FT: Η Ελλάδα πίεσε την Κομισιόν για να αποσύρει το εμπάργκο για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ισχυρές πιέσεις άσκησε η Ελλάδα στην Κομισιόν προκειμένου να μην εφαρμοστεί το πετρελαϊκό εμπάργκο στη Ρωσία, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Στο πλευρό της Ελλάδας μάλιστα φαίνεται πως στάθηκε και η Μάλτα. Το σκέλος της απαγόρευσης μεταφοράς ρωσικού αργού με πλοία ιδιοκτησίας ή συμφερόντων χωρών μελών της ΕΕ, απορρίφθηκε ύστερα από εντατικές πιέσεις της Ελλάδας, η οποία είναι έδρα περισσότερου από του μισού τονάζ της ΕΕ, ανέφεραν ειδικότερα οι FT.
Άλλη χώρα-μέλος που πίεσε ώστε να μην υπάρξει απαγόρευση στα ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν ανά τον κόσμο ρωσικό πετρέλαιο ήταν η Μάλτα. Δημοσίευμα του Bloomberg ανέφερε νωρίτερα πως εάν το μέτρο εφαρμοζόταν, αυτό θα έπληττε περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας αλλά και τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους το 26% των πετρελαιοφόρων παγκοσμίως, βάσει χωρητικότητας».
Η Κομισιόν ανακαλεί την πρόταση για εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου
Σε άρση της πρότασης για την επιβολή εμπάργκο στη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες από πλοία ευρωπαϊκών συμφερόντων προχώρησε η Κομισιόν, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg. Σύμφωνα ωστόσο με το πρακτορείο, η πρόταση για την απαγόρευση ασφάλισης πλοίων που μετακινούν ρωσικό πετρέλαιο παραμένει.
Μάλιστα θα αφορά κυρίως την μεγάλη πλειονότητα των tankers που μεταφέρουν ρωσικό αργό. Οι εφοπλιστές ασφαλίζουν τα πλοία τους συλλογικά έναντι κινδύνων, όπως η μόλυνση της θάλασσας και καλύπτονται ομαδικά μέσω 80 αντασφαλιστικών εταιρειών, μεγάλο ποσοστό των οποίων είναι ευρωπαϊκές.
Παραμένει ο προβληματισμός στην ΕΕ
Την ίδια ώρα, οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να διαπραγματεύονται για το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, με τους διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας και άλλων χωρών της Κεντρικής Ευρώπης για το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, καθώς δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν το Σαββατοκύριακο.
Υπενθυμίζεται ότι η Ουγγαρία είχε εκφράσει τη διαφωνία της στην αρχική πρόταση για απαγόρευση αγοράς ρωσικού αργού στο επόμενο εξάμηνο και ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων έως το τέλος του έτους, όπως και η Σλοβακία, η Τσεχία και η Βουλγαρία, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδινε προθεσμία έως το τέλος του 2023 για τις τρεις πρώτες χώρες.
Με νέα πρότασή της, η Κομισιόν πρότεινε, σύμφωνα με πληροφορίες, παράταση έως το τέλος του 2024 για την Ουγγαρία και τη Σλοβακία και έως τον Ιούλιο του ίδιου έτους, πρόταση που επίσης απορρίφθηκε από την Ουγγαρία.
Με την αρχική πρότασή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβλεπε την απαγόρευση της μεταφοράς ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων σε τρίτες χώρες μετά από έναν μήνα, ενώ στη συνέχεια έδινε, σύμφωνα με πληροφορίες, προθεσμία τριών μηνών.
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Δεν έχει νόημα η ομοφωνία στην ΕΕ σε ορισμένους βασικούς τομείς
Την άποψη ότι η ομοφωνία στην ΕΕ «σε ορισμένους βασικούς τομείς απλώς δεν έχει νόημα, εάν θέλουμε να είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε πιο γρήγορα» εξέφρασε στο μεταξύ σήμερα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Μιλώντας στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης, η Φον ντερ Λάιεν σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να συνεχίσει τον δρόμο της μεταρρύθμισης και μεταξύ άλλων «να αλλάξει τις Συνθήκες εάν χρειαστεί».
Όσον αφορά την Ουκρανία, είπε ότι το μέλλον της χώρας «είναι το μέλλον της Ευρώπης».
Υπενθυμίζεται ότι τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε συμφωνία για τις κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, καθώς απαιτείται ομοφωνία.
Το παρασκήνιο των διαφωνιών για τις κυρώσεις
Οι απεσταλμένοι έχουν συναντηθεί πολλές φορές για να συζητήσουν την έκτη δέσμη κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας χωρίς να καταφέρουν να υπογράψουν τις προτάσεις, οι οποίες ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά δημοσίως από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στις 4 Μαΐου.
Οι συνεχιζόμενες δυσκολίες έχουν να κάνουν με κάποιες χώρες που υποστηρίζουν ότι οι το εμπάργκο σε ρωσικό πετρέλαιο θα είναι βαθιά επώδυνο μέτρο. Το κλείσιμο της αγοράς της ΕΕ για τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα θεωρείται ως μια κρίσιμη στρατηγική για να χάσει ο Βλαντίμιρ Πούτιν την κυριότερη πηγή εσόδων που συμβάλλει στη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία.
Μέχρι τις 27 Απριλίου, η ΕΕ είχε εισάγει περίπου 44 δισεκατομμύρια ευρώ ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία μέσω πλοίων και αγωγών από την έναρξη της εισβολής, σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr