Η Γερμανία ζει μία από τις μεγαλύτερες απεργίες της: «Παραλύει» μετά το χειρόφρενο σε ΜΜΜ - Υψηλότερους μισθούς ζητούν οι εργαζόμενοι
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Σήμερα, Δευτέρα (27/3), η Γερμανία βιώνει μια από τις μεγαλύτερες απεργίες, των τελευταίων δεκαετών στα ΜΜΜ, με όλη τη χώρα να νεκρώνει.
Ήδη από χτες, Κυριακή έχει προκληθεί χάος κυρίως στις υπεραστικές συγκοινωνίες και μεταφορές σε μεγάλο τμήμα της χώρας.
Στην απεργία συμμετέχουν περισσότεροι από 350.000 εργαζόμενοι σε σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, λεωφορεία, λιμάνια και αυτοκινητοδρόμους. Ενόψει του νέου γύρου των διαπραγματεύσεων με τους εργοδότες στο τέλος Απριλίου, το συνδικάτο Ver.di και η Ένωση Εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους EVG διεκδικούν μισθολογικές αυξήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του πληθωρισμού.
Όπως εξηγεί στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» ο ανταποκριτής του Open στο Βερολίνο, Παντελής Βαλασόπουλος, «στη Γερμανία δεν μπορούν να κάνουν γενικές απεργίες, το απαγορεύει το Σύνταγμα. Δηλαδή σήμερα θα απεργήσουν τα επτά μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, όχι όμως όλα. Το Βερολίνο δεν απεργεί, απεργεί το Μόναχο και η Φρανκφούρτη. Θα απεργήσουν όλα τα τρένα, δεν θα γίνουν όλα τα δρομολόγια. Κάποια όμως θα γίνουν. Όλα αυτά όμως αρκούν για να δημιουργηθεί χάος σήμερα, δεν είναι συνηθισμένοι σε τόσοι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις οι Γερμανοί».
Ο τομέας των δημοσιών μέσων μεταφοράς ζητά μισθών αύξηση 10%, περίπου 500 ευρώ μέσο όρο και επιδόματα 2.500 ευρώ γιατί ο πληθωρισμός είναι πολύ υψηλός και ο κόσμος δεν τα βγάζει πέρα. Ειδικά, στα τρόφιμα η κατάσταση έχει ξεφύγει, σχολίασε ο δημοσιογράφος.
Σύμφωνα με τον Παντελή Βαλασόπουλο, δεν θα δούμε βία και εξεγέρσεις ωστόσο ήδη η απεργία αυτή είναι πολύ μεγάλη για τα δεδομένα της Γερμανίας.
Ποια ΜΜΜ και σε ποιες περιοχές έχουν τραβήξει χειρόφρενο
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), ήδη από την έναρξη χθες της νυχτερινής βάρδιας δεν κυκλοφορεί κανένα υπεραστικό τρένο, ενώ στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, τη Βαυαρία, την Έσση, την Σαξονία, την Κάτω Σαξονία, τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και την Ρηνανία-Παλατινάτο επηρεάζονται και τα τοπικά δρομολόγια, όπως και η κίνηση των λεωφορείων. Αντίστοιχα έχει παραλύσει η λειτουργία των αεροδρομίων της Φρανκφούρτης, της Στουτγάρδης, του Ντίσελντορφ, της Καρλσρούης, του Μαγδεμβούργου και του Μονάχου, όπου η απεργία είναι 48ωρη και ξεκίνησε από χθες με ακύρωση όλων των τακτικών πτήσεων. Στα υπόλοιπα κρατίδια δεν γίνονται σήμερα ανάλογες κινητοποιήσεις, καθώς ισχύουν διαφορετικές συμβάσεις, οι οποίες δεν τελούν αυτή τη στιγμή υπό διαπραγμάτευση.
Στην απεργία συμμετέχουν ακόμη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους, όπου πολλά τούνελ θα παραμείνουν σήμερα κλειστά. Σε δέκα από τα δεκαέξι κρατίδια ήρθη χθες η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς από την απεργία, ενώ σε πολλές οδικές αρτηρίες της χώρας διαπιστώνονται από νωρίς το πρωί σοβαρά προβλήματα, καθώς οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους. Οι εργοδότες έχουν πάντως δώσει ειδικά για σήμερα το δικαίωμα εξ αποστάσεως εργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό.
«Η προθυμία για συμμετοχή στην απεργία είναι πολύ μεγάλη, όπως και η οργή των εργαζομένων εναντίον των εργοδοτών που τους κρατούν στάσιμους», δήλωσε ο Κρίστιαν Λόροχ, μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας της EVG. Για σήμερα, όπως είπε, έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 50 συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα.
Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις αποδοχών ύψους 10,5% ή τουλάχιστον 500 ευρώ μηνιαίως και μεγαλύτερα μπόνους για το προσωπικό των αεροδρομίων που εργάζεται σε νυχτερινές βάρδιες και σε αργίες.
«Η απεργία είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεκαθαρίσει στους εργοδότες ότι θα επιμείνουμε στις απαιτήσεις μας. Μια ουσιαστική αύξηση αποδοχών αποτελεί θέμα επιβίωσης για πολλές χιλιάδες εργαζομένων», δήλωσε ο επικεφαλής της Ver.di Φρανκ Βέρνεκε. Η EVG από την άλλη πλευρά, διεκδικεί αυξήσεις ύψους 12% για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους. Η DB έχει μέχρι τώρα αντιπροτείνει αυξήσεις σε δύο στάδια, συνολικού ύψους 5% και χαρακτήρισε την κινητοποίηση «εντελώς δυσανάλογη, ανεδαφική και περιττή». Οι επιβάτες «χρειάζονται τώρα μια γρήγορη λύση, όχι μια μεγάλη απεργία», δήλωσε ο επικεφαλής του Τμήματος Προσωπικού της DB Μάρτιν Ζέλερ. Από την πλευρά των συνδικαλιστών, ο επικεφαλής της EVG Μάρτιν Μπούρκερτ παραδέχθηκε ότι η σημερινή κινητοποίηση θα είναι «κοφτερό μαχαίρι» για το επιβατικό κοινό, αλλά διαβεβαίωσε ότι τα συνδικάτα το χρησιμοποιούν υπεύθυνα και πρόσθεσε ότι περιμένει μια λογική διαπραγματευτική πρόταση από τους εργοδότες στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για το τέλος Απριλίου.
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Χεμπεστράιτ δήλωσε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι θεμελιώδες, αλλά κάλεσε τα συνδικάτα και τους εργοδότες «να βρουν μια βιώσιμη λύση ώστε οι συνέπειες αυτής της απεργίας να μην είναι τόσο κακές για τους πολίτες της χώρας μας». Σε δημοσκόπηση του Ινστιτούτου YouGov πάντως το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στηρίζει την κινητοποίηση και θεωρεί θεμιτό τα δύο μεγάλα συνδικάτα να συντονίζουν τη δράση τους.
- Και επίσημα τέλος οι μάσκες από τα ΜΜΜ: Πού παραμένουν και τι ισχύει πλέον με τα rapid test
- Ανάρπαστες οι λαμπάδες με τις viral ατάκες του Δημήτρη Κουτσούμπα - Έρχεται λαμπάδα και με τα ... γαλλικά του Γ.Γ. του ΚΚΕ
- Ραγδαία αλλαγή του καιρού με καταιγίδες και... ανοιξιάτικο χιονιά - Η πρόγνωση Μαρουσάκη για τις επόμενες ώρες
- Ζούγκλα η πολιτική: Η απίστευτη ιστορία του Cacareco του ρινόκερου που σάρωσε σε εκλογές στη Βραζιλία και οδήγησε σε αυτοκτονία αντίπαλό του
- Οικονομία: Αξιολόγηση «εξπρές» σε προεκλογικό χρόνο - Ποιες εκκρεμότητες εξετάζουν οι θεσμοί
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr