Απόγνωση στην Boeing για τη συμφωνία του Τραμπ για τα Air Force One – Σε γεφύρι της Άρτας μετατρέπεται η παράδοση των αεροσκαφών λόγω… χρωματολογίου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Νέες, δαπανηρές καθυστερήσεις στην παράδοση των δύο αεροσκαφών Air Force One που, επί του παρόντος, κατασκευάζονται από τη Boeing και, ένας από τους λόγους δεν είναι άλλος από τη βαφή που παρήγγειλε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Τραμπ είχε επικρίνει το χρωματικό σχέδιο του αεροσκάφους το οποίο, από την εποχή της προεδρίας Κένεντι έχει αλλάξει ελάχιστα. Ιδίως, τον 45o πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, ενοχλούσε η γαλάζια λωρίδα κατά μήκος του αεροπλάνου. Αντ’ αυτής ο Τραμπ ζήτησε μία κόκκινη, λευκή και σκούρα μπλε παλέτα, που θα ταίριαζε περισσότερο με τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας. Όπως αποδεικνύεται, ωστόσο, το σκούρο μπλε -το οποίο κάποιοι παρατηρητές λένε ότι παραπέμπει στην απόχρωση ενός εκ των προσωπικών τζετ του Τραμπ- δημιουργεί ανησυχία για το κατά πόσο διευκολύνει το ηλεκτρονικό σύστημα των στρατιωτικών αεροσκαφών που εξασφαλίζει ότι ο πρόεδρος μπορεί να παραμείνει σε ασφαλή επικοινωνία με τους αξιωματούχους στο έδαφος - ακόμη και σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης.
«Η εν λόγω απόχρωση ήταν μία από τις πολλές που προτάθηκαν», δήλωσε εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας στο CNN την Πέμπτη και πρόσθεσε ότι, «περαιτέρω ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα σκούρα χρώματα, μεταξύ άλλων παραγόντων, στην κάτω πλευρά του αεροσκάφους VC-25B μπορεί να συμβάλλουν στην ανάπτυξη θερμοκρασιών που υπερβαίνουν τα τρέχοντα όρια χαρακτηρισμού ενός μικρού αριθμού εξαρτημάτων». Αξίζει να σημειωθεί ότι, συνήθως, η βαφή είναι μεταξύ των τελευταίων σταδίων ολοκλήρωσης πριν από την παράδοση ενός αεροσκάφους, οπότε είναι απίθανο τα νέα αεροσκάφη να χρειαστεί να ξαναβαφτούν. Από την Πολεμική Αεροπορία δεν υπήρξε ενημέρωση σχετικά με τα χρώματα που τελικά θα χρησιμοποιηθούν ή τις επιλογές που εξετάζονται. Επίσης, δεν σχολιάστηκε το πώς ανακαλύφθηκε το πρόβλημα. Σε έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα στα μέσα της εβδομάδας, το γραφείο τύπου ανέφερε ότι τα αεροσκάφη υποβάλλονται σε ολοκληρωμένη σειρά δοκιμών στο πλαίσιο της πολυετούς διαδικασίας αναβάθμισης δύο τυποποιημένων 747 για χρήση από τον πρόεδρο και άλλους αξιωματούχους εθνικής ασφάλειας.
Η παράδοση των νέων αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας - τα οποία, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που φιλοξενούν τον πρόεδρο εντός τους, ονομάζονται VC-25B- έχει ήδη καθυστερήσει πολύ, ενώ η κατασκευή τους έχει υπερβεί κατά πολύ τον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα, στην τελευταία τριμηνιαία οικονομική της έκθεση, η Boeing να έχει χρεωθεί ένα «φέσι» 660 εκατομμυρίων δολαρίων το οποίο, μάλιστα, προστίθεται στα 318 εκατομμύρια δολάρια που υπερχρεώθηκε η εταιρεία το 2021, για τα δύο 747 που τροποποιούνται στο Τέξας. Η εταιρεία αποκάλυψε, το περασμένο διάστημα, ότι, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν σημειώνονταν μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, είχε πρόβλημα να βρει επαρκή αριθμό εργαζομένων με την πρέπουσα άδεια ασφαλείας που θα τούς επέτρεπε να εργαστούν στα στρατιωτικά αεροπλάνα υψηλής τεχνολογίας.
Τεράστια η ζημιά για τη Boeing
Επιπλέον, υπήρξε και η διαμάχη της εταιρείας με υπεργολάβο που εργαζόταν στο εσωτερικό των νέων αεροσκαφών ο οποίος και αντικαταστάθηκε, καθυστερώντας περαιτέρω την παράδοση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing Ντέιβιντ Καλχούν, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε τον Απρίλιο με αναλυτές δήλωσε ότι ήταν λάθος για την εταιρεία το συμβόλαιο ύψους 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε για την κατασκευή των αεροσκαφών, δεδομένων των ζημιών που υφίσταται τώρα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συμφωνία της Boeing με την Πολεμική Αεροπορία το 2018, περιλάμβανε «ένα μοναδικό σύνολο ρίσκων που η Boeing πιθανώς δεν έπρεπε να αναλάβει». Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πρόσθετες καθυστερήσεις στην κατασκευή των αεροσκαφών, θα μπορούσαν να μεταθέσουν την παράδοσή τους στο 2026, όριο που ξεπερνάει το προγραμματισμένο σχέδιο απόσυρσης των δύο αεροσκαφών του 1990 που χρησιμοποιούνται σήμερα για τις μετακινήσεις του προέδρου και ανώτερων αξιωματούχων των ΗΠΑ, τα οποία κατασκευάστηκαν το 1990, και επρόκειτο να αντικατασταθούν έως το 2025.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr