Σπάνε όλα τα ρεκόρ οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ - «Καμπανάκι» για καταστροφή του περιβάλλοντος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Οι πωλήσεις ιδιωτικών τζετ είναι πιθανό να φθάσουν φέτος στο υψηλότερο επίπεδο που έχουν σημειωθεί ποτέ, επιβαρύνοντας ολοένα και περισσότερο τον πλανήτη, ενώ πολλοί από τους ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν τους φόρους αερομεταφορών και υπάρχουν ελάχιστοι περιορισμοί για τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπονται, σύμφωνα με έκθεση.
Ο παγκόσμιος στόλος των ιδιωτικών τζετ έχει υπερδιπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ενώ πέρυσι πραγματοποιήθηκαν περισσότερες ιδιωτικές πτήσεις από ποτέ, σύμφωνα με έκθεση δεξαμενής μελετών που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις ιδιωτικές αερομεταφορές έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά το ένα τέταρτο από την περίοδο της πανδημίας, όταν οι πτήσεις όλων των τύπων σχεδόν σταμάτησαν σε πολλές χώρες για μεγάλο χρονικό διάστημα, μεταδίδει ο Guardian.
Υπήρχαν 5,3 εκατομμύρια ιδιωτικές πτήσεις παγκοσμίως το 2022, σύμφωνα με την έκθεση που συντάχθηκε από το αμερικανικό ινστιτούτο μελετών πολιτικής και την ομάδα Patriotic Millionaires US, η οποία αποτελείται από πλούσιους ιδιώτες που πιέζουν για υψηλότερους φόρους στον πλούτο.
Πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που οι ιδιωτικές αερομεταφορές ξεπέρασαν την προηγούμενη κορύφωσή τους, η οποία σημειώθηκε το 2007, πριν από την οικονομική κρίση του 2008-09 και την παγκόσμια ύφεση. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων και νέων ιδιωτικών τζετ προβλέπεται να φθάσουν φέτος τα 34,6 δισ. δολάρια, από 34,1 δισ. δολάρια πέρυσι.
Αν και τα ταξίδια με ιδιωτικά τζετ αποτελούν μόνο το 4% της παγκόσμιας αγοράς αερομεταφορών, παράγουν περίπου 10 φορές περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου ανά επιβάτη.
Ο Stephen Prince, αντιπρόεδρος των Πατριωτών Εκατομμυριούχων και ιδρυτής της Card Marketing Services, δήλωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος του. «Η πτήση με ιδιωτικό τζετ είναι καταπληκτική, είναι η καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία που έχω ζήσει ποτέ», δήλωσε. «Αλλά έχοντας διαβάσει αυτή την έκθεση, αποφάσισα να πουλήσω το τζετ μου. Είναι πρακτικά αδύνατο να συνδυάσω οποιοδήποτε ίχνος ανησυχίας για το περιβάλλον και την ανθρωπότητα με τον υπέρτατο εγωισμό του να πηδήξω σε ένα μεγάλο τζετ ολομόναχος. Απλά δεν είναι σωστό».
Στις ΗΠΑ, που εξακολουθούν να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ταξίδια με ιδιωτικά και επαγγελματικά τζετ, οι επιβάτες των εμπορικών πτήσεων ουσιαστικά επιδοτούν τις ιδιωτικές πτήσεις. Οι φόροι στις ιδιωτικές αερομεταφορές συγκέντρωσαν μόνο το 2% των φορολογικών εσόδων που αποτελούν την κύρια χρηματοδότηση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία διαχειρίζεται τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, παρόλο που τα ιδιωτικά τζετ αντιστοιχούσαν στο 17% των πτήσεων που διεκπεραιώθηκαν.
Ο Chuck Collins, συν-συγγραφέας της έκθεσης, διευθυντής του προγράμματος για την ανισότητα και το κοινό καλό, στο Ινστιτούτο Πολιτικών Μελετών, δήλωσε: «Τα ταξίδια με ιδιωτικά τζετ από δισεκατομμυριούχους και υπερπλούσιους επιβάλλουν ένα τεράστιο κόστος στους υπόλοιπους από εμάς. Όχι μόνο οι απλοί ταξιδιώτες και οι φορολογούμενοι επιδοτούν τον εναέριο χώρο για τα ιδιωτικά τζετ, αλλά οι υψηλοί ταξιδιώτες συμβάλλουν επίσης σε σημαντικά μεγαλύτερη ρύπανση από ό,τι οι υπόλοιποι επιβάτες. Αν δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τα ιδιωτικά τζετ, θα πρέπει τουλάχιστον να τα φορολογήσουμε και να απαιτήσουμε να πληρώνουν για να αντισταθμίζουν τις περιβαλλοντικές ζημιές και τις επιδοτήσεις τους».
Η ομάδα Patriotic Millionaires συνιστά φόρο 10% σε όλες τις αγορές μεταχειρισμένων ιδιωτικών τζετ και φόρο 5% στα νέα αεροσκάφη. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την είσπραξη φόρων ύψους 2,6 δισ. δολαρίων πέρυσι, σύμφωνα με την έκθεση. Η ομάδα θέλει επίσης τουλάχιστον διπλασιασμό των φόρων καυσίμων στα ταξίδια με ιδιωτικά τζετ, σε σύγκριση με την εμπορική αεροπορία.
Ο Elon Musk, ο ιδιοκτήτης του Twitter και ιδρυτής της Tesla, ο οποίος εξοργίστηκε νωρίτερα φέτος, όταν κάποιος δημοσίευσε λεπτομέρειες για τη δραστηριότητα των ιδιωτικών του τζετ, κατονομάζεται στην έκθεση ως «ο πιο ενεργός υπερεπιβάτης στις ΗΠΑ». Αγόρασε ένα νέο τζετ, πραγματοποίησε κατ' εκτίμηση 171 πτήσεις το 2022, συμπεριλαμβανομένης μιας που διήρκεσε μόνο έξι λεπτά, και συνέβαλε στην κατανάλωση περισσότερων από 800.000 λίτρων καυσίμων και ήταν υπεύθυνος για περισσότερους από 2.000 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Θα πλήρωνε 4 εκατ. δολάρια σε φόρους για το ιδιωτικό τζετ πέρυσι, αν εφαρμόζονταν οι προτεινόμενες αυξήσεις φόρων.
- Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023: Το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ - Οι αλλαγές στη βαθμολόγηση και η υποβολή Μηχανογραφικού
- Παπαδόπουλος για σεισμούς: «Στον Κορινθιακό έχουμε κάθε 25-30 χρόνια έναν ισχυρό σεισμό, είμαστε στα 27»
- Αποτροπιασμός στην Ύδρα: 55χρονος πέταξε γατάκι από ταράτσα - Του επέβαλαν πρόστιμο 15.000 ευρώ
- Συνέβη κι αυτό! Πεινασμένος φοιτητής έφαγε μπανάνα-έργο τέχνης αξίας... 120.000 δολαρίων μέσα σε μουσείο
- Τζ. Ντάιμον-JP Morgan: Η εξαγορά της First Republic θα βοηθήσει να σταθεροποιηθεί το σύστημα
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr