Δοκιμή - Citroen C3 1.2 PureTech 110 S&S: Η άνεση της ταχύτητας
Μοιάζει να… πετάει το μικρό Citroen με τον κινητήρα των 110 ίππων, καθώς κινείται όχι μόνο σβέλτα και οικονομικά, αλλά και ισοπεδώνοντας τις κακοτοπιές της ελληνικής ασφάλτου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η σχέση που έχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με την άνεση της ανάρτησης είναι βεβαίως μια παλιά ιστορία. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το χαρακτηριστικό το βλέπουμε να επανέρχεται με μια ιδιαίτερη ένταση στα καινούρια μοντέλα της Citroen – που έτσι και αλλιώς έχει μια πολύ ιδιαίτερη και μακρά παράδοση στον τομέα αυτόν – ανεξαρτήτως μεγέθους, συμβαδίζοντας μάλιστα με την ασφάλεια (βλ. οδική συμπεριφορά). Στην περίπτωση του - όμορφου και δίχρωμου - C3 που οδηγήσαμε στην έκδοση με τον 1200άρη turbo βενζινοκινητήρα έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που, λόγω διαστάσεων, εντάσσεται στην καυτή για την ελληνική αγορά κατηγορία των σουπερμίνι, των αυτοκινήτων που - συχνότατα - καλούνται να παίξουν το ρόλο του βασικού μεταφορικού μέσου μιας οικογένειας.
Επάρκεια χώρων
Βασικό ζητούμενο, λοιπόν, οι χώροι και το C3 δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα στον τομέα αυτόν, αφού παρόλο που το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα επιτρέπει σε επιβάτες άνω του 1,85 να καθίσουν με μια στοιχειώδη άνεση στο πίσω κάθισμα. Προσφέρει, δε ταυτόχρονα αρκετές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό, αλλά και ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ 300 λίτρων.
Στο εσωτερικό έχουμε υλικά καλής ποιότητας (ιδίως στην έκδοση “Sport” της δοκιμής μας που περιλαμβάνει διάφορες έξτρα επενδύσεις) αλλά και πολύ αναπαυτικά καθίσματα. Η τεχνολογία φροντίζει να δώσει το παρών με μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, navigation, κλιματισμός κλπ.) Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε ότι κάποιοι επιπλέον διακόπτες θα έκαναν σίγουρα τα πράγματα πιο εύκολα, αφού αν θέλεις να ρυθμίσεις τον κλιματισμό, πρέπει να βγεις από την οθόνη του ραδιοφώνου κ.ο.κ. Σε γενικές γραμμές πάντως έχουμε να κάνουμε με ένα πρακτικό «σαλόνι» που επιτρέπει στον οδηγό του να μεταφέρει όλα εκείνα τα μικροαντικείμενα που τον συντροφεύουν στην καθημερινότητά του.
Ταχύτητα και ασφάλεια
Αισθητική, λοιπόν, και λειτουργικότητα συνυπάρχουν σε ένα ενδιαφέρον μείγμα, που στηρίζεται σε μια εξαιρετική ανάρτηση – άξιο εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής της αυτοκίνησης - που καταφέρνει να «ισοπεδώνει» τα πάντα. Το C3 αποδεικνύεται στις καθημερινές μετακινήσεις μαγικό χαλί, καθώς περνά πάνω από σαμαράκια και λακκούβες σχεδόν σαν να μην υπάρχουν. Ενώ την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά και φρένα εμπνέουν στον οδηγό το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας (σε πείσμα των ελαφρώς αυξημένων κλίσεων στις στροφές, που… ενισχύονται από την ασθενή πλευρική στήριξη των καθισμάτων) με το μικρό Citroen να ακολουθεί πιστά την τροχιά που χαράσσει ο οδηγός στις στροφές, χωρίς να αντιδρά απότομα όταν πιεστεί.
Από την άλλη μεριά, το C3 των 110 ίππων εντυπωσιάζει με τον τρόπο που επιταχύνει, «τραβώντας» από τις πολύ χαμηλές στροφές, με πολύ λίγο γκάζι και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στο εξαιρετικά εύχρηστο κιβώτιο. Το μυστικό βρίσκεται στην αυξημένη ροπή (205 Nm στις 1500 στρ./λεπτό, έναντι 107 Nm στις 2750 στρ./λεπτό του κινητήρα των 68 hp που διαθέτει η βασική έκδοση του C3) η οποία συμβάλλει εκτός των άλλων στη συγκράτηση της πραγματικής κατανάλωσης στα περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Υπέρ
Άνεση ανάρτησης, επιδόσεις/κατανάλωση, σχεδίαση, χώροι, εξοπλισμός
Κατά
Εργονομικές μικροατέλειες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1199 cm3
Ισχύς: 110 PS / 5.500 rpm
0-100 km/h: 9,4’’
Ταχύτητα: 193 km/h
Κατανάλωση*: 5,8 / 4,1 / 4,7 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 108 g/km
M x Π x Y: 3.996 x 1.829 x 1.474 mm
Πορτμπαγκάζ: 300 λίτρα
Τιμή:** € 16.635
*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)
**Τιμή της έκδοσης “sport” με ABS, ESP, Hill Assist, έλεγχο πίεσης ελαστικών, cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο κλιματισμό, Citroen Connect Radio (με 6 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 7", λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack), navigation, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 17’’, προβολείς ομίχλης κ.ά. Σημειώνουμε ότι η ελαφρώς πιο «λιτή» έκδοση “feel” το C3 1.2 110PS κοστίζει 14.050 ευρώ.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr