«Εφοδος» του Βρούτση σε κτίριο του ΕΦΚΑ - Τι του είπαν οι συνταξιούχοι
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας οι εκκρεμείς συντάξεις-υποθέσεις μόνο του Δημοσίου Τομέα ανέρχονται περίπου στις 160.000🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Απροειδοποίητη επίσκεψη πραγματοποίησε στο κτήριο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, τόσο στους διαδρόμους όσο και εντός των γραφείων, βρέθηκαν αντιμέτωποι με θλιβερές εικόνες ταλαιπωρημένων και αγανακτισμένων πολιτών που στέκονταν επί ώρες στις ουρές, προκειμένου να καταθέσουν τα απαραίτητα έγγραφα προς συνταξιοδότηση.
Ακόμη, διαπίστωσαν τόσο τον μεγάλο φόρτο εργασίας των υποστελεχομένων γραφείων εξυπηρέτησης αλλά και το πρόχειρο τρόπο με τον οποίο στοιβάζονταν εκτεθειμένες χιλιάδες αιτήσεις συνταξιοδότησης. Κατά την επίσκεψη που συνολικά κράτησε 2 ώρες, οι υπουργοί συνομίλησαν τόσο με συνταξιούχους όσο και με εργαζόμενους του ΕΦΚΑ απ’ όλες τις βαθμίδες για να εξακριβώσουν τα αίτια αυτής της απελπιστικής κατάστασης.
Ο κ. Βρούτσης επανέλαβε για ακόμα μία φορά την δέσμευση της κυβέρνησης ώστε να σταματήσει αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο και υποσχέθηκε ότι μέχρι την 1η Ιουνίου του 2020 το 34% των συντάξεων θα εκδίδονται ψηφιακά και μέχρι και το 2021 το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 90% των συντάξεων που απονέμονται.
«Δυστυχώς, η κατάσταση με τις εκκρεμείς συντάξεις είναι πολύ διαφορετική από αυτή που πιστεύαμε. Σύμφωνα με έγγραφα των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, μέχρι τις 31/1/2019 οι εκκρεμείς συντάξεις-υποθέσεις μόνο του Δημοσίου Τομέα ανέρχονται περίπου στις 160.000. Εάν τις αθροίσουμε με τις 230.000 του Ιδιωτικού Τομέα, το νούμερο που βγαίνει ανέρχεται περίπου στις 400.000 εκκρεμείς συντάξεις-υποθέσεις!!! Και τα στοιχεία αυτά, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα το ακριβές μέγεθος των εκκρεμών συντάξεων-υποθέσεων από τον ΕΦΚΑ, το οποίο δυστυχώς αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο. Επίσης, διαπιστώσαμε το πολύ μεγάλο χρόνο απονομής των συντάξεων ο οποίος μπορεί να φτάσει και τα 3 χρόνια αναμονής!» ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός Εργασίας.
Παράλληλα πρόσθεσε ότι «στο τέλος του 2014 είχαμε έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα ΑΤΛΑΣ το οποίο έθετε τις βάσεις για την έκδοση των συντάξεων ψηφιακά μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο απονομής της σύνταξης. Η προηγούμενη ηγεσία, ωστόσο, δεν προχώρησε προς αυτή την κατεύθυνση και δεν αξιοποίησε το σημαντικό μας έργο. Έτσι μοιραία, οδηγηθήκαμε ξανά σε εικόνες και καταστάσεις που δεν τιμούν ένα σύγχρονο Κράτος. Θα πρέπει να τονίσω, τέλος, την συγκινητική και ηρωική προσπάθεια των εργαζομένων του ΕΦΚΑ να ανταποκριθούν στις χιλιάδες αιτήσεις και να εξυπηρετήσουν τον κόσμο».
«Σε πρώτη φάση θα προχωρήσουμε στην κάλυψη των κενών του στελεχιακού δυναμικού του ΕΦΚΑ για να λύσουμε βραχυχρόνια το πρόβλημα των ουρών στα καταστήματα. Σε δεύτερη φάση, όμως, προχωρούμε στην ψηφιοποίηση των συντάξεων μέσω του συστήματος ΑΤΛΑΣ, απλοποιώντας τον τρόπο και εκμηδενίζοντας τον χρόνο απονομής των συντάξεων. Η μεταρρύθμιση του ψηφιακού μετασχηματισμού του υπουργείου Εργασίας στον τομέα απονομής των συντάξεων ξεκινάει άμεσα και θα ολοκληρωθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που θα παρουσιάσουμε» κατέληξε.
Απροειδοποίητη επίσκεψη Μηταράκη στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ
Ο Νότης Μηταράκης, νωρίτερα είχε πραγματοποιήσει απροειδοποίητη επίσκεψη στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ, καθώς έπειτα από επανειλημμένες ανεπιτυχείς προσπάθειες να επικοινωνήσει με το 1555.
Εκεί συνομίλησε με υπαλλήλους που είναι επιφορτισμένοι με την έκδοση συντάξεων ελευθέρων επαγγελματιών αλλά και με πολίτες. Ο ίδιος χαρακτήρισε τις ελλείψεις του ΕΦΚΑ σε υλικοτεχνικές υποδομές και τεχνολογία «τραγικές» συμπληρώνοντας πως «το τηλεφωνικό κέντρο δε μπορεί να εξυπηρετήσει τον όγκο των κλήσεων των πολιτών. Στερείται λύσεων και σε θέματα λογισμικού και σε θέματα hardware. Παράλληλα, οι συνθήκες εργασίας εντός του κτηρίου είναι απαράδεκτες. Προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η άμεση ψηφιοποίηση των δεδομένων για να προχωρήσουμε στην ηλεκτρονική έκδοση των συντάξεων και η ενίσχυση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr