Σουέζ: Μετά από 4 μήνες απελευθερώθηκε το Ever Given - Είχε μπλοκάρει τη διώρυγα επί 6 ημέρες
Μετά σχεδόν τέσσερις μήνες το πλοίο Ever Given, το θηριώδες κοντεϊνεράδικο, που είχε κολλήσει στο κανάλι του Σουέζ, απελευθερώνεται από τις Αρχές της Αιγύπτου!🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Το γιγαντιαίο κοντεϊνεράδικο (πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) Ever Given, που παρέμενε στην Αίγυπτο από τότε που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ τον Μάρτιο, θα αποπλεύσει την Τετάρτη, αφού ανακοινώθηκε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες.
Το MV Ever Given - εντυπωσιακού μεγέθους 199.000 τόνων – είχε εξοκείλει διαγώνια στο κανάλι του Σουέζ κατά τη διάρκεια μιας αμμοθύελλας στις 23 Μαρτίου, μπλοκάροντας τη θαλάσσια εμπορική οδό επί έξι ημέρες πριν οι ομάδες διάσωσης, με τιτάνιες προσπάθειες, καταφέρουν να το αποκολλήσουν.
Η Αίγυπτος απαγόρευσε στο πλοίο να εγκαταλείψει την περιοχή, απαιτώντας αποζημίωση από την ιαπωνική εταιρεία «Shoei Kisen Kaisha» για απώλεια εσόδων από το κανάλι, αλλά και το κόστος διάσωσης και τις ζημιές που προκλήθηκαν στη διώρυγα του Σουέζ, που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή την Τετάρτη για την υπογραφή συμφωνίας με τους ιδιοκτήτες και για την επίσημη αναχώρηση του πλοίου. Η δήλωση που εκδόθηκε την Κυριακή δεν αποκάλυψε το ποσό της αποζημίωσης.
Απώλεια εσόδων ύψους 15 εκατομμυρίων!
Η Αίγυπτος έχασε έσοδα μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ημέρα που η πλωτή οδός ήταν κλειστή, σύμφωνα με την Αρχή του καναλιού του Σουέζ .
Το κόλλημα του πλοίου στο κανάλι και οι προσπάθειες αποκόλλησής του, προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στη διώρυγα.
Μέλος της δικηγορικής εταιρείας Stann Marine που εδρεύει στο Λονδίνο και η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες και τους ασφαλιστές του Ever Given επιβεβαίωσε, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη προετοιμασίες για την απελευθέρωσή του πλοίου.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχει σημειωθεί πρόοδος και συμφωνήθηκε μια αποδεκτή λύση μεταξύ των δύο πλευρών», δήλωσε ο Φαζ Πέρμοχαμντ.
Συμφωνία μη αποκάλυψης των όρων
Την περασμένη εβδομάδα, ο επικεφαλής της Αρχής του καναλιού του Σουέζ Ομπάμα Ράμπα δήλωσε ότι η Αίγυπτος υπέγραψε κοινή απόφαση μη αποκάλυψης τους όρους της συμφωνίας αποζημίωσης με τους ιδιοκτήτες του Ever Given.
Αρχικά, η Αίγυπτος είχε ζητήσει αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων, αλλά αργότερα μείωσε την αρχική της απαίτηση σε 550 εκατ. δολάρια.
Το πλοίο οδηγήθηκε στο αγκυροβόλιο, στο κανάλι του Σουέζ μετά την αποκόλλησή του στις 29 Μαρτίου, και τα 420 πλοία στις βόρειες και νότιες εισόδους του καναλιού διέσχισαν τη διώρυγα μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Τον Απρίλιο, η ασφαλιστική εταιρεία Lloyd's List δήλωσε ότι το μπλοκάρισμα του πλοίου, (που ας σημειωθεί είναι μεγαλύτερο από τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου) εμπόδιζε την μεταφορά φορτίου αξίας περίπου 9,6 δισ. δολαρίων.
Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι απέκλεισε οποιαδήποτε έργα διεύρυνσης της νότιας πλευράς του καναλιού, εκεί που το πλοίο εξόκειλε. Η Πρόεδρος επέβλεψε τις εργασίες σε ένα τμήμα του καναλιού στο βορά, οι οποίες περιλάμβαναν διεύρυνση της διώρυγας και την κατασκευή παράλληλης πλωτής οδού 35 χιλιομέτρων. Αυτό επιτεύχθηκε με κόστος άνω των 8 δις. δολαρίων. Το κανάλι του Σουέζ απέφερε κέρδη για την Αίγυπτο περισσότερα από 5,7 δισ. δολάρια κατά τη χρήση 2019/20, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Τι είχε γίνει τότε στο Σουέζ
Το χρονικό του κολλήματος του θηριώδους κοντεϊνεράδικου Ever Given μας είχε περιγράψει ο Έλληνας πλοίαρχος του «Ithaki Warrior», Συμεών Ντόλλας, που βρισκόταν πίσω από το πλοίο που εξόκειλε. Ας θυμηθούμε τι είχε γίνει τότε:
Τρίτη 23 Μαρτίου ώρα 07.00: Περιμέναμε το πρωί να σηκώσουμε άγκυρα για να παραλάβουμε τον πιλότο και να ξεκινήσουμε. Το Ever Given έκατσε γύρω στις 5:30. Οι άνεμοι που επικρατούσαν στον χώρο του ατυχήματος είχαν δύναμη γύρω στα 6 μποφόρ με τάση προς 7. Το πλοίο πρέπει να το χτύπησε ξαφνικό sand storm (αμμοθύελλα). Σκέφτομαι πάρα πολύ τη θέση του καπετάνιου το τι περνάει. Δεν θα ήθελα να ήμουν στη θέση του!
Από την Τρίτη στις 23 του Μάρτη το πρωί μέχρι και το απόβραδο της Κυριακής 28 του μήνα γίνεται προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου με ρυμουλκά και βυθοκόρους, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Το σούρουπο της Κυριακής κάτι αλλάζει.
Ωρα 05:30: «Ένα ρυμουλκό με το όνομα Καρλομάγνος δίνει μάχη να μετακινήσει τον όγκο του βαποριού. Δεκατέσσερα ρυμουλκά το τραβάνε τώρα. Το μισό είναι ακόμα κολλημένο. Δείχνει ότι έχει μετακινηθεί η πρύμνη. Το κακό είναι ότι με την προσπάθειά τους έχει μετακινηθεί το πλοίο προς τα δεξιά και έχει μπει κι άλλο μέσα η πλώρη του. Περιμένουμε τη συνέχεια με αγωνία».
Σάββατο 27 Μαρτίου ώρα 22:00: «Εάν δεν τα καταφέρουν μέχρι το μεσημέρι θα τραβήξει σε μάκρος η υπόθεση. Λένε ότι θα επιχειρήσουν να ξεφορτώσουν το πλοίο. Δεν ξέρω αν υπάρχει ο ανάλογος εξοπλισμός και αν γνωρίζουν καλά την τεχνική για να κατεβάσουν τα κοντέινερ στο σημείο που βρίσκεται το βαπόρι».
Κυριακή 28 Μαρτίου ώρα 17:30: «Έλαβα ένα μήνυμα από τον πράκτορά μας ότι θα επιχειρήσουν ξανά με περισσότερες δυνάμεις. Με 16 ρυμουλκά μας είπε θα προσπαθήσουν να το ξεκολλήσουν κι ανάμεσά τους θα είναι και τρία πλοιάρια μεγάλης ιπποδύναμης».
Ωρα 07:30: «Έχει μετακινηθεί το καράβι. Η πρύμνη του έχει μπει στα αβαθή, δηλαδή έχει βγει στο κανάλι η πρύμνη του. Η πλώρη του, όμως, βρίσκεται ακόμη εγκλωβισμένη».
Ωρα 11:40: «Το Ever Given δείχνει να έχει ξεκολλήσει και θα οδηγηθεί στην περιοχή Great Lakes, πράγμα που σημαίνει δηλαδή ότι θα χρειαστούν πέντε ώρες. Όταν ολοκληρωθεί κι αυτή η διαδικασία θα αρχίσουν τα εγκλωβισμένα βαπόρια να ανάβουν τις κύριες μηχανές».
Ωρα 14:45: «Το καράβι επανήλθε στην αρχική του θέση, δηλαδή στα αβαθή του καναλιού. Τα ρυμουλκά μεγάλης ιπποδύναμης αδυνατούν να το ξεκολλήσουν και οι αρχές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του ξανά στην πλημμυρίδα».
Ωρα 17:00: «Eυχάριστα τα τελευταία νέα. Το Ever Given αποκολλήθηκε και ταξιδεύει προς τις λίμνες. Η πλημμυρίδα βοήθησε και με την αρωγή των ρυμουλκών το πλοίο έβαλε μπρος τις μηχανές και την πλώρη προς την ανοιχτή θάλασσα». Τέλος καλό;
Κορονοϊός: Σύσκεψη στο Μαξίμου για συρροές κρουσμάτων - Στο τραπέζι μέτρα και έλεγχοι
Νέα μέτρα: Αυξάνεται η πίεση στους ανεμβολίαστους - Όλες οι αλλαγές στις μετακινήσεις
Πανελλήνιες 2021: Γιατί η Ελάχιστη Βάση δεν επηρεάζει τις Στρατιωτικές Σχολές
Γλυκά Νερά: Δεν έκλεισε η υπόθεση - Αναζητούν το κίνητρο δολοφονίας της Κάρολαϊν
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr