Ελληνο-βουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου: Τον Οκτώβριο οι υπογραφές
Θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας - Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Στις 10 Οκτωβρίου θα πέσουν οι υπογραφές για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB), στη Σόφια της Βουλγαρίας, όπου θα πραγματοποιήσει επίσκεψη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας - Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Stara Zagora της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Στα 240 εκ. ευρώ ο προϋπολογισμός του αγωγού
Ο προϋπολογισμός του αγωγού θα είναι στα 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισεκ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισεκ. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη αναθέσει την προμήθεια των σωλήνων και την εργολαβία κατασκευής
Το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβολγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
Κατώτατος μισθός: Στη Βουλή το νομοσχέδιο - Ποιες αλλαγές έγιναν
ΣΥΡΙΖΑ για σύλληψη Ρωμανού: «Αστυνομικές πρακτικές τύπου "συνήθως υπόπτων" δεν αρμόζουν σε κράτος δικαίου»
Γάζα: Νεκρή όμηρος σε σημείο που δέχθηκε επίθεση από το Ισραήλ ανακοίνωσε η Χαμάς
Μαρινάκης: Η ομιλία του Καραμανλή ήταν ενωτική - Ύβρεις από τον Σαμαρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr