• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Σεισμοί στη Βενεζουέλα: «Σβήνουν» οι πιθανότητες για 50.000 αγνοούμενους - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες ΕλλήνωνΡαγδαίες εξελίξεις στην προεδρία της Σερβίας: Παραιτείται ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς - Ανακοίνωσε πρόωρες εκλογέςΗ κατάθεση του ανήλικου δράστη για τη δολοφονία του 15χρονου στην Καλλιθέα - «Δεν ήθελα να τον τραυματίσω»Φονικός καύσωνας στην Ευρώπη: Η Γερμανία «λιώνει» με ιστορικές θερμοκρασίες - Χωρίς κλιματισμό σπίτια, τρένα και νοσοκομεία
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   18.09.2019 17:22
Newsroom
Newsroom

Χατζηδάκης: Θετική η έκθεση του ορκωτού ελεγκτή για τη βιωσιμότητα της ΔΕΗ

Πέντε άξονες περιλαμβάνει η ατζέντα της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

Συνάντηση του Κωστή Χατζηδάκη με τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ (copyright: Eurokinissi/Χρήστος Μπόνης)
Συνάντηση του Κωστή Χατζηδάκη με τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ (copyright: Eurokinissi/Χρήστος Μπόνης)
Προσθέστε το ΕΘΝΟΣ στη Google

Η έκθεση του ορκωτού ελεγκτή ως προς τη βιωσιμότητα της ΔΕΗ, που αναμένεται στις 24 Σεπτεμβρίου, μετά τα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση και τη διοίκηση της επιχείρησης, θα είναι θετική, ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ, Γιώργο Αδαμίδη, και τον αντιπρόεδρο, Αντώνη Καρρά.

Ο υπουργός ανέφερε ότι η ατζέντα της κυβέρνησης για την επιχείρηση, με την οποία προσέρχεται και στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς που αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα μέσα Νοεμβρίου είναι σύγχρονη, ευρωπαϊκή και υπηρετεί τόσο τη ΔΕΗ όσο και την αγορά ενέργειας και περιλαμβάνει πέντε άξονες:

  • Κατάργηση των δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ (ΝΟΜΕ).
  • Μερική αποκρατικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ.
  • Απαλλαγή της ΔΕΗ από τον «ζουρλομανδύα» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, του νόμου περί ΔΕΚΟ σε θέματα προμηθειών και προσλήψεων την ώρα που ανταγωνιστές της κινούνται πολύ πιο ευέλικτα.
  • Προώθηση της απόσυρσης λιγνιτικών μονάδων η οποία σε αυτή τη φάση αφορά τις μονάδες 1 και 2 του Αμυνταίου και την Μεγαλόπολη 3. «Υπάρχουν λιγνιτικές μονάδες που κοστίζουν περισσότερο όταν λειτουργούν παρά αν έμεναν κλειστές και πληρώνονταν οι εργαζόμενοι», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. Ανήγγειλε δε ότι θα επισκεφθεί τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης για να συζητήσει με τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες την μεταλιγνιτική εποχή.
  • 'Ανοιγμα της ΔΕΗ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από πλευράς ΓΕΝΟΠ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιώργος Αδαμίδης δήλωσε ότι το συνδικάτο συμφωνεί με την κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, με τις οποίες άλλωστε είχε διαφωνήσει εξ αρχής αλλά και με τον διαχωρισμό της ΔΕΗ από το κράτος. Ως προς τον ΔΕΔΔΗΕ τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της ιδιοκτησίας των παγίων (δηλαδή του δικτύου διανομής) από την ΔΕΗ.

Για την απολιγνιτοποίηση ο κ. Αδαμίδης τόνισε πως η ΓΕΝΟΠ είχε ταχθεί υπέρ του λουκέτου στις μονάδες Πτολεμαίδας 3 και 4 (εφόσον τεθεί σε λειτουργία η νέα υπό κατασκευή μονάδα Πτολεμαίδα 5), ότι οι μονάδες 1 και 2 του ΑΗΣ Καρδιάς πρέπει να κλείσουν άμεσα γιατι δεν είναι συμφέρουσες και ότι οι μονάδες 1 και 2 του Αμυνταίου (σε αντίθεση με την πρόθεση του υπουργείου) μπορούν να εκσυγχρονιστούν και να λειτουργήσουν μέχρι την εξάντληση των κοιτασμάτων λιγνίτη, το 2030. Για τη Μεγαλόπολη 3 ο κ. Αδαμίδης τόνισε ότι έτσι κι αλλιώς θα έκλεινε το 2024 και η τηλεθέρμανση της περιοχής θα καλυφθεί από τη μονάδα φυσικού αερίου, Μεγαλόπολη 5 η οποία όπως ανέφερε «είναι τεράστιο λάθος να λειτουργεί όπως σήμερα σε μειωμένη ισχύ». Δήλωσε ωστόσο αντίθετος με την πολιτική επιθετικής απολιγνιτοποίησης ενώ τόνισε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΓΕΝΟΠ το 2025 θα έχουν παραμείνει σε λειτουργία οι λιγνιτικές μονάδες Φλώρινας (Μελίτη), 'Αγιος Δημήτριος 5, Πτολεμαίδα 5 και η Μεγαλόπολη 4.

Διαβάστε ακόμη

«Έχουν ιδιοτελή στόχευση»: «Θύελλα» για τις παραλίες στην Αττική που κρίθηκαν ακατάλληλες - Ποιοι και γιατί αντιδρούν

Φονικός καύσωνας στην Ευρώπη: Σαρώνει το φαινόμενο της υδροπληξίας - 74 θάνατοι από πνιγμό στη Γαλλία, νεκρός 6χρονος στη Γερμανία

Βορίδης: Ελπίζω ο Σαμαράς να μην κάνει νέο κόμμα - Αντιφατική η αντιπολίτευση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Nέα αμερικανική επίθεση στο Ιράν και απειλές Τραμπ κατά της Τεχεράνης – Ιρανικά πλήγματα σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ΔΕΗ
  • Κωστής Χατζηδάκης
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr