Μητσοτάκης σε αγρότες της Βόνιτσας: Ούτε γκαρσόνια θα γίνετε, ούτε για τη Γερμανία θα φύγετε
«Ξέρετε πολύ καλά πως η στήριξη του πρωτογενούς τομέα είναι για μένα πρώτη πολιτική προτεραιότητα», είπε ο πρωθυπουργός🕛 χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Στο μπλόκο των αγροτών στη Βόνιτσα βρέθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου συνομίλησε με τους διαμαρτυρόμενους, οι οποίοι του εξέφρασαν τα προβλήματά τους, και τα αιτήματά τους.
«Πολιτική μου προτεραιότητα η στήριξη του πρωτογενούς τομέα»
«Ούτε γκαρσόνια θα γίνετε, ούτε για την Γερμανία θα φύγετε», σχολίασε αρχικά ο πρωθυπουργός και συνέχισε: «Ξέρετε πολύ καλά πως η στήριξη του πρωτογενούς τομέα είναι για μένα προσωπικά πρώτη πολιτική προτεραιότητα».
«Ξέρω τα προβλήματα και τα γνωρίζω από πρώτο χέρι. Γνωρίζετε όμως πως αυτά τα 4 δύσκολα χρόνια η κυβέρνηση στάθηκε στο μέτρο του εφικτού κοντά στους αγρότες και με μείωση της φορολόγησης και με αύξηση της οικονομικής στήριξης που δώσαμε στον ΕΛΓΑ. Δώσαμε παραπάνω από 1 δις ευρώ σε αποζημιώσεις τα τελευταία 4 χρόνια. Μόνο τα 500 εκατομμύρια προερχόντουσαν από τις εισφορές των αγροτών. Και με μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα, όπου μπορούσαμε να παρέμβουμε και είμαστε πάντα ανοιχτοί να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να μειώσουμε το κόστος της παραγωγής, το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας. Ήδη καταφέραμε και εξασφαλίσαμε σχετικά λογικές τιμές πάνω στην κρίση αλλά θέλουμε να το μειώσουμε περισσότερο. Ξέρουμε τις εκκρεμότητες και με τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το κόστος της κίνησης και το diesel. Εδώ είμαστε και θα τα συζητήσουμε και στο μέτρο του εφικτού, γιατί οι δημοσιονομικές δυνατότητες δεν είναι ατελείωτες, να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για τον πρωτογενή τομέα», επισήμανε.
«Δίνουμε πόλεμο κατά των παράνομων ελληνοποιήσεων»
«Θυμάστε πού ήταν οι τιμές του γάλακτος πριν 4 χρόνια και πού είναι σήμερα; Είναι καλύτερες οι τιμές του γάλακτος», συνέχισε ο πρωθυπουργός, με έναν αγρότη να του απαντά «τότε οι ζωοτροφές ήταν πιο φθηνές».
«Αυτό είναι αλήθεια, αλλά οι τιμές του γάλακτος είναι καλύτερες και σε ένα βαθμό έγινε αυτό διότι δώσαμε και δίνουμε έναν πόλεμο κατά των παράνομων ελληνοποιήσεων και αυτών που θέλουν να πουλούν ξένο γάλα ως ελληνικό. Αυτούς θα τους τσακίσουμε. Το έχουμε ήδη κάνει και θα επιμείνουμε σε αυτήν την προσπάθεια», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.
«Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία τόσους περισσότερους πόρους θα έχουμε»
Επίσης, επισήμανε πως: «Δεν γίνεται εμείς να επιβάλλουμε στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους μας να έχουν ένα κόστος για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και ταυτόχρονα να εισάγουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση προϊόντα από χώρες που δεν έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και δεν βάζουμε τα ίδια υψηλά στάνταρ στα προϊόντα τους. Αυτό είναι ένα ευρωπαϊκό ζήτημα που θα μας απασχολήσει πολύ έντομα τους επόμενους μήνες. Θέλω να ξέρετε πως θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό, και όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία τόσους περισσότερους πόρους θα έχουμε για να στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα».
Μητσοτάκης για οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία: Η περιοχή θα προσελκύσει επενδύσεις
Νωρίτερα ο πρωθυπουργός έδωσε το παρών στην εκδήλωση των εγκαινίων του νέου οδικού άξονα «Άκτιο-Αμβρακία» στη Βόνιτσα.
O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο «Α52», συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ. Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.
Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού:
Κύριοι Περιφερειάρχες, κύριοι Δήμαρχοι, Σεβασμιότατε, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, κυρίες και κύριοι,
Πράγματι, όταν αναχωρήσαμε σήμερα από την Αθήνα μάς συνόδευε χιονόνερο, για να φτάσουμε εδώ στη Δυτική Ελλάδα, στο αεροδρόμιο του Ακτίου, και να αντικρίσουμε μία ηλιόλουστη χειμερινή μέρα. Όπως ηλιόλουστες είναι και οι προοπτικές αυτού του ευλογημένου τόπου, προοπτικές οι οποίες αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο με την παράδοση αυτού του πολύ σημαντικού οδικού έργου για το οποίο αναλυτικά μίλησαν και οι προλαλήσαντες.
Γνωρίζετε καλά, οι κάτοικοι του τόπου, την πονεμένη ιστορία της Αμβρακίας Οδού και γνωρίζετε επίσης με πόση συστηματικότητα η κυβέρνησή μας αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο αυτό, μέσα από καινούργιες διαγωνιστικές διαδικασίες, για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να παραδίδουμε στην ώρα του έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο σχεδόν 50 χιλιομέτρων -πάγιο, διαχρονικό αίτημα τριών Περιφερειών: της Δυτικής Ελλάδος, της Ηπείρου, αλλά και των Ιονίων Νήσων.
Νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο για να κάνουμε αυτή τη σεμνή τελετή από αυτό εδώ, όπου φαίνεται η σύγκριση: ο παλιός δρόμος από κάτω μας, πλάτους εφτά μέτρων -τον γνωρίζετε εξάλλου πολύ καλά κι εγώ, έχοντας επισκεφτεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα- και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής. Περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα, αλλά και στην Πρέβεζα, και ταυτόχρονα ανοίγει και τελείως καινούριες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδος η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη.
Έβλεπα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται στην ευρύτερη περιοχή και πιστεύω ότι η ύπαρξη αυτού του δρόμου θα συνεισφέρει καθοριστικά, έτσι ώστε μία τόσο όμορφη, πλην όμως ανεξερεύνητη, γωνιά της πατρίδας μας να κεντρίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Κατά συνέπεια, να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις απασχόλησης και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους πολίτες.
Και βέβαια θέλω να σταθώ, όπως πάντα, στην ειδική διάσταση που όλα αυτά τα οδικά έργα έχουν στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας: για τις ζωές που χάθηκαν σε επικίνδυνους δρόμους και για την τεράστια πρόοδο που επιδεικνύουν όλοι οι δείκτες οδικής ασφάλειας κάθε φορά που εγκαινιάζουμε έναν σύγχρονο κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Για όλους αυτούς τους λόγους το έργο αυτό έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία και με πολύ μεγάλη χαρά θα το παραδώσουμε και επίσημα στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.
Θέλω επίσης, κυρίες και κύριοι, να τονίσω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία η κυβέρνησή μας έχει αποδώσει συνολικά στη δρομολόγηση έργων υποδομής τα οποία χρόνιζαν εδώ και δεκαετίες. Και να υπερθεματίσω αυτό το οποίο είπε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών: τη δυνατότητά μας να συνεργαστούμε με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας με όρους ειλικρίνειας, συνέπειας και προβλεψιμότητας.
Γι’ αυτό σήμερα είμαστε στο ευχάριστο σημείο το 2024 να είναι μια πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό.
Ο Ε65, όλο το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα έχει παραδοθεί μέχρι τον Μάιο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόσο πολύπαθο, ένα έργο με απίστευτα πολύ μεγάλες δυσκολίες, θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς τον Νοέμβριο του 2024. Και μέσα στο 2025, αγαπητέ μου Περιφερειάρχα, μια ακόμα μεγάλη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν, ο δρόμος Πατρών-Πύργου, θα είναι και αυτός έτοιμος. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου γιατί και το έργο αυτό προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και θα μπορέσουμε και στην περίπτωση αυτή να τηρήσουμε τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα.
Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος για το γεγονός ότι στην πατρίδα μας πια έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες υψηλοτάτου επιπέδου, που μπορούν να εκτελούν τέτοια έργα, δίνοντας ταυτόχρονα δουλειές σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και μπορούν επίσης να εξάγουν την τεχνογνωσία τους στο εξωτερικό, ούσες πια εταιρείες οι οποίες είναι ανταγωνιστικές, όχι μόνο σε εθνική αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα.
Και πρέπει, τέλος, να γνωρίζετε ότι η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών της πατρίδας μας, αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η περίπτωση του «Daniel». Αλλά θα το κάνουμε πάντα με όρους συνέπειας και με όρους ειλικρίνειας, χωρίς να υποσχόμαστε έργα τα οποία μπορεί να υπάρχουν μόνο στα χαρτιά ή στη φαντασία κάποιων, έχοντας εξασφαλίσει μελετητική και χρηματοδοτική ωριμότητα.
Έτσι σφυρηλατούνται, κυρίες και κύριοι, οι σχέσεις εμπιστοσύνης πολιτείας και πολιτών. Διότι όλοι αναλάβαμε ένα στοίχημα: όταν βρεθήκαμε στη θέση να ξαναμιλήσουμε για το έργο αυτό, έπρεπε και εμείς και η εταιρεία να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας και τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Είναι πάντα μεγάλη ικανοποίηση όταν αυτό μπορούμε και το κάνουμε.
Είμαι σίγουρος, λοιπόν, ότι αυτός ο δρόμος θα αλλάξει πράγματι την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας. Θα ξεκλειδώσει νέες σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες, θα εξυπηρετεί όμως, πρώτα και πάνω απ’ όλα, τους κατοίκους της περιοχής, που χωρίς διόδια -να το τονίσουμε και αυτό-, σε έναν απολύτως ασφαλή δρόμο θα μπορούν επιτέλους να κινούνται χωρίς κάθε φορά που μπαίνουν στο αυτοκίνητο, όπως το λέμε λαϊκά, «να τρέμει το φυλλοκάρδι τους».
Καλοτάξιδος, λοιπόν, ο καινούργιος δρόμος και πραγματικά όλα τα καλά. Και να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό να εγκαινιάζουμε και να παραδίδουμε σημαντικά έργα τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα όλων των Ελλήνων.
Να είστε καλά. Ευχαριστώ πολύ.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο - Αμβρακία, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε μεγάλα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασφαλίζει την απευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού, της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου, του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και του κόμβου προς Λευκάδα.
Το έργο συμβάλλει επίσης στην ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, ενώ παράλληλα θα μειώσει την επιβάρυνση του περιφερειακού οδικού δικτύου και θα περιορίσει δραστικά το πολύπλευρο αποτύπωμα της κίνησης οχημάτων στους τοπικούς οικισμούς.
Η λειτουργία του νέου αυτοκινητοδρόμου θα τονώσει και την αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας μετακινήσεις και μεταφορές, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει τη σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα, με τη διάρκεια της διαδρομής μεταξύ της Αθήνας και της Λευκάδας να μειώνεται κατά 45 λεπτά.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr