• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Γκαζώνουν» για κινητοποιήσεις πριν τις γιορτές οι ιδιοκτήτες φορτηγών: Αιτήματα, αδιέξοδα και φόβοι για ελλείψειςΌπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε χέρια»Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το τοπίο και γιατί έρχονται νέα… γαλάζια ραντεβού
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Πολιτική   ┋   17.02.2025 19:47
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 «Το 80% του δικτύου καλύπτεται από τηλεδιοίκηση»📌 «Το καλοκαίρι του 2026 ολοκληρώνονται τα έργα»

Σταϊκούρας: Πιο ασφαλής ο σιδηρόδρομος από τον Σεπτέμβριο του 2023 - Έχουμε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση στο 80% του δικτύου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε από το βήμα της Βουλής ότι σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πιο ασφαλές

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Χρήστος Σταϊκούρας (Eurokinissi)
Χρήστος Σταϊκούρας (Eurokinissi)

«Από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μέχρι σήμερα είναι πιο ασφαλείς οι μεταφορές και οι μετακινήσεις Αθήνας-Θεσσαλονίκης γιατί υπάρχουν εγκατεστημένα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου», υποστήριξε από το βήμα της Ολομέλειας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υπουργός απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη επεσήμανε ότι υπάρχει σηματοδότηση σήμερα στο 80% του δικτύου.«Το 2019, στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκης η σηματοδότηση ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 31% του δικτύου, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54% του, τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100% του δικτύου και σήμερα εξαιτίας των καταστροφών του "Ντάνιελ" στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή είναι στο 80%».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πολιτική | 17.02.2025 06:14
Τα πέντε συν δύο «μηνύματα» Μητσοτάκη: Τι λέει για τα Τέμπη, τη στάση της αντιπολίτευσης και την επόμενη μέρα

«Το 80% του δικτύου καλύπτεται από τηλεδιοίκηση»

«Στο θέμα της τηλεδιοίκησης, το 2019 στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 1%, σε 5,6 χιλιόμετρα, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 31%, τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100%, και πάλι, εξαιτίας των φυσικών καταστροφών, είμαστε στο 80%. Το ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) επί της γραμμής ήταν στο 43% το 2019 εγκατεστημένο, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54% και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους ήταν στο 81% και τον Φεβρουάριο του 2025 είναι στο 80%, εξαιτίας των φυσικών καταστροφών».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε ότι έχουν γίνει και άλλα έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας, όπως, «τα 4 κέντρα ελέγχου συράγγων και τα 5 κέντρα ελέγχου τηλεδιοίκησης που δεν υπήρχαν και σήμερα υπάρχουν και ενισχύουν την ασφάλεια».

Όπως είπε, «ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ είναι στα 75 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκ ευρώ που ήταν», ενώ για τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή υπάρχουν τέσσερεις εργολαβίες για σιδηροδρομικά έργα που είναι:

  • η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης
  • η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλιοφάρσαλα -Καλαμπάκας.
  • η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος και
  • η αποκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης ETCS1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλή σιδηροδρομικής γραμμής από Παλιοφάρσαλα μέχρι Καλαμπάκα.

«Το καλοκαίρι του 2026 ολοκληρώνονται τα έργα»

«Αυτά όλα αθροίζουν περίπου στα 460 εκ ευρώ. Το αντικείμενο που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026.Το υπόλοιπο κομμάτι των σιδηροδρομικών έργων που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, η διάρκεια σύμβασης έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους. Πριν από 15 μέρες προχωρήσαμε στην αποστολή των σχεδίων σύμβασης στο ελεγκτικό συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο», συνέχισε.

«Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα έχουμε θετική έκβαση όλων των προδικαστικών προσφυγών, είμαστε στο τελικό στάδιο έτσι ώστε να υπογράψουμε μόλις ολοκληρώσει τη διαδικασία το ελεγκτικό συνέδριο. Έτσι άμεσα θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση των έργων ύψους 1,4 δις ευρώ εκ των οποίων 900 εκ είναι οδικά και τα υπόλοιπα είναι σιδηροδρομικά σε έξι περιφερειακές ενότητες της χώρας, τέσσερεις στη Θεσσαλία και δύο στη Στερεά Ελλάδα με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

Διαβάστε ακόμη

Η επίθεση των γαλάζιων βουλευτών κατά του ΥΠΑΑΤ για το «Μέτρο 23», το φρέσκο γάλα του Σαμαρά ο Νικολόπουλος που στέκεται πίσω από τον Σαμαρά

Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το τοπίο και γιατί έρχονται νέα… γαλάζια ραντεβού

Όπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε χέρια»

Τριπλάσιοι φόροι στα ακίνητα από το 2027: Τι φέρνει το νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ΟΣΕ
  • σιδηρόδρομος
  • Χρήστος Σταϊκούρας
  • ειδήσεις τώρα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr