Ερυθρά Θάλασσα: Ετοιμάζεται μεγάλη επιχείρηση για τη ρυμούλκηση του MV SOUNION - Ανησυχία για σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή
Το ελληνόκτητο τάνκερ μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, επιχειρείται από ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.
Η κατάσταση του πλοίου
Όπως αναφέρει η επιχείρηση «ASPIDES» σε ενημέρωσή της: «Στις 12 Σεπτεμβρίου, το MV SOUNION παραμένει στις φλόγες μετά από επίθεση που δέχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα. Το πλοίο είναι επί του παρόντος αγκυροβολημένο, δεν παρασύρεται και δεν υπάρχουν ενδείξεις διαρροής πετρελαίου από το κύριο αμπάρι.
Για την πρόληψη μιας περιβαλλοντικής καταστροφής, είναι απαραίτητο να συνεργαστούν στενά δημόσιοι, ιδιωτικοί οργανισμοί και φορείς. Για τον λόγο αυτό, η EUNAVFOR ASPIDES είναι έτοιμη να διευκολύνει μια νέα επιχείρηση διάσωσης τις επόμενες ημέρες, παρέχοντας προστασία στα εμπορικά ναυλωμένα πλοία που θα ρυμουλκήσουν το πλοίο σε ασφαλή τοποθεσία».
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, το Λιμενικό Σώμα ανακοίνωσε ότι ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο. Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο, προκειμένου να επιχειρηθεί η διάσωση του Sounion και του φορτίου του.
Γιατί δεν μπορεί να γίνει ρυμούλκηση
Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.
Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις.
Υπενθυμίζεται πως το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr