Νότια Κορέα: Τα μεγάλα ερωτηματικά για τις συνθήκες πίσω από την τραγωδία - Τι ανέφερε Βρετανός ειδικός για το αεροπορικό δυστύχημα
Νεκροί 179 άνθρωποι από τους επιβάτες που επέστρεφαν στη Σεούλ από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Εθνικό πένθος για μία εβδομάδα κηρύχθηκε στη Νότια Κορέα η οποία βιώνει τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία των τελευταίων ετών μετά τη συντριβή του αεροσκάφους Boeing-737, με 181 επιβαίνοντες, κατά την ώρα της προσγείωσης. Ο τραγικός απολογισμός της συντριβής είναι 179 νεκροί – με το νεότερο σε ηλικία θύμα να είναι ένα αγοράκι μόλις τριών ετών.
Σε βίντεο – ντοκουμέντο που κυκλοφόρησε από τη στιγμή της συντριβής, το αεροσκάφος φαίνεται να βγαίνει από τον διάδρομο προσγείωσης, να χτυπά σε τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες. Από το δυστύχημα διασώθηκαν δύο αεροσυνοδοί ενώ η έρευνα των αρχών έχει ήδη ξεκινήσει. Καθοριστικές αναμένεται να είναι οι μαρτυρίες των διασωθέντων. Τα αίτια της συντριβής θα διαλευκανθούν και από τα δύο μαύρα κουτιά, τα οποία εντοπίστηκαν. Εμπειρογνώμονες αμφισβητούν τις αρχικές υποδείξεις, σύμφωνα με τις οποίες η συντριβή του Boeing συνέβη μετά από χτύπημα σμήνους πουλιών. Τα περισσότερα από τα θύματα βρίσκονταν στην πτήση επιστροφής στη Σεούλ από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης, όπου βρέθηκαν για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους.
Το τηλεοπτικό δίκτυο MBC μετέδωσε βίντεο στο οποίο το Boeing φαίνεται να πραγματοποιεί προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους ενώ την ίδια στιγμή καπνός εκλύεται από τους κινητήρες του. Το αεροσκάφος στη συνέχεια προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.
Ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.
Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005. Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα.
«Θα είχαν επιζήσει και οι 179 αν δεν υπήρχε το τοιχίο στο τέλος του αεροδρομίου»
Την ίδια στιγμή, νέα ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες που οδήγησαν στην τραγωδία προκύπτουν από τη δήλωση στο Sky News ειδικού, ο οποίος σημείωσε ότι δε θα έπρεπε να υπάρχει το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι εάν το τοιχίο δεν υπήρχε, θα είχαν σωθεί και οι 179 που έχασαν τη ζωή τους. Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ δήλωσε ότι χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης. «Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων», υπογράμμισε. «Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον Βρετανό, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου. Ο ειδικός επισήμανε ακόμα ότι το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.
Βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά
Τα συνεργεία έρευνας εντόπισαν και ανέσυραν τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους, που περιέχουν δεδομένα της πτήσης και ηχητικά αρχεία.
Πυροσβέστες και εμπειρογνώμονες συνεχίζουν να ψάχνουν εξονυχιστικά το σημείο της τραγωδίας για οποιοδήποτε στοχείο ή για ό,τι μπορεί να απέμεινε.
Όσον αφορά την αιτία της δυστυχήματος μέχρι στιγμής έχει γνωστοποιηθεί ότι το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-8AS, χτυπήθηκε από σμήνος πουλιών και έκανε αναγκαστική προσγείωση, χωρίς να ανοίξουν οι τροχοί. Το αεροσκάφος τυλίχτηκε στις φλόγες όταν γλίστρησε από το διάδρομο προσγείωσης και χτύπησε σε τσιμεντένιο φράχτη της περίφραξης του αεροδρομίου.
Τα μαύρα κουτιά αναμένεται να βοηθήσουν τις έρευνες για την αιτία που οδήγησε στο μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα, εδώ και πάνω από 30 χρόνια.
Επταήμερο εθνικό πένθος κήρυξε η κυβέρνηση
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας κήρυξε επταήμερο εθνικό πένθος μέχρι τις 4 Ιανουαρίου μετά την συντριβή την νύκτα του αεροσκάφους Boeing της Jeju Air στο διεθνές αεροδρόμιο της Μουάν.
«Προσγειώθηκε με την ''κοιλιά''»
Το αεροσκάφος της εταιρείας Jeju Air με 181 επιβαίνοντες συνετρίβη στο αεροδρόμιο της Μουάν, στη νοτιοδυτική Νότια Κορέα, κατά τη διάρκεια έκτακτης προσγείωσης που επιχείρησε. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με την «κοιλιά», εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε στην περίφραξη του αεροδρομίου, κόπηκε στα δύο και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 176 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος, με αποτέλεσμα του τρομακτικού τροχαίου δυστυχήματος να ανασύρονται ζωντανοί μόνο δύο άνθρωποι ενώ σύμφωνα με πληροφορίες νοτιοκορεατικών ΜΜΕ, οι υπόλοιποι 179 επιβαίνοντες είναι νεκροί.
Τα έξι λεπτά πριν τη συντριβή
Από την άλλη, αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών αποκάλυψαν μια κρίσιμη ακολουθία έξι λεπτών πριν από τη συντριβή, αναφέρει το κορεατικό Yonhap News.
Στις 08:57 τοπική ώρα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος που πλησίαζε για τον κίνδυνο προσβολής από σμήνος πουλιών.
Ένα λεπτό αργότερα, στις 08:58, ο πιλότος κήρυξε «mayday».
Το αεροπλάνο επιχείρησε να προσγειωθεί στις 09:00 και συνετρίβη στις 09:03.
Σύμφωνα με το CNN, το αεροσκάφος επιχείρησε αρχικά να προσγειωθεί στον διάδρομο προσγείωσης 01, όταν ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε ότι στην περιοχή βρίσκονταν πουλιά και ήταν πιθανό να χτυπηθεί. Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος έκανε κήρυξε έκτακτη ανάγκη στον πύργο ελέγχου. Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή στο αεροπλάνο να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση στον διάδρομο προσγείωσης 19 όπου συνετρίβη καταλήγοντας στην περίφραξη του αεροδρομίου.
Ένα από τα δύο επιζώντα μέλη του πληρώματος φέρεται να επιβεβαίωσε τις αρχικές θεωρίες σχετικά με την αιτία της συντριβής, λέγοντας στα σωστικά συνεργεία αμέσως μετά την ανάσυρσή του από τα συντρίμμια ότι το αεροσκάφος είχε συγκρουστεί με σμήνος πουλιών, σύμφωνα με αξιωματούχους της Πυροσβεστικής.
Το υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι οι ερευνητές έχουν ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, το λεγόμενο «μαύρο κουτί», ενώ αναζητείται ακόμη ο καταγραφέας φωνής του πιλοτηρίου.
What caused South Korea plane crash? Survivor recalls chilling moment jet engine exploded on approach to airport https://t.co/HAh0uZMska pic.twitter.com/sfszioPsAL
— Daily Mail Online (@MailOnline) December 29, 2024
Η Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία έχει αναπτύξει 169 ιατροδικαστές για να βοηθήσουν στην αναγνώριση των θυμάτων. Ξεχωριστά, 579 αστυνομικοί έχουν αναπτυχθεί για να συνδράμουν στις επιχειρήσεις έρευνας και να συνοδεύουν οχήματα έκτακτης ανάγκης στο σημείο της συντριβής.
Το συγκλονιστικό μήνυμα επιβάτη ακριβώς πριν τη συντριβή
Ένας επιβάτης φέρεται να έστειλε μήνυμα σε έναν συγγενή του για να του πει ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στο φτερό του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με το πρακτορείο News1.
Το τελικό του μήνυμα φέρεται να ήταν το εξής: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν ότι άκουσαν «δυνατή έκρηξη» και είδαν σπινθήρες στον κινητήρα του αεροπλάνου πριν τη συντριβή.
Ο Yoo Jae-yong, 41 ετών, ο οποίος διέμενε κοντά στο αεροδρόμιο, δήλωσε ότι είδε μια σπίθα στη δεξιά πτέρυγα του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή και δήλωσε στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap: «Έλεγα στην οικογένειά μου ότι υπήρχε πρόβλημα με το αεροπλάνο όταν άκουσα μια δυνατή έκρηξη».
Ένας άλλος μάρτυρας είπε ότι «παρατήρησε μια λάμψη φωτός» καθώς το αεροπλάνο ερχόταν για προσγείωση και πρόσθεσε: «Στη συνέχεια ακούστηκε ένας δυνατός κρότος και ακολούθησε καπνός στον αέρα και στη συνέχεια άκουσα μια σειρά από εκρήξεις».
Ένας τρίτος μάρτυρας, ο Kim Yong-cheol, 70 ετών, είπε ότι άκουσε τον ήχο «μεταλλικού ξύσματος» δύο φορές περίπου πέντε λεπτά πριν από τη συντριβή και άκουσε μια «δυνατή έκρηξη» και είδε «μαύρο καπνό να υψώνεται στον ουρανό» καθώς το αεροπλάνο προσπαθούσε να προσγειωθεί.
Στο συμβούλιο ασφαλείας του ΟΗΕ η Ελλάδα - Γεραπετρίτης: Η χώρα μας είναι σταθεροποιητικός παράγοντας
Σέρρες: Συνελήφθησαν δύο άτομα που εμπλέκονται στο επεισόδιο που οδήγησε στη δολοφονία του 34χρονου
Νέα Ορλεάνη: «Ο δράστης ήθελε να χτυπήσει όσους περισσότερους μπορούσε» λέει η Αστυνομία - Το FBI παραδέχθηκε πως ερευνά «πράξη τρομοκρατίας»
Ευχές για το νέο έτος στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στο Προεδρικό Μέγαρο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr