Boeing: Στρυμωγμένη στη γωνία η εταιρεία – Σε ακρόαση αξιωματούχοι για την επεισοδιακή πτήση του 737 της Alaska Airlines
Το περιστατικό έβλαψε σοβαρά τη φήμη της εταιρείας, οδήγησε στην καθήλωση του MAX 9 για 2 εβδομάδες αλλά και σε απαγόρευση της επέκτασης της παραγωγής, σε ποινική έρευνα και αποχώρηση αρκετών βασικών στελεχών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Αξιωματούχους της Boeing θα ανακρίνουν αμερικανοί ερευνητές σχετικά με την έκρηξη ενός πάνελ από ένα 737 Max κατά τη διάρκεια πτήσης. Το ατύχημα αμαύρωσε περαιτέρω τη φήμη της εταιρείας για την ασφάλεια ενώ τη φέρνει αντιμέτωπη με νέες, δικαστικές περιπέτειες.
Η διήμερη ακρόαση που ξεκινά την Τρίτη (06/08) θα μπορούσε να δώσει νέες πληροφορίες για το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου, το οποίο προκάλεσε ισχυρή έκρηξη και άφησε μία τεράστια τρύπα στο πλάι του αεροσκάφους της Alaska Airlines. Σε προκαταρκτική έκθεση, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ, αναφέρει ότι, τέσσερις βίδες που βοηθούν στην ασφάλιση του πίνακα ο οποίος ονομάζεται βύσμα πόρτας, δεν αντικαταστάθηκαν μετά τις εργασίες επισκευής στο εργοστάσιο της Boeing. Από πλευράς της εταιρείας υποστηρίζεται ότι, αυτό δεν τεκμηριώνεται. Κατά τη διάρκεια της διήμερης ακρόασης, τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας αναμένεται να ανακρίνουν τους αξιωματούχους της Boeing σχετικά με την έλλειψη εγγράφων που θα μπορούσαν να εξηγήσουν πώς συνέβη το -δυνητικά τραγικό- λάθος.
Ο John Goglia, πρώην μέλος του NTSB, εξήγησε στον Guardian πως, «δουλειά του Συμβουλίου είναι να καλύψει τα κενά σε όσα έχουν γίνει γνωστά για το περιστατικό και να βρει τους υπεύθυνους πίσω από αυτό». Ο ίδιος πρόσθεσε πως, επιδίωξη του NTSB είναι ο εντοπισμός των αποτυχιών της Boeing, και η τήρηση της διαδικασίας που ορίζει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε αυτές τις περιπτώσεις. Μετά την ακρόαση, πάντως, δεν αναμένεται να καθοριστεί η πιθανή αιτία πίσω από το ατύχημα. Οι εμπειρογνώμονες θα αποταθούν σχετικά σε τουλάχιστον έναν χρόνο. Ο ίδιος ο Goglia σημειώνει πως, η ακρόαση, είναι «ασυνήθιστα μακρόχρονη» και εξηγεί πως πρόκειται για ένα βήμα διερεύνησης των γεγονότων.
Μεταξύ των υπευθύνων που αναμένεται να παρουσιαστούν είναι η ανώτερη αντιπρόεδρος ποιότητας της Boeing, Ελίζαμπεθ Λουντ. Η Λουντ ανέλαβε τη θέση -που δεν υπήρχε στο παρελθόν- τον περασμένο Φεβρουάριο. Με τους ερευνητές θα μιλήσουν ακόμη και αξιωματούχοι της Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει τις ατράκτους για τα αεροσκάφη Max. Στο αεροσκάφος της Alaska Airlines όπου σημειώθηκε το ατύχημα, η Spirit εγκατέστησε το πώμα της πόρτας - ένα πάνελ που γεμίζει τον χώρο που δημιουργείται για μια επιπλέον έξοδο σε ορισμένα αεροπλάνα. Το πάνελ, ωστόσο, όπως και τα μπουλόνια αφαιρέθηκαν σε ένα εργοστάσιο της Boeing κοντά στο Σιάτλ, προκειμένου να επισκευαστούν τα πριτσίνια.
Σύμφωνα με την ατζέντα της NTSB για την ακρόαση, οι μάρτυρες θα κληθούν να καταθέσουν σχετικά με την κατασκευή αλλά και τις επιθεωρήσεις, το άνοιγμα και το κλείσιμο του βύσματος της πόρτας στο εργοστάσιο της Boeing, τα συστήματα ασφαλείας της Boeing και της Spirit και την εποπτεία της Boeing από την FAA. Ο Μάικ Γουίτακερ, διοικητής της FAA, έχει παραδεχθεί ότι, η υπηρεσία του, επόπτευε την εταιρεία «πολύ χαλαρά – επικεντρωθήκαμε πολύ στους γραφειοκρατικούς ελέγχους και λιγότερο στις επιθεωρήσεις». Όπως πρόσθεσε, αυτό είναι κάτι που αλλάζει.
Πάντως, η ένταση μεταξύ της NTSB και της Boeing παραμένει υψηλή. Δύο μήνες μετά το ατύχημα, η πρόεδρος του συμβουλίου, Τζένιφερ Χόμεντι, διαπληκτίστηκε δημοσίως με την Boeing σχετικά με το εάν η εταιρεία συνεργάζεται με τους ερευνητές. Σε μεγάλο βαθμό η διαμάχη εξομαλύνθηκε, αλλά τον Ιούνιο στέλεχος της Boeing εξόργισε το Συμβούλιο όταν συζήτησε με δημοσιογράφους λεπτομέρειες σχετικά με την έρευνα που διεξάγεται και υπονόησε ότι, βασικά, αυτό που ενδιέφερε την NTSB, ήταν να βρει κάποιον που να ευθύνεται για την έκρηξη.
Τα στελέχη της NTSB θεωρούν ότι, καθήκον τους, είναι ο εντοπισμός των αιτιών των ατυχημάτων, προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Το Συμβούλιο δεν έχει δικαίωμα απαγγελίας κατηγοριών και υπάρχει ο φόβος, εάν οι μάρτυρες θεωρήσουν ότι αναζητούνται ένοχοι, να μην εμφανιστούν καν στην ακρόαση. Έτσι, το NTSB εξέδωσε κλήτευση για τους εκπροσώπους της Boeing, αλλά παράλληλα αφαίρεσε από την εταιρεία το δικαίωμα να υποβάλλει ερωτήσεις κατά την ακρόαση.
Το ατύχημα του αεροσκάφους της Alaska Airlines, πάντως, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για αρκετές έρευνες κατά της Boeing, οι περισσότερες από τις οποίες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη. Το FBI ενημέρωσε τους επιβάτες της συγκεκριμένης πτήσης, ότι ενδέχεται να είναι θύματα εγκλήματος. Το υπουργείο δικαιοσύνης των ΗΠΑ πίεσε την Boeing να δηλώσει ένοχη σχετικά με την κατηγορία της συνωμοσίας για διάπραξη απάτης, αφότου διαπιστώθηκε ότι, η εταιρεία, δεν τήρησε προηγούμενο διακανονισμό που είχε κάνει, σχετικά με την κανονιστική έγκριση του Max.
Η Boeing ακόμη δεν έχει ανακάμψει οικονομικά από τις δύο θανατηφόρες συντριβές αεροσκαφών Max το 2018 και το 2019. Από την αρχή του 2019, οι ζημιές της εταιρείας είναι πάνω από 25 δισ. δολάρια. Αργότερα μέσα στην εβδομάδα, θα ανακοινωθεί ο νέος διευθύνων σύμβουλός της – ο τρίτος μέσα σε 4,5 χρόνια.
Συγκλονιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ για την ενδοοικογενειακή βία - Περισσότερες από 15.000 γυναίκες θύματα σε 10 μήνες
Ψήφισαν και οι τέσσερις υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ: Περισσότεροι από 21.000 πολίτες στις κάλπες - Το μήνυμα του Τσίπρα
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
Ο Μασκ θέλει να δει τον... Φειδία πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr