Εκλογές 2023 - Μητσοτάκης μετά την υπογραφή σύμβασης για ΒΟΑΚ: Θα είναι ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη υπογράφηκε στο Ηράκλειο η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
«Κορόιδευαν τους συντοπίτες μας τους Κρητικούς», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον ΒΟΑΚ, «καθώς δεν υπήρχε ούτε καν ενιαία χάραξη για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη».
Την Κυριακή, 23 Απριλίου, ο πρωθυπουργός παρέστη στο Ηράκλειο στην υπογραφή της σύμβασης του δεύτερου από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, το οποίο θα κατασκευαστεί από το σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ -ΑΚΤΩΡ, με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας την ομιλία του στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου όπου υπογράφηκε η σύμβαση, χαρακτήρισε «μία ακόμη σημαντική ημέρα» τη σημερινή (σ.σ. 23.04.2023) για την Κρήτη διευκρινίζοντας ότι η υπογραφή αφορά «ένα από τα τρία μεγάλα έργα τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει η κυβέρνηση μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον βόρειο οδικό άξονα που της αξίζει».
«Θυμάστε – συνέχισε ο πρωθυπουργός – όταν είχαμε κάνει την σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πως όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης Κυβέρνησης ουσιαστικά – και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- κορόιδευαν τους συντοπίτες μας τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης στη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στην στήριξη της Κρήτης τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά και το αναπτυξιακό σχέδιο που θα αλλάξει το νησί μέχρι το 2030, λέγοντας ότι «όλα αυτά θα τα αφήσουμε στην κρίση των συμπολιτών μας, καθώς έχουμε εκλογές σε τέσσερις εβδομάδες από τώρα και θέλουμε πάντα να κρινόμαστε για το έργο μας».
«Αυτό που ζητούμε από τους συμπολίτες μας και εγώ προσωπικά από τους συντοπίτες μου, είναι να μας δώσουν την ευκαιρία, το σχέδιο αυτό να το υλοποιήσουμε και να το κάνουμε πράξη», είπε για τις επερχόμενες εκλογές της 21ης Μαΐου ο πρωθυπουργός και τόνισε:
«Έχουμε ήδη βάλει τα θεμέλια, έχουμε κάνει πολλή δουλειά, απομένει περισσότερη, αλλά είμαι σίγουρος ότι και εδώ στην Κρήτη οι συντοπίτες μας θα μας δώσουν αυτήν την ευκαιρία και θα επανεκλέξουν τη Νέα Δημοκρατία στην διακυβέρνηση του τόπου, για να συνεχίσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο και κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια ο ΒΟΑΚ να παραδοθεί στους Κρητικούς αλλά και στους επισκέπτες, ως ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη, τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στα οδικά έργα της πατρίδας μας».
Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι για τον ίδιο αποτελεί και μια δική του παρακαταθήκη στην Κρήτη και πώς «είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία το έργο αυτό να μπορέσω να το ολοκληρώσω».
Καραγιάννης: Η Κρήτη αποκτά τον νέο ΒΟΑΚ που της αξίζει
Για ημέρα «δικαίωσης, υπερηφάνειας αλλά και ευθύνης» έκανε λόγο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ηράκλειο.
«Δικαίωσης για την υπογραφή της σημερινής σύμβασης καθώς η ελληνική Πολιτεία, κατάφερε όχι μόνο να σχεδιάσει, αλλά και να δρομολογήσει το έργο του νέου ΒΟΑΚ. Περηφάνιας για τη συνέπεια λόγων και πράξεων καθώς τηρήσαμε την προεκλογική μας δέσμευση για να αποκτήσει η Κρήτη τον Αυτοκινητόδρομο που της αξίζει και ευθύνης για την ολοκλήρωση του έργου καθώς πρέπει να διατηρηθεί η ουσιαστική και στενή επίβλεψη τα επόμενα τέσσερα χρόνια» όπως εξήγησε.
Η σύμβαση που υπεγράφη αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «το έργο πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια».
Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «στις 8 Μαΐου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ.. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχουμε εντάξει και ήδη ωριμάζουμε και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση».
Υπενθύμισε ότι, «ήδη έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που αυτή η κυβέρνηση δημοπράτησε στα τέλη του 2021».
«Ενώ το 2019 παραλάβαμε ένα σχέδιο για έναν ΒΟΑΚ χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης, σήμερα, σχεδόν 4 χρόνια μετά, το έργο παίρνει σάρκα και οστά. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου που εκτείνεται περίπου σε 300 χλμ., όπως επίσης έχει διασφαλίσει και τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους Αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στην χώρα».
«Αυτό όμως που δεν μπορεί να αποτιμηθεί σε νούμερα, είναι το κόστος από την απώλεια ανθρώπινων ζωών και σοβαρών τραυματισμών που υπάρχει για πολλές δεκαετίες, λόγω της ακαταλληλότητας του σημερινού οδικού δικτύου» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, τον νέο ΒΟΑΚ «μία επένδυση για μία καλύτερη καθημερινότητα» καθώς «παράλληλα με τη μείωση των ατυχημάτων, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης».
Kατά τον Υφυπουργό Υποδομών, ο νέος Αυτοκινητόδρομος έχει και ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα οδηγήσει στη:
• μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης,
• μείωση των πιέσεων που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά,
• διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης της Κρήτης,
• αύξηση της απασχόλησης.
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί 30 έργα στην Κρήτη με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3,6 δισ. ευρώ. Έργα που πέρα του ΒΟΑΚ αφορούν:
• Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το “Ελευθέριος Βενιζέλος” στην Ελλάδα.
• Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.
• Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας».
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε πως «είναι ξεκάθαρο ότι με επιμονή, σοβαρότητα, αλλά και δημιουργική συνεργασία με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κρήτη, υλοποιείται ένα Πρόγραμμα Αναβάθμισης των Υποδομών που εμπεδώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της Κρήτης στη νέα εποχή και αυτό αποτελεί μία επένδυση στις νέες γενιές και μία απόδειξη ότι, όταν υπάρχει σχέδιο, πίστη και πραγματική συνεργασία Πολιτείας και τοπικών κοινωνιών το αποτέλεσμα είναι θετικό».
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ και Γεν. Δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι εκ των αρχικών μετόχων, κ. Εμμανουήλ Μουστάκας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, κ. Γιώργος Συριανός.
- Μεταστάθμευση αεροσκαφών στην Αίγυπτο για πιθανό απεγκλωβισμό Ελλήνων - Η ενημέρωση Δένδια για το Σουδάν
- Τροχαίο στον Πλαταμώνα: Σε σοβαρή κατάσταση δύο από τους πέντε τραυματίες - «Ο δρόμος γεμάτος συντρίμμια, εικόνες τραγικές»
- Γιατί οι Βίκινγκς εξαφανίστηκαν από τη Γροιλανδία; Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι βρήκαν την απάντηση
- Οι μαύρες μέδουσες επέστρεψαν στις ακτές του Βόλου - Η θάλασσα έγινε από μπλε... μαύρη
- Τρόφιμα: Κατάργηση μεσαζόντων, tik tok και κληρώσεις τα νέα όπλα στον πόλεμο κατά της ακρίβειας
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr