Λίστα Πέτσα: Το Master Chef με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, η αδιαφάνεια και τα ΜΜΕ
Αμεσες ήταν οι αντιδράσεις τόσο από πλευράς αντιπολίτευσης όσο και από δημοσιογραφικές ενώσεις μόλις έγινε γνωστή η λίστα Πέτσα για την καμπάνια «Μένουμε σπίτι»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Αντιδράσεις τόσο στην αντιπολίτευση όσο και στον δημοσιογραφικό κόσμο έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα με τα 19,8 εκατ. ευρώ που μοιράστηκαν στα ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι». Το μεσημέρι της Δευτέρας, 6 Ιουλίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα 18 σελίδων με τα ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα για την καμπάνια της κυβέρνησης κατά του κορονοϊού. Μιλώντας σχετικά κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών ο κ. Πέτσας ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα, προκειμένου να αποτρέψει την επέλασή του, να στηρίξει το σύστημα υγείας και να σωθούν ζωές. Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών». Μετά τις αναφορές του ο κ. Πέτσας έδωσε στη δημοσιότητα την επίμαχη λίστα, η οποία προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης.
Τσίπρας: Ο Πέτσας έχει θέση στο επόμενο Master Chef
Μ' ένα ειρωνικό tweet, ο Αλέξης Τσίπρας σχολίασε τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα από την πλευρά της κυβέρνησης αφήνοντας σαφείς αιχμές ότι τα στοιχεία της αλλοιώθηκαν. Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε: «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν τα 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef».
ΣΥΡΙΖΑ: Να δοθούν οι εντολές καταχώρησης
Να δοθούν σήμερα οι εντολές καταχώρησης και οι αρχικές τιμολογήσεις ζητά με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη λίστα των ποσών που έλαβαν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του «Μένουμε Σπίτι». Σε διαφορετική περίπτωση, υποστηρίζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «επιβεβαιώνεται ότι η λίστα μαγειρεύτηκε». «Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορονοϊό.
Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα "μαγειρευόταν" ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα.
Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις».
ΚΙΝΑΛ: Η κυβέρνηση χτίζει πελατειακό κράτος
Τα στοιχεία για τα ΜΜΕ και τα ποσά που έλαβαν για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» «επιβεβαιώνουν ότι υπήρχε αδιαφάνεια», υποστηρίζει το ΚΙΝΑΛ, τονίζοντας ότι αυτά τα στοιχεία εξηγούν και το γιατί η κυβέρνηση «έκρυβε» τη λίστα τόσο καιρό. Σχολιάζοντας τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα, το ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης για τον κορονοϊό κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι με τα χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει το πελατειακό της κράτος και εξασφαλίζει την «επικοινωνιακή της καταιγίδα».
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής:
«Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον Πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ. Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η Κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα. Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της καταιγίδα».
Εξηγήσεις ζητούν οι δημοσιογραφικές ενώσεις
Με κοινή επιστολή προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ) -μετά τα όσα έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα και αποτέλεσαν θέμα σχολιασμού της ελληνικής κοινωνίας για τα ποσά που χορηγήθηκαν στα ΜΜΕ που μετείχαν στις καμπάνιες για την πανδημία- θέτουν μια σειρά από ερωτήματα που χρήζουν απάντησης.
Ειδικότερα, στη επιστολή που στάλθηκε στις 3 Ιουλίου (πριν τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα), ζητούν:
- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
- Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.
- Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.
- Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
- Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
- Να απαντηθεί εάν, σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
- Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε.
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr