Συντριβή Boeing 737 στην Κίνα: Τι μπορεί να προκάλεσε τη μοιραία πτώση - Ειδικός αναλύει
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Άγνωστη παραμένει ακόμα, περίπου ένα 24ωρο μετά, η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους Boeing 737 της China Eastern Airlines που συνετρίβη στα βουνά της νότιας Γκουανγκσί με 132 επιβαίνοντες.
Σήμερα, ο πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης, ανέλυσε τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε η συντριβή του αεροσκάφους και σχολίασε πως πρόκειται για μία «παράξενη ενέργεια που δεν ξέρουμε αν έγινε ηθελημένα από το πλήρωμα του αεροσκάφους ή αν έχει συμβεί κάτι απρόοπτο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, που μίλησε στην ΕΡΤ, αν έχει γίνει αποσυμπίεση της καμπίνας τους αεροσκάφους ή μία ρωγμή στην άτρακτο «ο κυβερνήτης είναι υποχρεωμένος να κάνει μια απότομη κάθοδο του αεροπλάνου μέχρι να πάει χαμηλά».
Παράλληλα, ο κ. Φραγκούλης εξήγησε πως τα αεροπλάνα δεν πέφτουν από μία βλάβη αλλά από μια αλληλουχία βλαβών ή ανθρώπινων σφαλμάτων. Σχολιάζοντας την απότομη «βουτιά» του αεροπλάνου, έκανε την εκτίμηση πως δεν υπήρχε καθόλου έλεγχος στην πτήση.
Επίσης, είπε ότι θα βρεθεί σε τι οφείλεται η ανεξέλεγκτη πορεία του αεροσκάφους από τα συστήματα καταγραφής.
«Το Boeing 737 είναι ένα από τα πιο σύγχρονα αεροπλάνα. Πιστεύω ότι είναι κάποια μεγάλη μηχανική βλάβη», συμπλήρωσε ο κ. Φραγκούλης.
Τα σενάρια για τη συντριβή
Ο Αμερικανός αναλυτής αεροπορίας Robert Mann της R.W. Mann & Company δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πως οι ερευνητές θα χρειαστούν τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης για να κατανοήσουν τι μπορεί να προκάλεσε την απότομη κάθοδο που υποδεικνύουν τα δεδομένα του ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast). Το ADS-B είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει την παρακολούθηση των αεροσκαφών.
Η συντριβή έρχεται καθώς η Boeing προσπαθεί να ανακάμψει από διάφορες επικαλυπτόμενες κρίσεις, συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας του κορονοϊού και των συντριβών που αφορούν το μοντέλο 737 MAX. Ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο θα μπορούσε επίσης να δώσει στοιχεία για το τι πήγε στραβά μόλις βρεθεί.
«Τα ατυχήματα που ξεκινούν σε ύψος πτήσης συνήθως προκαλούνται από τις καιρικές συνθήκες, σκόπιμο σαμποτάζ ή λάθος του πιλότου», δήλωσε στο Reuters ο Νταν Έλγουελ, πρώην επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Ο Elwell, ο οποίος ηγήθηκε της FAA κατά τη διάρκεια της κρίσης του 737-MAX, είπε ότι οι μηχανικές βλάβες στα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη είναι σπάνιες σε ύψος πλεύσης.
«Ίσως ήταν όλοι αναίσθητοι»
Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης έχουν μεταδώσει σύντομο βίντεο από την κάμερα οργάνων ενός οχήματος που φαίνεται να δείχνει ένα αεροσκάφος να κάνει βουτιά προς το έδαφος με γωνία περίπου 35 μοιρών από την κατακόρυφο. Υπογραμμίζεται, όμως, πως το Reuters δεν μπόρεσε να επαληθεύσει άμεσα το υλικό.
Μιλώντας στη Sun, ειδικός σε θέματα αεροπορίας υποστήριξε ότι στην τελική βουτιά του αεροπλάνου ενδεχομένως να ήταν όλοι αναίσθητοι και κάποιος από τους πιλότους να συνήλθε και να προσπάθησε να σηκώσει το αεροσκάφος.
«Τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα βραχύ διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» δήλωσε στη Sun η Sally Gethin, ειδικός σε θέματα αεροπορίας. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή.
Ο Si, 64 ετών, ένας χωρικός κοντά στο σημείο της συντριβής, ο οποίος αρνήθηκε να δώσει το μικρό του όνομα, δήλωσε στο Reuters ότι άκουσε ένα «μπαμ, μπαμ» την ώρα της συντριβής. «Ήταν σαν κεραυνός!» είπε. Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης περιέγραψαν την κατάσταση ως «ζοφερή» και ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να έχουν πεθάνει όλοι επιβαίνοντες.
Ο τόπος της συντριβής ήταν περικυκλωμένος από βουνά σε τρεις πλευρές, σύμφωνα με τις αναφορές των κρατικών μέσων ενημέρωσης, με την πρόσβαση να παρέχεται μόνο από ένα μικροσκοπικό μονοπάτι. Στην περιοχή προβλέπεται βροχή αυτή την εβδομάδα. Εκσκαφείς άνοιγαν ένα μονοπάτι προς το σημείο της συντριβής την Τρίτη, όπως έδειξε η κρατική τηλεόραση.
Νωρίτερα, βίντεο της People's Daily έδειχνε εργαζόμενους έρευνας και διάσωσης και παραστρατιωτικές δυνάμεις να σκαρφαλώνουν σε λόφους καλυμμένους με δέντρα και να τοποθετούν σημάδια όπου βρέθηκαν συντρίμμια.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr