• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Πέθανε η 87χρονη Μαρικάρμεν Αμπασκάλ, σύμβολο του αγώνα για τη στέγη στην ΙσπανίαΌσα συζήτησαν Μητσοτάκης και Ρούμπιο στο Μαξίμου - Τα μηνύματα του Αμερικανού υπουργού ΕξωτερικώνΝέες αποκαλύψεις για τον Φίλιππο Καμπούρη - Πώς στήθηκε η κομπίνα εκατομμυρίων σε βάρος του ΔημοσίουΖευγάρι κατηγορείται για κακοποίηση τουλάχιστον 14 παιδιών που γεννήθηκαν μέσω παρένθετης μητρότητας
δημοφιλές τώρα: Τεχνητή νοημοσύνη: Γιατί οι προγραμματιστές αρχίζουν να της γυρίζουν την πλάτη
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   24.09.2025 02:00
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι📌 Ύψος επιδότησης και κριτήρια📌 Τέλος η επιδότηση για πληρωμές με μετρητά από το 2026

Επιστροφή ενοικίου: Πότε λήγει η προθεσμία για τους φορολογούμενους

Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋

Ακίνητα
Ακίνητα
Προσθέστε το ΕΘΝΟΣ στη Google

Περίπου 950.000 φορολογούμενοι έχουν προθεσμία έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 για να δηλώσουν σωστά το ενοίκιό τους στη φορολογική δήλωση (κωδικός 081), προκειμένου να λάβουν επιδότηση ενοικίου έως 800 ευρώ τον προσεχή Νοέμβριο.

Το μέτρο αφορά τόσο την κύρια κατοικία όσο και τη φοιτητική στέγη και στόχο έχει την οικονομική ενίσχυση χιλιάδων νοικοκυριών που πλήττονται από την αυξημένη στεγαστική επιβάρυνση.

Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι

Η επιστροφή ενοικίου υπολογίζεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν δηλωθεί στη φορολογική δήλωση εισοδήματος. Η δήλωση πρέπει να έχει υποβληθεί ή τροποποιηθεί έως 30 Σεπτεμβρίου 2025.

Για να εξασφαλιστεί η καταβολή της επιδότησης, είναι σημαντικό να:

  • Συμπληρωθεί σωστά ο κωδικός 081 (ενοίκιο κύριας ή φοιτητικής κατοικίας).
  • Δηλωθεί ο σωστός αριθμός μισθωτηρίου, όπως αναφέρεται στην τελευταία ανανέωση της σύμβασης (π.χ. εάν ανανεώθηκε το 2024, αυτός ο αριθμός πρέπει να δηλωθεί).
  • Γίνουν τροποποιητικές δηλώσεις, εφόσον λείπουν ή είναι λανθασμένα τα στοιχεία ενοικίου.

Η ΑΑΔΕ, σε περίπτωση παράλειψης, θα αναζητήσει τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια μέσω διασταυρώσεων.

Ύψος επιδότησης και κριτήρια

Το ανώτατο ποσό επιστροφής για την κύρια ή φοιτητική κατοικία είναι:

  • 800 ευρώ ανά έτος
  • Προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο

Εισοδηματικά κριτήρια:

  • Άγαμοι: έως 20.000 ευρώ
  • Έγγαμοι: έως 28.000 ευρώ + 4.000 ευρώ για κάθε τέκνο
  • Μονογονεϊκές οικογένειες: έως 31.000 ευρώ + 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν του πρώτου

Περιουσιακά κριτήρια:

  • Έως 120.000 ευρώ αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας για μονοπρόσωπο νοικοκυριό
  • Προσαύξηση 20.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος

Τέλος η επιδότηση για πληρωμές με μετρητά από το 2026

Από τον Ιανουάριο του 2026, οι ενοικιαστές που πληρώνουν με μετρητά θα χάσουν την επιδότηση ενοικίου, ακόμα κι αν πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Ταυτόχρονα, οι ιδιοκτήτες που συνεχίζουν να εισπράττουν «στο χέρι»:

  • Θα χάσουν την έκπτωση 5% στο ακαθάριστο εισόδημα από ενοίκια.
  • Θα φορολογούνται για το πλήρες ποσό, χωρίς εκπτώσεις ή αφορολόγητα όρια.

Αλλαγές και για τις επιχειρήσεις

Το μέτρο ισχύει ήδη για επιχειρήσεις, αλλά από το 2026:

  • Όσες καταβάλλουν επαγγελματικό ενοίκιο με μετρητά, δεν θα μπορούν να το εκπέσουν από τα ακαθάριστα έσοδά τους.
  • Αυτό σημαίνει αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης, καθώς το ενοίκιο δεν θα μειώνει πλέον το φορολογητέο εισόδημα.
Διαβάστε ακόμη

Όσα συζήτησαν Μητσοτάκης και Ρούμπιο στο Μαξίμου - Τα μηνύματα του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών

Πέθανε η 87χρονη Μαρικάρμεν Αμπασκάλ, σύμβολο του αγώνα για τη στέγη στην Ισπανία

Πόσο ρεαλιστικός είναι ο κίνδυνος μιας πανδημίας πνευμονικής πανώλης; Ειδικοί εξηγούν

«Δεν την εμπιστευόμαστε»: Γιατί οι προγραμματιστές αρχίζουν να γυρίζουν την πλάτη στην τεχνητή νοημοσύνη

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • προθεσμία
  • επιστροφή
  • ενοίκια
  • ειδήσεις τώρα
  • ενοίκιο
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
%>