Ευρώπη: Πουλάνε πολύ τα «μικρά αυτοκίνητα» - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Τι αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία της JATO για την γηραιά ήπειρο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Τα μικρά αυτοκίνητα ή τα λεγόμενα αυτοκίνητα πόλης που ανήκουν στην κατηγορία Α και Β αποδεικνύονται τα πιο αγαπημένα οχήματα του αγοραστικού κοινού, καθώς εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της JATO στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018 πουλήθηκαν συνολικά στην Α κατηγορία 1.027.000 οχήματα και στην Β κατηγορία 3.011.000 μονάδες.
Οι λόγοι που οδηγούν το κοινό σε αυτή την επιλογή είναι η προσπάθεια συμμόρφωσης με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων, η περιβαλλοντολογική ευαισθησία, καθώς και η απαγόρευση των ρυπογόνων αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης. Σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή του ευρωπαϊκού αλλά και του ελληνικού κοινού παίζει εκτός από το ποσό των τελών κυκλοφορίας, το μειωμένο κόστος κτήσης και συντήρησης.
Ο μεγάλος ανταγωνισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών σε αυτές τις κατηγορίες οδηγεί σε επιλογές που στην πράξη συμφέρουν τον τελικό αποδέκτη. Τα «μικρά» αυτοκίνητα, στα οποία πλέον υπάρχει μεγαλύτερος χώρος στην καμπίνα, υψηλότερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, αποτελεί «μήλον της έριδος» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί ότι αυτές οι κατηγορίες απέσπασαν καταναλωτές που τα προηγούμενα χρόνια στρέφονταν σε λίγο μεγαλύτερα αυτοκίνητα (κατηγορίας C).
Μια σημαντική παράμετρος είναι ότι πολλές οικογένειες στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα έχουν δύο αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι την τελευταία πενταετία τα SUV γνωρίζουν τρομακτικές πωλήσεις, το δεύτερο αυτοκίνητο κατά βάση είναι ένα μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το ποσοστό των οικογενειών που έχουν δύο αυτοκίνητα αγγίζει το 30,3%, στο Βέλγιο το 24%, στην Αυστρία το 21% και στην Ολλανδία το 18,8%, με αντίστοιχα ποσοστά και στην Ελλάδα.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μια αγορά όπως είναι η ελληνική και η οποία το 2019 σημείωσε πωλήσεις περίπου στις 110.000 μονάδες, οι μικρές κατηγορίες τα πήγαν περίφημα. Στην κατηγορία Α το Fiat Panda, το Hyundai i10 και το Τoyota Aygo πραγματοποίησαν εξαιρετικές πωλήσεις, αγγίζοντας το 14,1% του συνολικού όγκου αυτοκινήτων. Η κατηγορία Β όπου το Τoyota Yaris σημείωσε 6.992 πωλήσεις και ακολούθησαν το Opel Corsa και το VW Polo, το δε αντίστοιχο ποσοστό ήταν 32,9%. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το 47% των συνολικών πωλήσεων αφορά αυτές τις δύο κατηγορίες (Α και Β), χωρίς να βάλουμε και τις αντίστοιχες πωλήσεις στα SUV. Στην κατηγορία A SUV το αντίστοιχο ποσοστό είναι 1,1% και στην κατηγορία Β SUV είναι 13,1%.
Με 61,2% συνολικών πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019 στις κατηγορίες Α και Β, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο Έλληνας οδηγός προτιμάει τα μικρά αυτοκίνητα χωρίς δεύτερη σκέψη. Τάση η οποία ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια στην Ευρώπη, καθώς όλοι οι οδηγοί ψάχνουν για φθηνές, οικονομικές και ευέλικτες μετακινήσεις εντός πόλης, αναγνωρίζοντας την περιβαλλοντική τους ευαισθησία, την οικονομία και το χαμηλό κόστος κτήσης.
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr