• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Γκαζώνουν» για κινητοποιήσεις πριν τις γιορτές οι ιδιοκτήτες φορτηγών: Αιτήματα, αδιέξοδα και φόβοι για ελλείψειςΌπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε χέρια»Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το τοπίο και γιατί έρχονται νέα… γαλάζια ραντεβού
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   13.03.2020 22:26
Γιώργος Μανέττας
Γιώργος Μανέττας
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ποιοι έσπευσαν στα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Αγώνας δρόμου για να καλυφθεί η ζήτηση στα βασικά προϊόντα

Οι συσκέψεις είναι συνεχείς και αναζητούνται τρόποι για να μην παρουσιασθούν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων.

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
copyright: Pixabay, APimages
copyright: Pixabay, APimages

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση που έχει προκληθεί στην αγορά λόγω κοροναϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συσκέψεις είναι συνεχείς και αναζητούνται τρόποι για να μην παρουσιαστούν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων.

Παράλληλα με την αύξηση των αποθεμάτων που είναι απαραίτητη, ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις, εξετάζεται μεταξύ άλλων η μεταφορά προσωπικού στις αποθήκες αλλά και των μεταφορικών μέσων που γίνεται η διανομή στα τελικά σημεία πώλησης. Τομείς όπου υπάρχει αυξημένος φόρτος εργασίας εδώ και τουλάχιστον δέκα μέρες, όταν και εντοπίσθηκε το πρώτο κρούσμα κοροναϊού και στη χώρα μας.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν με αμείωτη ένταση να «στοκάρουν» προϊόντα, υπό τον φόβο του κοροναϊού. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι λιανέμπορι περιμένουν νέο γύρο μαζικής προσέλευσης καταναλωτών τις επόμενες μέρες, μετά και την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε καθολικό κλείσιμο των καταστημάτων, με εξαίρεση τα καταστήματα τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία.

«Οι καταστάσεις που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Είναι χειρότερα και από τα capital controls…», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Μάλιστα, δεν αποκλείουν το επόμενο διάστημα να παρατηρηθούν κάποιες ελλείψεις στα είδη που «φεύγουν περισσότερο», όπως τα όσπρια, τα ζυμαρικά και το ρύζι, οι οποίες όμως θα είναι παροδικές. Και αυτό γιατί τα εργοστάσια όπως λένε, έχουν συγκεκριμένες δυνατότητες και δεν μπορούν να παράξουν παραπάνω. Ωστόσο, με τη νέα παραγωγή, οι οποίες ελλείψεις θα εξαφανισθούν. Αυτή τη στιγμή, πάντως, διαβεβαιώνουν, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς υπάρχει επάρκεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, και συστήνουν ψυχραιμία και αποφυγή του όποιου πανικού.

Ποιοι έσπευσαν στα σούπερ μάρκετ

Στο μεταξύ «αποκαλυπτικά» του πανικού που έχει καταβάλλει τους καταναλωτές είναι τα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που παρουσίασε η Nielsen σε έρευνά της. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19)  αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών σε αξία την εν λόγω εβδομάδα παρουσίασαν στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια  (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).

Διαβάστε ακόμη

Η επίθεση των γαλάζιων βουλευτών κατά του ΥΠΑΑΤ για το «Μέτρο 23», το φρέσκο γάλα του Σαμαρά ο Νικολόπουλος που στέκεται πίσω από τον Σαμαρά

Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το τοπίο και γιατί έρχονται νέα… γαλάζια ραντεβού

Όπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε χέρια»

Τριπλάσιοι φόροι στα ακίνητα από το 2027: Τι φέρνει το νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Κορονοϊός
  • σούπερ μάρκετ
  • κατανάλωση
  • τρόφιμα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr