ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός τηλεματικής τα ΚΤΕΛ που εκτελούν έργο του ΟΑΣΑ σχεδόν 2 χρόνια μετά τη δρομολόγησή τους
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το ζήτημα της έλλειψης τηλεματικής στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν δημόσια συγκοινωνία καλύπτοντας ποσοστό του έργου του ΟΑΣΑ φέρνουν στη Βουλή τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Το θέμα, το οποίο έχει θίξει αρκετές φορές με ρεπορτάζ του το «ethnos.gr», όπως φαίνεται εξακολουθεί να βασανίζει το επιβατικό κοινό που αδυνατεί να προγραμματίσει τις μετακινήσεις του καθώς τα οχήματα αυτά είναι «άφαντα» από το σύστημα τηλεματικής, ενώ παράλληλα εγείρει αμφιβολίες ως προς το σωστό υπολογισμό της αποζημίωσης προς τα ΚΤΕΛ βάσει των εκτελεσθέντων δρομολογίων.
Κι αυτό την ώρα που η εγκατάσταση τηλεματικής αποτελούσε όρο της σύμβασης μεταξύ των ΚΤΕΛ και του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση του 20% του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού μέσω της δρομολόγησης οχημάτων των ΚΤΕΛ σε 59 περιφερειακές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής. Ορο, ο οποίος ακόμα δεν έχει εκπληρωθεί παρά το γεγονός ότι η αρχική διετής σύμβαση εκπνέει σε τέσσερις μήνες. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη σύμβαση είχε υπογραφεί τον Οκτώβριο του 2020, ενώ μόλις πριν λίγες ημέρες με τροπολογία παρατείνεται η δυνατότητα παραμονής των ΚΤΕΛ στην αστική συγκοινωνία για ακόμα ένα χρόνο με παράλληλη αύξηση των παραχωρούμενων γραμμών κατά 30 επιπλέον.
Στο κείμενο της ερώτησης, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών τονίζεται «η διάλυση των αστικών συγκοινωνιών επί Ν.Δ. και η πλήρης αδράνεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενίσχυση των ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας». Οι βουλευτές υπενθυμίζουν το άρθρο 5 της σύμβασης, στο οποίο αναφέρεται ρητά ότι η συμβαλλόμενη εταιρεία (ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε.) “υποχρεούται να εγκαταστήσει με δαπάνες της, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας Σύμβασης, σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί […] κατάλληλο σύστημα τηλεματικής, συμβατό με τα αντίστοιχα συστήματα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και της Ο.ΣΥ. Α.Ε., προκειμένου να πιστοποιείται η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές, αριθμός δρομολογίων, πρόγραμμα δρομολογίων) και να επιμελείται με μέριμνα και δαπάνες της τη συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία αυτού”, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως σήμερα».
Επιπλέον, βάσει των οριζομένων, η πλήρης λειτουργία του συστήματος τηλεματικής θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί προ της δρομολόγησης των λεωφορείων για την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Ωστόσο αρχικά είχε δοθεί μία περίοδος χάριτος προκειμένου η εγκατάσταση των συστημάτων να πραγματοποιηθεί σταδιακά. Φαίνεται όμως ότι από τότε έως σήμερα ελάχιστα βήματα έχουν γίνει.
Πάντως και οι καθυστερήσεις φαίνεται να είχαν ...προβλεφθεί από τον συντάκτη της σύμβασης καθώς στο κείμενο αναφέρεται πως «σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχουν στοιχεία τηλεματικής, πλην όμως πιστοποιείται η εκτέλεση του δρομολογίου από την ύπαρξη στοιχείων χρήσης ηλεκτρονικού κομίστρου ή άλλων πρόσφορων μέσων, το προγραμματισμένο δρομολόγιο θεωρείται εκτελεσμένο».
Όπως επισημαίνουν στη δική τους ερώτηση οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η εγκατάσταση της τηλεματικής θα συμβάλει στην πιστοποίηση της εκτέλεσης των δρομολογίων που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ σε 59 γραμμές, ενώ μέσω της πιστοποίησης αυτής «θα αποζημιώνονται ή θα επιβάλλονται οι ανάλογες (προβλεπόμενες) ρήτρες σε περίπτωση ανεκτέλεστων δρομολογίων».
Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί έως σήμερα, παρόλο που έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης και ενώ, τον περασμένο Φεβρουάριο, υπεγράφη νέα συμπληρωματική σύμβαση.
Τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές στον κ. Καραμανλή είναι τα ακόλουθα:
1. «Πως αιτιολογείτε την απαράδεκτα μεγάλη χρονική υστέρηση τοποθέτησης συσκευών τηλεματικής στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. και των υπεκμισθωτριών ΚΤΕΛ Α.Ε. (Θήβας, Εύβοιας και Κορίνθου), που εκτελούν αστική συγκοινωνία στην Αττική;».
2. «Πως ελέγχετε το συγκοινωνιακό έργο που εκτελούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ; Πως διασφαλίζετε την επίτευξη της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού εν μέσω πανδημίας;».
3. «Με ποιον τρόπο αποζημιώνονται τα ΚΤΕΛ, αφού δεν ελέγχεται το έργο που προσφέρουν; Και πως διαφυλάσσετε το δημόσιο συμφέρον;».
4. «Έχει τοποθετηθεί ανεξάρτητος ελεγκτής, όπως προβλέπεται από το άρθρο 9 της σύμβασης, ο οποίος θα εποπτεύει και θα πιστοποιεί το εκτελούμενο συγκοινωνιακό έργο;».
Ευλογιά των πιθήκων: 7 τα κρούσματα στην Ελλάδα – Ενδείξεις εγχώριας μετάδοσης
Στέφανος Τσιτσιπάς: «Τρολιά το λάδι και η ρίγανη, να διαφημίσουμε τα ελληνικά προϊόντα!»
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr