Black Friday 2018: Ποια καταστήματα συμμετέχουν με προσφορές και εκπτώσεις
Η Μαύρη Παρασκευή είναι γνωστή για τις απίστευτες προσφορές και εκπτώσεις που φτάνουν το 80-90%.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μία εκδήλωση, που ήταν γνωστή μόνο στις ΗΠΑ, μέσα σε μόλις λίγα χρόνια έγινε δημοφιλής σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα – στη χώρα μας το 85% των ερωτηθέντων γνωρίζουν τι είναι το Black Friday.
Οι καταναλωτές την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου πρέπει να είναι προσεκτικοί ώστε να μην πέσουν στις «παγίδες» των προσφορών και αγοράσουν άχρηστα ή κακής ποιότητας προϊόντα μόνο και μόνο επειδή η έκπτωση σε σχέση με την αρχική τιμή μπορεί να είναι πολύ μεγάλη. Επίσης, καλό είναι να έχουν αποφασίσει από πριν τι θέλουν να αγοράσουν ώστε να μην χάσουν πολύτιμο χρόνο και δεν καταφέρουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που θα προσφέρει η αγορά.
Μεταξύ των οργανωμένων αλυσίδων που θα συμμετέχουν στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» είναι οι:
Την ίδια ώρα η Microsoft προανήγγειλε εκπτώσεις έως και 75% σε 500 παιχνίδια για το Xbox One, μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημά της.
Η ομάδα αναλυτών του Black-Friday.Global εδώ και μερικά χρόνια εξετάζει εις βάθος αυτό το τρεντ. Πώς αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα ψώνια και τις προσφορές των Ελλήνων το Νοέμβριο; Ποιες κατηγορίες προϊόντων έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση; Πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες σε αυτήν την τρελή γιορτή αγορών που λέγεται Μαύρη Παρασκευή, και τέλος, σε τι διαφέρουν οι κάτοικοι της Ελλάδας σε σχέση με τους κατοίκους άλλων χωρών; H ερευνητές ανέλυσαν στατιστικά στοιχεία για το Black Friday και διεξήγαγαν έρευνες σε 55 χώρες παγκοσμίως, ώστε να απαντήσουν στις παραπάνω ερωτήσεις.
Το Black Friday δεν ονομάζεται φαινόμενο χωρίς λόγο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πιο δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, της Google, τα τελευταία 5 χρόνια το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου αυξήθηκε κατά το διπλάσιο. Κάθε χρόνο, σχεδόν σε κάθε χώρα, η τρέλα των αγορών έχει ως αποτέλεσμα να τίθεται καινούριο ρεκόρ πωλήσεων. Με εξαίρεση τις χώρες του Δυτικού ημισφαιρίου, στις οποίες οι τάσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες φτάνουν ταχύτερα, παρατηρείται μέτρια αύξηση του ενδιαφέροντος για το Black Friday.
Στα Ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα καλωσορίσαμε το Black Friday για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2016. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η δημοτικότητα αυτής της αγοραστικής γιορτής αυθήθηκε ραγδαία! Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday (μπορούμε να παρατηρήσουμε αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Ανάμεσα σε αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους. Για παράδειγμα, πριν από ένα χρόνο, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο. Το γεγονός αυτό σημαίνει πως το 2018 ακόμη περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.
Κάθε χρόνο, το γύρο του κόσμου κάνουν εικόνες από τα πλήθη ανθρώπων που πολιορκούν επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας μας, δεν είναι τα ηλεκτρονικά είδη εκείνα που ενδιαφέρουν πιο πολύ τους κυνηγούς των προσφορών, αλλά τα ρούχα. Τα ηλεκτρονικά είδη βρέθηκαν μόλις στη δεύτερη θέση σύμφωνα με τους ερωτηθέντες. Το λιγότερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν τα βιβλία, τα αθλητικά αξεσουάρ και τα εσώρουχα.
Το Black Friday στην Ελλάδα περιληπτικά
- Το 85% των Ελλήνων ξέρει τι είναι το Black Friday, και το 36% των ερωτηθέντων θα πάρει μέρος σε αυτήν τη γιορτή των διαδικτυακών αγορών,
- To 64,5% από αυτούς που θα κυνηγήσουν τις προσφορές, θα πάει τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα,
- Το 2018 ο μέσος Έλληνας θα ξοδέψει κατά τη διάρκεια του Black Friday 206 €, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια.
Ευλογία ή κατάρα για την αγορά;
Στην αγορά της Αθήνας, ωστόσο, αρκετοί είναι οι έμποροι που κάνουν λόγο για μια απλά προωθητική ενέργεια και όχι για πραγματικές εκπτώσεις την ώρα που και οι καταναλωτές εμφανίζονται "μουδιασμένοι" για την ελληνική έκδοση της Black Friday.
Όπως λένε στο ethnos.gr έμποροι και παράγοντες της αγοράς, πέρυσι μόλις το 19% των μικροεμπόρων συμμετείχε στο θεσμό ενώ οι εκπτώσεις δεν ξεπέρασαν το 30% πάρα την προβαλλόμενη διαφήμιση για τιμές κάτω του 70 και 80%.
Ο κ. Παναγιώτης Βογιατζής, έφορος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, μιλώντας στο ethnos.gr, επισημαίνει ότι η Black Friday είναι μια καινοτομία η οποία μπορεί να τονώσει την αγορά υπό την προϋπόθεση ότι θα διαρκέσει μια ημέρα ώστε να μην «στεγνώσει» την αγορά των Χριστουγέννων. Το ethnos.gr κατέβηκε στους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας και κατέγραψε τις αντιδράσεις των εμπόρων και των καταναλωτών ενόψει της τελευταίας Παρασκευής του Νοεμβρίου όταν και θα λειτουργήσει στα μαγαζιά η καμπάνια της Black Friday.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr