Ο κορονοϊός χτυπά και τα πολυτελή προϊόντα: Κατά 23% θα μειωθούν οι πωλήσεις φέτος
Αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας αναμένεται να καταγράψει η συρρίκνωση στις πωλήσεις των πολυτελών προϊόντων παγκοσμίως, που αποτελούν μια ακόμη παράπλευρη απώλεια της πανδημίας.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Μειωμένες κατά 23% αναμένεται να είναι φέτος οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων σε όλο τον κόσμο, που δεν θα ξεπεράσουν τα 217 δισ. ευρώ, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 2009 λόγω του αντίκτυπου από την πανδημία του κορονοϊού, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας παροχής συμβουλών Bain.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η εν λόγω μείωση κινείται στο χαμηλότερο όριο του εύρους 20% έως 35% που προέβλεπε η Bain τον Μάιο, ενώ ήδη στην Κίνα καταγράφεται ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεων.
Ευεργετικά εκτιμάται ότι λειτούργησε η άρση των περιοριστικών μέτρων το καλοκαίρι, οπότε και άνοιξαν ξανά τα καταστήματα πωλήσεων πολυτελών τσαντών, ρούχων, κοσμημάτων και ρολογιών σε όλο τον κόσμο. Κάτι που ωστόσο δεν στάθηκε αρκετό, αφού η νέα έξαρση της πανδημίας στη Ευρώπη και τις ΗΠΑ από τον Οκτώβριο οδήγησε στην επιβολή νέων περιορισμών και σε κλείσιμο καταστημάτων, ενώ η αβεβαιότητα σχετικά με τις αμερικανικές εκλογές επηρέασε επίσης αρνητικά την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Εξαίρεση στο γενικό κανόνα αποτελεί η Κίνα, όπου οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν από την άνοιξη, όταν άρχισε η χώρα να βγαίνει από την υγειονομική κρίση. Οι πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα προβλέπονται αυξημένες κατά 45% (με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) στα 44 δισ. ευρώ φέτος.
«Έχουμε έναν κόσμο δύο ταχυτήτων, με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ να έχουν πληγεί πολύ από το δεύτερο κύμα και την κοινωνική και πολιτική αβεβαιότητα, ενώ η Κίνα επιταχύνει σταθερά κάθε ημέρα», δήλωσε εκπρόσωπος της Bain, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Κρας - τεστ τα Χριστούγεννα
Οι πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο αναμένονται μειωμένες κατά 10%, αν και η μείωση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη ανάλογα με το πόσο θα πληγεί η χριστουγεννιάτικη περίοδος από το νέο κλείσιμο καταστημάτων.
Τα έσοδα εταιρειών - όπως της LVMH, της ιδιοκτήτριας εταιρείας της Louis Vuitton, της Hermes και της Prada - αναμένεται να ανακάμψουν μερικά το 2021, ενώ η Bain σημειώνει ότι δεν θα επανέλθουν στα επίπεδα του 2019 πριν από το τέλος του 2022 ή ακόμη και του 2023.
Η κρίση του κορονοϊού επιτάχυνε τρεις τάσεις, με τις ηλεκτρονικές αγορές σχεδόν να διπλασιάζονται από 12% το 2019 στο 23% το 2020 και το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναμένεται να είναι ο κύριος δίαυλος αγορών πολυτελών προϊόντων έως το 2025.
Οι περιορισμοί στα διεθνή ταξίδια έχουν οδηγήσει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερο στις χώρες τους, ενώ σχεδόν το 60% των συνολικών αγορών γίνεται πλέον από καταναλωτές που έχουν γεννηθεί από το 1981 και μετά.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr