Σταϊκούρας: Από το 2023 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ενημέρωση από τη Hellenic Train για το τι μεταφέρουν τα τρένα
Ο υπουργός Μεταφορών δεν έχει ενημέρωση για το τι μεταφέρουν τα τρένα την τελευταία διετία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ο Χρήστος Σταϊκούρας απέφυγε να πάρει θέση για το αν γνωρίζει το τι μεταφέρουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, σχετικά με τη συζήτηση που ξεκίνησε με τη χθεσινή δήλωση του πρωθυπουργού, με τον υπουργό Μεταφορών να τονίζει ότι δεν έχει σκεφτεί να παραιτηθεί από τη θέση του.
«Η Hellenic Train το 2023 τοποθετήθηκε για την εμπορική αμαξοστοιχία - Δεν έχω σκεφτεί να παραιτηθώ»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ουσιαστικά πήρε πίσω την προ δύο ετών δήλωσή του, όπου με σιγουριά είχε υποστηρίξει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε εύφλεκτα ή παράνομα υλικά, με τον Χρήστο Σταϊκούρα να καλείται να απαντήσει σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια του σιδηρόδρομου σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ. «Είμαι στη διάθεση όλων των ΜΜΕ όταν με καλούν. Ο ρόλος που έχω εδώ και 1,5 χρόνο είναι να ενημερώνουμε τους βουλευτές και την ελληνική κοινωνία για το τι έχει γίνει, αλλά και να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών. Το θέμα που εγείρετε έχει να κάνει με τη Δικαιοσύνη. Ο πρωθυπουργός μίλησε για τον ρόλο της Δικαιοσύνης και ότι θα πρέπει να περιμένουμε», ανέφερε αρχικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Ο πρωθυπουργός στη χθεσινή του συνέντευξη έδειξε να μην είναι σίγουρος για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα να υπάρχουν και ευθύνες του Υπουργείου. «Μιλάω με τη Hellenic Train για την ασφάλεια των μεταφορών. Έχει επέμβει η Δικαιοσύνη. Υπάρχουν δύο στοιχεία. Η Δικαιοσύνη που όρισε πραγματογνώμονα για το θέμα του τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Δεύτερο είναι ο ΕΔΟΣΑΑΜ που είναι η Εθνική Αρχή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Ατυχημάτων και Δυστυχημάτων. Ο ΕΔΟΣΑΑΜ στελεχώθηκε και ζήτησε τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων. Από τον Οκτώβριο του 2023 υπάρχουν στελέχη του Οργανισμού για την διερεύνηση των Τεμπών και μετά το Υπουργείο Μεταφορών ενίσχυσε με χρηματοδότηση τον ΕΔΟΣΑΑΜ για ειδικά θέματα που προέκυψαν κατά τη διερεύνηση», τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Υπάρχει ευθύνη του Υπουργείο Μεταφορών στον ΕΔΟΣΑΑΜ. Βοηθάμε τη διερεύνηση της υπόθεσης. Δεν υπάρχει κάποια διαφορετική τοποθέτηση για τη Hellenic Train. Προς το παρόν δεν έχει αποδειχθεί κάτι. Δημόσια τοποθετήθηκαν στις 3 Μαρτίου του 2023. Υπάρχει προανάκριση που διενεργείται. Προσπαθούμε να βοηθάμε την ασφάλεια των μεταφορών», συμπλήρωσε στη συνέχεια.
Ακολούθως, ο υπουργός υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές, φέρνοντας ως παράδειγμα την Ουαλία και το Στρασβούργο, όπου πρόσφατα καταγράφηκαν περιστατικά με ΜΜΜ. «Διαρκώς ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21 Οκτωβρίου του 2024 έγινε σύγκρουση ενώ λειτουργούσαν τα συστήματα, κάτι αντίστοιχο έγινε και στο Στρασβούργο, με τη σύγκρουση Τραμ. Στη Βουλή τα επαναλαμβάνουμε. Στο δίκτυο ενσωματώσαμε τα τεχνολογικά συστήματα που ενισχύουν το επίπεδο ασφάλειας. Εξαίρεση αποτελεί το τμήμα που έγινε η καταστροφή λόγω Daniel. Υπάρχει σχέδιο δράσης, που έχει συμφωνηθεί με την Ευρώπη. Έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση για να έχουμε καλύτερες υποδομές. Στις γιορτές ταξίδεψαν 60.000 πολίτες στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ πέρυσι ήταν 44.000», σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι δεν έχει σκεφτεί να παραιτηθεί από τη θέση του. «Έχω πράξει κάτι που δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ως προς την ασφάλεια των μεταφορών; Αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση το 2023 και εφαρμόζουμε σχέδιο που είναι συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία κάνει λόγο για ικανοποιητική πρόοδο. Ενημερώνουμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο κάθε έξι μήνες για το τι κάνουμε. Υπάρχουν θετικά σχόλια συναδέλφων από την αντιπολίτευση, για την προσπάθεια που καταβάλλεται, παρά τις δυσκολίες που υφίστανται και είναι διαχρονικές», κατέληξε.
Σημειώνεται ότι η Hellenic Train εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση σχετικά με το τι μεταφέρουν τα εμπορικά τρένα.
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr