πολίτη. Αλλιώτικα κινδυνεύει. Θα κινδύνευε θεωρητικά η χώρα να ξανακινηθεί προς τα πίσω και να θυμίσει την Ελλάδα, η οποία ήταν συνδεδεμένη με την κρίση και όλες τις συνέπειές της.
Στο Μεσοπρόθεσμο υπήρχε ένας στόχος για 1,1% πλεόνασμα
Στον προϋπολογισμό και στο Μεσοπρόθεσμο αρχικά υπήρχε ο στόχος του 0,7%. Το 0,7% λογαριάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε αυτό το 0,7% θα επιμείνουμε. Τώρα ετοιμάζεστε όμως να καταθέσετε και προσχέδιο προϋπολογισμού για το 2024. Τι ανάπτυξη και πληθωρισμό περιμένουμε για το 2023;
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 η ανάπτυξη ήταν 2,7%. Τώρα θα δούμε πως θα πάει σε ετήσια βάση, στο 2,3% ή σε 2,2% ή 2,5% θα το δούμε όταν θα κλείσει η χρονιά. Παρά το ότι επιμένει ο πληθωρισμός των τροφίμων, συνολικά ο πληθωρισμός υποχωρεί διότι υποχωρούν βασικά οι τιμές της ενέργειας του φυσικού αερίου, κυρίως και άλλοι δείκτες. Επομένως, θα περιμένουμε να δούμε πού θα κινηθεί ο πληθωρισμός. Πάνω από το 3%. Θα δούμε.
Μπορείτε να μας δώσετε μια ιδέα που θα τεθεί περίπου ο πήχης της ανάπτυξης για το 2024;
Περιμένετε να δημοσιευθούν τα στοιχεία του προϋπολογισμού. Θα καταθέσουμε σε μερικές μέρες το προσχέδιο. Αρχές Οκτωβρίου. Παραμένουμε στους γενικούς στόχους που έχουμε θέσει, παρότι υπάρχει μια δυσμενής συγκυρία, διότι στην Ελλάδα είμαστε σε έναν σχετικώς διαφορετικό κύκλο. Πρώτον διότι την περασμένη 10ετία συμπιέστηκε το λεγόμενο «ελατήριο» στην Ελλάδα, ενώ τώρα, λόγω και της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, το πράγμα έχει διορθωθεί ήδη από την περασμένη τετραετία και συνεχίζει η Ελλάδα να προχωρεί με καλύτερους ρυθμούς.
Είμαστε δεύτεροι σε ρυθμούς ανάπτυξης στην στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επίσης αυτό συνδυάζεται και με την πολιτική συγκυρία, καθώς μετά τις εκλογές έχουν φύγει τα σύννεφα της αμφιβολίας από τον πολιτικό ορίζοντα. Άρα ο συνδυασμός της πολιτικής σταθερότητας με το σωστό μείγμα που υπάρχει της οικονομικής πολιτικής, δικαιολογούν αισιοδοξία για ισχυρούς - σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης - ρυθμούς ανάπτυξης Η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει τελείως ανεπηρέαστη από τη διεθνή συγκυρία.
Πάμε λίγο στα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός χθες. Είναι σαφές ότι η μάχη κατά της φοροδιαφυγής είναι η μητέρα των μαχών και ακούσαμε ότι θα υπάρξουν αλλαγές για τους ελεύθερους επαγγελματίες εκεί. Τι αλλάζει και από πότε;
Θα αλλάξουν πολλά πράγματα. Την Τρίτη θα κάνουμε μια συνέντευξη Τύπου και θα εξειδικεύσουμε τα μέτρα για τη φοροδιαφυγή. Θα είναι καμιά δεκαριά μέτρα - ήδη ο πρωθυπουργός παρουσίασε ορισμένα. Ναυαρχίδα θα είναι η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Τους πρώτους μήνες του 2024 θα είναι η γενίκευση και η καθολική εφαρμογή του My Data υποχρεωτικά. Και βεβαίως μέσα στα μέτρα θα είναι και αυτό που ανέφερε πρωθυπουργός: η απαγόρευση της χρήσης μετρητών στις αγοραπωλησίες ακινήτων. Διότι πάμε και με αυτόν τον τρόπο να ελέγξουμε το μαύρο χρήμα.
Αυτό το μέτρο πως θα υλοποιηθεί στην πράξη;
Από τους τραπεζικούς λογαριασμούς και θα γίνονται σχετικοί έλεγχοι στη συνέχεια από την ΑΑΔΕ, διασταυρώσεις. Όλο αυτό που κάνουμε, άλλωστε, στηρίζεται στις διασταυρώσεις και στα ψηφιακά εργαλεία. Δεν είναι δηλαδή μια πολιτική Δεξιάς, Αριστερής ή Κεντρώας κατεύθυνσης πολιτική. Είναι μια πολιτική κοινής λογικής σε σχέση με τη φοροδιαφυγή που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, είτε είναι διασταυρώσεις, είτε είναι τραπεζικοί λογαριασμοί, είτε είναι business intelligence, είτε είναι big data.
Όλα αυτά σταδιακά αρχίζουν να χρησιμοποιούνται και όσο περισσότερο χρησιμοποιούνται, τόσο περισσότερο θα περιορίζεται η φοροδιαφυγή, που είναι αν θέλετε και δική μου προσωπική προτεραιότητα. Το ακούω από τότε που ήμουν μαθητής. Έχουν γίνει βήματα και δεν μηδενίζω τίποτα, κατά καιρούς και πρόσφατα. Αλλά σίγουρα οφείλουμε σε αυτούς που πληρώνουν τους φόρους τους - και είναι η πλειονότητα - να κάνουμε πολύ περισσότερα βήματα σύντομα και συγκεκριμένα.
Όσον αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες καταλαβαίνω ότι η καρδιά της μεταρρύθμισης θα αφορά στα εισοδήματα που εκπίπτουν και τα οποία θα είναι μόνο αυτά που θα δηλώνονται ηλεκτρονικά στο My Data;
Θα παρουσιάσουμε, σας είπα, καμιά δεκαριά μέτρα, τη φιλοσοφία των οποίων σας την εξήγησα. Τώρα, ειδικά για τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, μας απασχολεί διότι υπάρχει δέσμευση για την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος υπό την προϋπόθεση της φορολογικής συμμόρφωσης.
Όπως έχω ξαναπεί, το επαναλαμβάνω και εδώ, μας απασχολεί και θα προωθήσουμε ένα νέο σύστημα φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη προφανώς τους συνταγματικούς περιορισμούς, αλλά θα λαμβάνει υπόψη του και την ανάγκη να έχουμε αίσθηση κοινωνικής δικαιοσύνης.
Η αλήθεια είναι ότι το μεγάλο βάρος των φόρων το πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι
Ναι, αυτό λέμε
Το 80%
Πρέπει να σταματήσουμε να το λέμε.
Στο ταμείο των Φυσικών Καταστροφών, βλέπουμε πως ο φόρος τελικά θα προέλθει από τον κλάδο των ξενοδοχείων. Γιατί έγινε αυτή η επιλογή και δεν υπήρξε κάποιο τέλος στις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, δηλαδή γιατί μόνο από τον κλάδο των ξενοδοχείων φεύγει ο φόρος;
Διότι πρώτον, οι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως βλέπετε, έχουν ξεκινήσει να συμβάλλουν και εθελοντικά. Ήδη μόνο από τις τράπεζες θα εισπράξουμε 50 εκατομμύρια και θα ακολουθήσουν οι εφοπλιστές και θα ακολουθήσει και ο βιομηχανικός κόσμος και κατόπιν οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Και δεύτερον, διότι όπως θα δείτε - όταν θα παρουσιάσουμε αναλυτικά την Τρίτη πώς θα δομηθεί αυτό το τέλος - η επιβάρυνση είναι μικρή. Δηλαδή σε αρκετά ξενοδοχεία πλήρωνες 1 ευρώ και θα πληρώνεις 2 περίπου, τη βραδιά.
Θεωρούμε ότι με δεδομένη τη δυναμική του τουρισμού και με δεδομένη την ευρεία διασπορά αυτού του τέλους, η συνολική επιβάρυνση είναι από μικρή έως πολύ μικρή.
Έχουμε και σημαντικές αλλαγές στη βραχυχρόνια μίσθωση. Αυτές είχαν προαναγγελθεί λίγο πολύ. Βλέπουμε λοιπόν τώρα πως όλοι όσοι έχουν πάνω από τρία ακίνητα θα λογίζονται ως επιχειρηματίες
Έχεις ένα ακίνητο, έχεις ένα πρόσθετο εισόδημα, δεν πληρώνεις ΦΠΑ. Εντάξει. Έχεις δύο ακίνητα και έχεις ένα συμπληρωματικό εισόδημα κι από εκεί δεν πληρώνεις ΦΠΑ. Εντάξει, να το δεχτούμε κι αυτό. Έχεις 3 ακίνητα, 4 ακίνητα, 8 ακίνητα. Νομίζω δεν είναι συμπληρωματικό εισόδημα . Νομίζω είναι πολύ μεγαλύτερο εισόδημα τελικά από το μέσο εισόδημα που δηλώνεται στον προϋπολογισμό. Άρα τι λέμε; Ότι σε αυτή την περίπτωση είναι επιχειρηματική δραστηριότητα και θα υπόκειται σε ΦΠΑ. Και ταυτόχρονα εκείνο το οποίο έχουμε προχωρήσει ήδη και έχουμε πολύ σημαντική αύξηση των εισοδημάτων που δηλώθηκαν είναι συνεργασία με τις πλατφόρμες για να έχουμε καταγραφή των στοιχείων και όλα αυτά να αντιστοιχούν και σε έσοδα.
Η υποχρεωτική ασφάλιση, λοιπόν, είπε ο πρωθυπουργός για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Πώς προσδιορίζονται οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις;
Και αυτό είναι ένα στοιχείο που θα το μάθετε την Τρίτη.
Από πότε θα ισχύσει;
Το μέτρο αυτό θα ισχύσει από την αρχή του χρόνου. Επειδή θέλει και μια προετοιμασία και μια συνεννόηση με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις για να μην κάνουμε λάθος - γιατί πολλές φορές στη διαδρομή μου το έχω πληρώσει - να πούμε στις αρχές του χρόνου μετά από ολοκλήρωση συνεννοήσεων με τους αρμόδιους φορείς και με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στις τριετίες ο ενδιάμεσος χρόνος είναι ένας «παγωμένος» χρόνος, δεν υπάρχει αναδρομικότητα.
Θα κατατεθεί η διάταξη αυτή την εβδομάδα από το υπουργείο Εργασίας και θα χτίζεις μετά το 2024 την προϋπηρεσία. Αυτοί που έχουν προσληφθεί μετά το 2012, θα πάρουν άρα την πρώτη αύξηση το 2027. Θα το δείτε όταν κατατεθεί η ρύθμιση
Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πάρουν την αύξηση από το 2024. Στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα θα πάει λίγο πιο μετά, τουλάχιστον στους καινούριους...
Κοιτάξτε, θα μπορούσατε να μου κάνετε και την ερώτηση γιατί δίναμε αυξήσεις στον ιδιωτικό τομέα πέρσι και δεν δώσαμε στους δημοσίους υπαλλήλους, στον κατώτατο μισθό εννοώ δώσαμε και πέρσι και πρόπερσι.
Είναι δύο διαφορετικά συστήματα τα συστήματα των αμοιβών στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα με τις ιδιαιτερότητές τους, όπως σε κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για να επιστρέψω λίγο στα μακροοικονομικά, υπάρχει μια προσπάθεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι δαπάνες έναντι φυσικών καταστροφών να εξαιρούνται από το έλλειμμα...
Δεν έχει κλείσει αυτή η συζήτηση. Θα είναι μια συζήτηση που θα κρατήσει τους επόμενους μήνες. Θα δούμε τι θα συμβεί ακριβώς.
Υπάρχουν ελπίδες;
Δεν θα μιλήσω ούτε για ελπίδες, ούτε για απελπισία. Θα τα δούμε, σας είπα, είναι όλα ανοιχτά. Θα υπάρξει ένας συμβιβασμός στο τέλος της ημέρας, ο οποίος θέλω να πιστεύω θα είναι ένας δίκαιος συμβιβασμός. Άλλωστε τα θέματα των φυσικών καταστροφών δεν είναι θέματα που αφορούν μόνο εμάς. Εμείς μια και θέτετε το θέμα αυτό, να σας πω φιλοσοφικά πώς τοποθετούμαστε.
Εμείς θέλουμε, ανεξαρτήτως των κανόνων που υπάρχουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό είναι το βασικό, εμείς θέλουμε να στέλνουμε το μήνυμα της δημοσιονομικής σοβαρότητας και σταθερότητας, διότι αν δεν το στέλνουμε, ακόμα και η Ευρωπαϊκή Ένωση να λέει δεν πειράζει, εμείς θα δώσουμε την εντύπωση ότι η Ελλάδα δεν ξεπέρασε τον παλιό κακό της εαυτό και κινδυνεύει να ξαναγυρίσει στην κρίση.
Άρα γι αυτό θέλουμε νοικοκυρεμένα δημόσια οικονομικά. Να δίνουμε δηλαδή αυτά που έχουμε και όχι αυτά που δεν έχουμε, όπως σημειώνω πολλές φορές. Από εκεί και πέρα, προφανώς δεν θέλουμε να είμαστε μέσα σε ένα «ζουρλομανδύα» στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως είχε πει κάποτε ο Πρόντι, σε σχέση με τα δημοσιονομικά και γι αυτό θέλουμε και εμείς και πολλές άλλες χώρες μαζί μας μια σειρά από ευελιξίας οι οποίες να αντικατοπτρίζουν αυτή καθαυτή την λειτουργία της οικονομίας και τις κρίσεις που μπορεί να προκύπτουν κατά καιρούς. Και μέσα σε αυτά προφανώς περιλαμβάνονται - στη φιλοσοφία μας εννοώ - και ευελιξίες σε σχέση με τις φυσικές καταστροφές.
Για το επίδομα της προσωπικής διαφοράς στους συνταξιούχους. Εκεί είπε πρωθυπουργός ότι θα δοθεί πριν το τέλος του έτους, καταλαβαίνω προς τον Δεκέμβρη, ότι θα δοθεί. Αντιλαμβάνομαι ότι και το ποσό θα είναι κάπως μικρότερο από πέρσι, διότι και η αύξηση θα είναι μικρότερη.
Δεν είναι λογικό το επίδομα να μην είναι μεγαλύτερο από τις αυξήσεις που θα πάρουν σε ετήσια βάση οι συνταξιούχοι;
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr