Αλέξανδρος Εξάρχου: Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, ο Όμιλος παρουσίασε ιδιαίτερα βελτιωμένα μεγέθη, με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε €533 εκατ. έναντι €404 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32%🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Την επιτυχία και την ορθότητα της επιλογής εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ επιβεβαιώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Intrakat για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου.
Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος, Αλέξανδρος Εξάρχου κατά την ενημέρωση των οικονομικών αναλυτών, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε ότι μετά την πλήρη ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ και την επιστροφή του ομίλου στην κερδοφορία που αποτελούσε ουσιώδες ζήτημα, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία μετασχηματισμού του, με τις λεπτομέρειες του σχεδίου να αναμένονται στις 23 Οκτωβρίου.
Βελτιωμένα κέρδη για τον Όμιλο
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, ο Όμιλος παρουσίασε ιδιαίτερα βελτιωμένα μεγέθη, με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε €533 εκατ. έναντι €404 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32%.
Tα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) πολλαπλασιάστηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 307%, από €7 εκατ. σε €28,5 εκατ. Τα προσαρμοσμένα EBITDA είχαν άνοδο κατά 250%, ανερχόμενα σε €30,8 εκατ. έναντι €8,8 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από €17,2 εκατ., σε €50,9 εκατ.
Επιπλέον, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90%, στα €115 εκατ. (από €60 εκατ.), χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στη Ρουμανία. Επίσης δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου που είναι στα €140 εκ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων. Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο Όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης του €1,15 δισ., επιβεβαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της διοίκησης.
Το ανεκτέλεστο των έργων ανέρχεται στα 4,5 δισ.ευρώ, ενώ ερωτηθείς σχετικά ο κ. Εξάρχου ανέφερε ότι αναμένεται περαιτέρω ενίσχυσή του: «Αναμένουμε σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου τους επόμενους μήνες ενόψει και του γεγονότος ότι διενεργούνται σημαντικοί διαγωνισμοί ΣΔΙΤ κυρίως για υδραυλικά και αρδευτικά έργα».
Επιπλέον, δεδομένου ότι θα δημοπρατηθεί ένα σημαντικό κομμάτι των έργων της Θεσσαλίας, ο Όμιλος εκτιμά ότι θα είναι παρών, ενώ το ανεκτέλεστο θα ενισχυθεί και από τα έργα της Ρουμανίας καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Εξάρχου, πριν το τέλος του έτους θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί, τα αποτελέσματα των οποίων πάντως θα είναι εμφανή στο τέλος του 2025 με αρχές του 2026. Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση υπολογίζει σε ένα πρόσθετο ανεκτέλεστο 700 – 800 εκ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
.
«Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ»
Οσον αφορά την ΑΚΤΩΡ, ο κ. Εξάρχου επεσήμανε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου του 2024 αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένη και σωστή ήταν η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από όλα όσα καταφέραμε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, μέχρι σήμερα. Πετύχαμε μία σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, πολλαπλασιάζοντας τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τα μεικτά κέρδη, ενώ εκτιμούμε ότι στο τέλος του έτους ο κύκλος εργασιών θα φτάσει το €1,1 δισ. Όλα αυτά είναι απολύτως συμβατά με όλα όσα έχουμε ανακοινώσει στο παρελθόν – ό,τι έχουμε πει, το έχουμε κάνει. Παράλληλα, εργαζόμαστε σκληρά για τον εταιρικό μετασχηματισμό του Ομίλου μας, με στόχο την ενίσχυση και άλλων τομέων δραστηριότητας, πέραν της κατασκευής και σύντομα θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό αυτόν».
Αναφερόμενος στα εμβληματικά έργα που «τρέχει», ο ίδιος μίλησε για το μετρό της Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι από την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ έως τη λήξη του Α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 48%, καθώς ο Όμιλος επένδυσε €120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών.
Αντίστοιχα στο Πάτρα – Πύργος όταν ο Όμιλος ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους €42 εκατ. ευρώ, αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%.
Σε ό,τι αφορά τη Ρουμανία, ο Όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους €51 εκατ. και επένδυσε στα έργα ποσό €219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής “Brasov – Sighisoara (τμήμα Apa?a – Ca?a)”, προϋπολογισμού €573 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα.
Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους.
Εκτός της επιτάχυνσης της εκτέλεσης μεγάλων έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ο Όμιλος εντός του 1ου εξαμήνου του 2024 υπέγραψε νέες συμβάσεις έργων ύψους €225,5 εκατ., εκ των οποίων ξεχωρίζουν τα:
- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ - Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητόδρομου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025 [Κ/ΞΙΑ: INTRAKAT (50%) - ΤΕΡΝΑ (50%)], συνολικού προϋπολογισμού €57,2 εκατ.
- SPARTAKOS ENERGY ΜΑΕ - Μελέτη, Έργα Πολιτικού Μηχανικού, Προμήθεια, Μεταφορά, Εγκατάσταση και Θέση σε Λειτουργία 3 Φ/Β Σταθμών, συνολικής ονομαστικής ισχύος 171 MW, εντός του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας [INTRAKAT (45%) - ΑΜΕRΕSCO (45%) - RES INVEST (10%)], συνολικού προϋπολογισμού €43,4 εκατ.
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΓΓΥ/ΓΔΣΥ - Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα Παράκαμψη Γιάλοβα Π.Ε. Μεσσηνίας, προϋπολογισμού €22,3 εκατ.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr