Ταξί: Αλλαγές στις πληρωμές - Τι λέει ο Λυμπερόπουλος, τι απαντά η Beat
Απαγορεύεται στις αστικές μεταφορές να εισπράττει ως τρίτη, δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ. Αντίστοιχα, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας ισχυρίστηκε πως όλα αυτά για τα οποία κατηγορούνται δεν ισχύουν - Τι προβλέπει η τροπολογία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στη νομοθετική διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή και τις αλλαγές που επέρχονται σε σχέση με τις πληρωμές κομίστρων ταξί με κάρτα μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών αναφέρθηκαν ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος και ο γενικός διευθυντής της Beat στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας, μιλώντας στον Realfm 97,8.
«Οι ίδιοι στην Beat έχουν παραδεχτεί ότι τα λεφτά πάνε στο εξωτερικό... Στο δικαστήριο είπαν ότι νόμιμα βγάζουν τα λεφτά μέσω πιστωτικού συστήματος και επιστρέφουν τα υπόλοιπα στους ταξιτζήδες. Οι ίδιοι αυτοδιαψεύδονται διότι κάποιες τριγωνικές συναλλαγές που κάνουν οι εφαρμογές, ήδη η Ευρώπη έχει κινητοποιηθεί στον ύψιστο βαθμό, η αντίστοιχη εταιρεία της σημερινής ιδιοκτησίας της Beat έτσι δούλευε στη Γερμανία και παρουσίαζε ελλείμματα», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Λυμπερόπουλος και πρόσθεσε:
«Δεν μπορεί να τα παίρνει η εφαρμογή, πληρώνεται ο ταξιτζής είναι ευρωπαϊκό Δίκαιο, είναι νόμος. Πληρώνεται ο ταξιτζής και δίνει στην εφαρμογή την προμήθειά της σε φορολογικό μητρώο στη χώρα μας. Αυτό δεν μπορούν να το καταλάβουν κάποιοι. Ο νόμος προστατεύει τη σωστή λειτουργία των αστικών μεταφορών ως δημοσίας χρήσεως να μη φεύγουν τα χρήματα στο εξωτερικό... Δεν με ενδιαφέρει εάν η Beat φορολογείται στην Ελλάδα, απαγορεύεται στις αστικές μεταφορές να εισπράττει ως τρίτη».
Από τη μεριά του ο γενικός διευθυντής της Beat στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω τον χαμό που γίνεται αυτές τις μέρες με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση καθώς δεν βλέπουμε να επηρεάζει καθόλου τον τρόπο λειτουργίας μας. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας μας, που είναι πάντα σε πλήρη συμμόρφωση με την ελληνική και ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία».
«Εμείς κάθε μήνα εκδίδουμε τιμολόγια στους αυτοκινητιστές, έχουμε ελληνική επιχείρηση, ελληνικό ΑΦΜ. Πράγματα για τα οποία μας κατηγορεί ο κ. Λυμπερόπουλος δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση. Φορολογούμαστε στην Ελλάδα, έχουμε ελληνική ΑΕ... Δεν είμαστε εμείς πάροχος πληρωμών, δεν παίρνουμε χρήματα από τους πελάτες των οδηγών, δεν τραβάμε εμείς δηλαδή από την κάρτα τους τα χρήματα. Εμείς δημιουργούμε μία γέφυρα μεταξύ του αυτοκινητιστή και του παρόχου πληρωμών ώστε να μη χρειάζεται να μπαίνουν στον υπολογιστή να το κάνουν οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές... Έχουμε ελληνική Ανώνυμη Εταιρεία που δεν είναι υποκατάστημα της αγγλικής και είναι πλέον στην Ελλάδα».
Νωρίτερα, η ίδια εταιρεία είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση.
Κούρσες μέσω Beat μόνο αν διαθέτουν POS
Σύμφωνα με αυτά που έγιναν γνωστά χτες, νέα αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούν οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών, όπως η Beat και η Uber, φέρνει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώθηκε η συμφωνία με την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων. Σύμφωνα με αυτήν, επιβάλλεται στους οδηγούς ταξί να διαθέτουν τερματικά ηλεκτρονικών πληρωμών (POS), κάθως μόνο έτσι μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους και να αποδίδουν στις πλατφόρμες το δικό τους μερίδιο. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».
Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr