Γερμανία: Συναγερμός για «μπλακ άουτ» στην τροφοδοσία καταστημάτων
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Για «επικείμενη κατάρρευση της αλυσίδας εφοδιασμού» της αγοράς προειδοποιούν οι μεταφορικές εταιρίες της Γερμανίας και επισημαίνουν ότι η έγκαιρη προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών «δεν είναι πλέον ασφαλής».
Σύμφωνα με τη Handelsblatt, σε επιστολή τους προς τον (υπηρεσιακό) υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, η Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρηματιών Omnibus εξηγούν την κατάσταση, την οποία αποδίδουν στη μεγάλη αύξηση της τιμής του καθαριστικού καυσαερίων AdBlue που χρησιμοποιείται στα φορτηγά, η οποία με τη σειρά της οφείλεται στην έκρηξη των τιμών της ενέργειας. Ενδεικτικά, ένα λίτρο AdBlue κοστίζει τώρα 69 λεπτά έναντι 19 λεπτών που κόστιζε παλαιότερα.
Eνδεχόμενη ανεπάρκεια του AdBlue θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών
Στην επιστολή τους οι επιχειρήσεις μεταφορών αναφέρουν ακόμη ότι «πολλές εταιρίες σταματούν ήδη τις παραδόσεις» και επισημαίνουν ότι ενδεχόμενη ανεπάρκεια του διαλύματος το οποίο φροντίζει για τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών με φορτηγά. «Η αλυσίδα εφοδιασμού θα κινδύνευε σοβαρά και η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στον πληθυσμό δεν θα ήταν πλέον ασφαλής», επισημαίνεται στην ίδια επιστολή.
Φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες Euro 6 εξαρτώνται ιδιαίτερα από το βοηθητικό αυτό υλικό. Σε πολλά οχήματα μάλιστα, ο κινητήρας δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση, εάν το δοχείο AdBlue είναι άδειο, οπότε το όχημα μένει ακινητοποιημένο. Η παραγωγή του AdBlue σχετίζεται άμεσα με το μεθάνιο, η εκτίναξη της τιμής του οποίου έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να διακόψουν την παραγωγή τους. Οι κατασκευαστές πρέπει κατόπιν να αποκτήσουν πιστοποιητικό CO2. Η τιμή του AdBlue αυξάνεται αφενός επειδή ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και αφετέρου επειδή πολλοί κατασκευαστές, λόγω των πιστοποιητικών CO2, περιόρισαν την παραγωγή τους. Επιπλέον, οι «αγορές πανικού» επιδεινώνουν την κατάσταση.
Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ δήλωσε σήμερα ότι λαμβάνει «πολύ σοβαρά» υπ' όψιν την προειδοποίηση του κλάδου των μεταφορών και τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού.
Τι συζήτησαν πίσω από τις κλειστές πόρτες Μητσοτάκης και Ερντογάν: «Αγκάθι» η δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο
Παραιτήθηκε ο διευθυντής του Θεάτρου Φίερι μετά το βίντεο από την ομιλία του Ράμα - «Ήταν αστείο»
«Μου προκάλεσε αιμάτωμα και κακώσεις στον αυχένα» - Πώς περιγράφει την επίθεση η Ρένα Κουβελιώτη
Τελικά δεν ήταν φώκια: Καρέ - καρέ συγκλονιστική διάσωση σκύλου από TikToker στην Πάρο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr