• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Ρούμπιο από Πνύκα: Η Ελλάδα υπόδειγμα συμμάχου - Οι Έλληνες μάς χάρισαν την ίδια την Ιστορία«Ήμουν ένα μπαλάκι μεταξύ του Καμπούρη και της παρέας του» - Τι λέει η πρώην εργαζόμενη που «ξεσκέπασε» το κύκλωμαΟ ΙΣΑ στέλνει σε ΕΑΔ και Περιφέρεια καταγγελίες για αδόκιμες θεραπείες και πρακτικές μετά τον θάνατο του ΜαζωνάκηΡάδιο Αρβύλα: Τέλος από τον ΑΝΤ1 μετά από σχεδόν 30 χρόνια
δημοφιλές τώρα: ΣΥΡΙΖΑ: «Τελεσίγραφο» στους 12 βουλευτές πριν από το «ξεμπρόστιασμα» αλλά και ανοιχτή η πόρτα της...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   14.03.2026 05:00
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τι ισχύει με τη διαγραφή ΕΝΦΙΑ

ΕΝΦΙΑ 2026: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για εκκαθαριστικό, δόσεις και προθεσμίες

Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να δουν το ποσό που τους αναλογεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Ακίνητα στη Θεσσαλονίκη (EUROKINISSI/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ)
Ακίνητα στη Θεσσαλονίκη (EUROKINISSI/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ)
Προσθέστε το ΕΘΝΟΣ στη Google

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ανάρτηση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ 2026 που αφορούν περίπου 7 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη τη χώρα.

Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να δουν το ποσό που τους αναλογεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς Taxisnet. Ιδιαίτερα όσοι απέκτησαν ακίνητο το 2025, είτε μέσω αγοράς είτε μέσω γονικής παροχής, θα πρέπει να ελέγξουν το νέο εκκαθαριστικό τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οικονομία | 13.03.2026 07:15
Ισχυρή χρονιά για την Aegean αλλά «σκιά» από τη νέα κρίση στη Μέση Ανατολή - Πώς επηρεάστηκαν οι κρατήσεις

Η πρόσβαση στα εκκαθαριστικά θα είναι εφικτή μέσω της ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ, ακολουθώντας τη διαδρομή «Εφαρμογές» και στη συνέχεια «Δημοφιλείς Εφαρμογές».

Οι υπόχρεοι επιλέγουν την ενότητα «Δήλωση Ε9/ΕΝΦΙΑ» και στη συνέχεια με την χρήση κωδικών Taxis επιλέγουν το έτος 2025 και ανοίγουν το εκκαθαριστικό τους. Η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ μπορεί να γίνει εφάπαξ μέχρι το τέλος Μαρτίου ή και σε 12 δόσεις.

Φέτος, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να προσέξουν τις εξής κατηγορίες εκπτώσεων:

  • Ασφαλισμένα ακίνητα: Έκπτωση 10% έως 20% για κατοικίες που ήταν ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές τουλάχιστον για τρεις μήνες το 2025.
  • Χαμηλά εισοδήματα: Έκπτωση 50% ή ακόμα και πλήρης απαλλαγή (100%) για τρίτεκνους, πολύτεκνους και άτομα με αναπηρία, εφόσον πληρούνται τα εισοδηματικά κριτήρια.
  • Μικροί οικισμοί: Η μεγάλη καινοτομία αφορά πάνω από 13.000 οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους (ή 1.700 σε παραμεθόριες περιοχές όπως ο Έβρος), όπου ο φόρος για την κύρια κατοικία μειώνεται φέτος κατά 50%, με προοπτική πλήρους κατάργησης από το 2027.

Τι ισχύει με τη διαγραφή ΕΝΦΙΑ

Η διαγραφή του ΕΝΦΙΑ είναι εφικτή όταν τεκμηριώνεται «πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η κοινοπραξία αμφισβήτησε χρεώσεις για την περίοδο 2014-2019, υποστηρίζοντας ότι ακίνητα που είχαν δηλωθεί λανθασμένα στην περιουσιακή της κατάσταση δεν της ανήκαν ποτέ πραγματικά, αλλά ανήκαν στους κληρονόμους που τη συγκρότησαν. Η φορολογική διοίκηση δέχθηκε τελικά τη διαγραφή του φόρου για τα έτη 2018 και 2019, καθώς αποδείχθηκε ότι τα ακίνητα είχαν ήδη πωληθεί με συμβολαιογραφική πράξη και δεν υπήρχε πλέον εμπράγματο δικαίωμα.

Συνεπώς, η διαγραφή του ΕΝΦΙΑ το 2026 αφορά όσους εντοπίσουν λάθη και προχωρήσουν σε διορθώσεις πριν ο χρόνος παραγράψει το δικαίωμά τους. Η περίπτωση της κοινοπραξίας δείχνει ότι η δικαίωση έρχεται μόνο για τα «ανοιχτά» φορολογικά έτη, όπου μπορεί να αποδειχθεί ότι ο φόρος επιβλήθηκε επί ανύπαρκτης ή ήδη μεταβιβασμένης περιουσίας.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Ρούμπιο από Πνύκα: Η Ελλάδα υπόδειγμα συμμάχου - Οι Έλληνες μάς χάρισαν την ίδια την Ιστορία

«Ήμουν ένα μπαλάκι μεταξύ του Καμπούρη και της παρέας του» - Τι λέει η πρώην εργαζόμενη που «ξεσκέπασε» το κύκλωμα

«Πορτοκαλί Πανώλη»: Γυμνό άγαλμα του Τραμπ τοποθετήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

«Πάμε κόντρα κι όπου βγει»: Η Βίσση, ο Καρβέλας και ο Φοίβος που εμφανίστηκε την κατάλληλη στιγμή

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • φορολογούμενοι
  • ΕΝΦΙΑ
  • ειδήσεις τώρα
  • προθεσμίες
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
%>