Ανδρουλάκης για ντελιβεράδες: Δεν είναι εργαζόμενοι β’ κατηγορίας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Συνάντηση με εκπροσώπους εργαζόμενων στον επισιτισμό και διανομέων φαγητού και ποτού είχε ο Πρόεδρος ΠΑΣΟΚ και του Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, στο γραφείο του στη Βουλή των Ελλήνων.
Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Ανδρουλάκης δήλωσε τα εξής:
«Πλέον σε πολλά κράτη, οι ταχυδιανομείς θεωρούνται μισθωτοί εργαζόμενοι, με πλήρη δικαιώματα και κανόνες ασφάλειας. Είναι αδιανόητο γιατί δεν συμβαίνει αυτό και στη χώρα μας. Θέλω πραγματικά να σας ευχαριστήσω για τη συζήτηση που είχαμε σήμερα και να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου που αυτές τις ημέρες για να προσφέρετε στο κοινωνικό σύνολο δεν βρίσκεστε με την οικογένειά σας όπως άλλοι εργαζόμενοι. Σας εύχομαι πραγματικά από την καρδιά μου, καλά Χριστούγεννα και χρόνια πολλά».
Επίσης, η συζήτηση που είχε ο Πρόεδρος του Κινήματος με τους εκπροσώπους του Κλαδικού Σωματείου Διανομέων φαγητού και ποτού Αττικής και με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον Επισιτισμό - Τουρισμό, τόνισε επίσης τα εξής:
Οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες ντελίβερι, καλούνται να ανταπεξέλθουν σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες. Μόνο κατά το 2021 θρηνήσαμε 30 νεκρούς ταχυδιανομείς.
Εργάζονται συνήθως χωρίς επαρκή μέτρα ασφαλείας και με εξοπλισμό που συχνά καλύπτουν με δικά τους έξοδα. Αντιμετωπίζονται δε, ως εργαζόμενοι β’ κατηγορίας, χωρίς βασικά εργασιακά δικαιώματα. Στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση, το ΣΕΠΕ παραμένει βουβός παρατηρητής.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με τον εργασιακό νόμο Χατζηδάκη, άφησε απροστάτευτους τους εργαζομένους του κλάδου ως “ελεύθερους επαγγελματίες”. Τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής τα είδαμε με την απόφαση γνωστής πλατφόρμας διανομής φαγητού, που ανατράπηκε μόνο μετά τη δυναμική αντίδραση των εργαζομένων και μεγάλου μέρους της κοινωνίας
Πάγια θέση του Κινήματός μας είναι ότι οι ταχυδιανομείς πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μισθωτοί, απολαμβάνοντας πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Αυτή είναι άλλωστε και η κατεύθυνση που επιλέγουν όλο και περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγήθηκε πριν από λίγες ημέρες νομοθετικές αλλαγές, ώστε να κατοχυρωθεί το τεκμήριο μισθωτής εργασίας για τους εργαζόμενους του κλάδου.
Για να διασφαλίσουμε τα εργασιακά δικαιώματα και τους κανόνες ασφάλειάς τους, προτείνουμε την ένταξη των εργαζόμενων στα βαρέα και ανθυγιεινά, καθώς επίσης και την διασφάλιση συνθηκών ασφαλείας, με μέτρα όπως: η στέγαση και προφύλαξη των διανομέων από τις καιρικές, συνθήκες, η οριοθέτηση των ζωνών διανομής και η θέσπιση ανώτατου ορίου χιλιομέτρων, η ορθολογική αποζημίωση των καυσίμων, παροχή του αναγκαίου εξοπλισμού (μηχανάκι, εταιρικό κινητό, κ.α.), αλλά και μέσων ατομικής προστασίας.
Για το Κίνημά μας, η εργασία είναι αξία και διαβατήριο για μια ζωή με αξιοπρέπεια.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr