Δημοσκόπηση: 8 στους 10 υπερήφανοι για τη διαχείριση της πανδημίας
Μετά το lockdown οι συνήθειες που θα παραμείνουν είναι: 31% περισσότερος χρόνο με την οικογένεια, 37% περισσότερες αγορές online και 37% περισσότερη προσοχή στα έξοδα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το νέο συλλογικό - εθνικό αίσθημα υπερηφάνειας που «συνέλαβε» η κρίση της πανδημίας αλλά και τις καινούργιες συνήθειες και καταναλωτικές συμπεριφορές που προκάλεσε η καραντίνα και παγιώνει η "νέα κανονικότητα" βάζει στο μικροσκόπιο νέα έρευνα της FocusBari με τίτλο "Greece Covid-19: The 'Next Day' 4 the Next We' τα αποτελέσματα της οποίας σχολίασαν οι συμμετέχοντες στο panel του πρώτου webinar που πραγματοποίησε το Clickevents.gr, η ψηφιακή εκδοχή των συνεδρίων της Smartpress, το οποίο ήδη έχουν παρακολουθήσει περισσότερα από 3000 άτομα.
Συγκεκριμένα, η Ξένια Κούρογλου, founder της FocusBari, ο Κωνταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, ο Παναγιώτης Μακρυνιώτης, GM Ελλάδας και Κύπρου της Lenovo και η Σόνια Χαϊμαντά, δημοσιογράφος, σχολίασαν τα ευρήματα της έρευνας με συντονιστή το δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά για να συμφωνήσουν πόσο εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα που δηλώνουν μεγάλη περηφάνια για τον τρόπο που η κυβέρνηση (71%) αλλά και ο ελληνικός λαός (78%), με υψηλό αίσθημα, συλλογικής και ατομικής αντίστοιχα, ευθύνης, διαχειρίστηκαν όλοι μαζί αυτή την υγειονομική και οικονομική κρίση. Ακόμα, στα συμπεράσματα της συζήτησης αναδείχθηκαν οι νέες τάσεις που δείχνουν να εγκαθίστανται στον τρόπο ζωής μας: online αγορές (59%), ταινίες και σειρές (56%), χρόνος με την οικογένεια (51%), δουλειές σπιτιού (50%), social & apps (48%), προσοχή στα έξοδα του σπιτιού (45%), πρακτικές αυτοβελτίωσης (36%), μαγειρική (35%), εργασία remote (35%), βιβλία (32%), ποιοτική TV/internet (27%) και αθλητική δραστηριότητα (21%).
Σχεδόν 1 στους 2 εργαζόμενους (46%) ήδη εργάζεται από το σπίτι. Μετά το lockdown οι συνήθειες που κερδίζουν και θα παραμείνουν είναι: 31% περισσότερος χρόνο με την οικογένεια, 37% περισσότερες αγορές online και 37% περισσότερη προσοχή στα έξοδα. Συνολικά τα digital ΜΜΕ ξεπερνούν τα παραδοσιακά ως πηγή ενημέρωσης (τα ενημερωτικά sites 68%, τα κοινωνικά δίκτυα 47% και τα επίσημα κυβερνητικά sites 30% αθροιζόμενα ξεπερνούν το 70% της τηλεόρασης). Το 91% ανησυχούν για τις επιπτώσεις της κρίσης της πανδημίας στην ελληνική οικονομία και το 78% στα οικονομικά του νοικοκυριού τους.
Η επιστροφή λοιπόν στην κανονικότητα είναι ένας μονόδρομος, συχνά δύσκολος και ανηφορικός, όπως επεσήμαναν και οι καλεσμένοι του πάνελ, κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και Παναγιώτης Μακρυνιώτης, Γενικός Διευθυντής Ελλάδος και Κύπρου της Lenovo συμφωνώντας ωστόσο ότι αυτό το momentum είναι εξαιρετικά κρίσιμο για νέες προκλήσεις και ευκαιρίες στις οποίες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Ενδεικτικό είναι ότι ο κ. Κ. Μαχαίρας επεσήμανε ότι «οι εταιρείες πλέον δεν είναι υποχρεωμένες μόνο σε ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά σε λειτουργικό μετασχηματισμό».
Η φάση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί με αποφασιστικότητα και διαφάνεια: Να ενημερωθούν όλοι οι stakeholders (έως το 5 level management) για την κατάσταση και για τα επόμενα βήματα και να κληθούν όλοι να λειτουργήσουν με ευθύνη και υπευθυνότητα (responsibility & accountability). Αυτή τη στιγμή θα πρέπει κανονικά να μπει το bottom line (η κερδοφορία) σε δεύτερη μοίρα και οι εταιρείες να δώσουν μεγάλη σημασία στην υγεία, στους ανθρώπους και στην κοινωνία μέσω αντίστοιχων δράσεων CSR. Αυτό παράλληλα και με μια ευρύτερη στροφή στη φιλοσοφία τους, καθώς οι επιχειρήσεις χρειάζεται να γίνουν περισσότερο “purpose driven”, έχοντας ένα όραμα για ένα καλύτερο κόσμο, μια καλύτερη κοινωνία, που σέβεται τους ανθρώπους, την υγεία, το περιβάλλον και λειτουργεί με ευθύνη, συνέπεια και διαφάνεια. Οι ηγέτες από αύριο χρειάζεται να λειτουργήσουν ως «μαέστροι», να εμπνέουν τις ομάδες τους προς αυτή την κατεύθυνση, κάνοντας μικρότερα πλάνα και αναθεωρώντας τα συστηματικά, διατηρώντας την ευελιξία τους, όσο εξελίσσονται οι δύσκολοι επόμενοι μήνες".
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Π. Μακρυνιώτη "Οι οργανισμοί θα χρειαστεί να υιοθετήσουν την omnichannel οπτική, καθώς και την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των «5 γενιών» των πελατών τους, καθώς σήμερα συνυπάρχουν αυτές οι γενιές στην κοινωνία, γενιές που διαφοροποιούνται σημαντικά σε νοοτροπία, αξιακά συστήματα, τρόπους επικοινωνίας και τρόπους διάδρασης με τους οργανισμούς. Τέλος, η τηλεργασία είναι πλέον ένα γεγονός, καθώς συνειδητοποιούν και εργαζόμενοι και εργοδότες ότι κάποιες θέσεις μπορούν να συνεχίσουν να καλύπτονται από απόσταση, αλλάζοντας έτσι τόσο τον τρόπο ζωής, όσο και το μοντέλο λειτουργίας των οργανισμών".
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr