BMW X1 xDrive25e: υβριδικό SUV χωρίς φόρο εταιρικού χρήστη
Οικολογική, πολυτελής, τετρακίνητη και «αφορολόγητη»: Με μία αναμενόμενη κίνηση, η βαυαρική εταιρία λανσάρει την plug in υβριδική έκδοση του ήδη επιτυχημένου της SUV, που χάρη στο οικολογικό της προφίλ απολαμβάνει συγκεκριμένα φορολογικά οφέλη.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Καθώς οι απαιτήσεις για μειωμένες εκπομπές ρύπων έχουν γίνει ιδιαίτερα αυστηρές και καθώς τα προβλεπόμενα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες-παραβάτες πρόστιμα είναι υψηλά, έχουμε ήδη μπει στη φάση του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης που εκφράζεται είτε με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, είτε με υβριδικά plug in, που χρειάζεται και αυτά να μπουν στην πρίζα προκειμένου να λειτουργήσουν ολοκληρωμένα και σωστά. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσεται και η νέα BMW X1 xDrive25e που δίνει τη δυνατότητα κίνησης για έως 57 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους (52 κατά WLTP), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία και να χρειαστεί να πάρει μπρος ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας.
Ο συνδυασμός ηλεκτρο- και βενζινο- κινητήρα (125 PS + 95 PS, αντίστοιχα) αποδίδει συνολικά 220 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει τα 385 Nm, με αποτέλεσμα τα 0-100 km/h να έρχονται σε 6,9’’ και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 193 km/h. Δύσκολα θα μείνει κανείς ανικανοποίητος με τέτοιες επιδόσεις, πολύ περισσότερο που η BMW X1 xDrive25e είναι και τετρακίνητη, καθώς ο κινητήρας βενζίνης κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τους πίσω.
Βεβαίως το ζήτημα στην περίπτωσή μας, δεν είναι οι επιδόσεις στον τομέα της ταχύτητας, αλλά στον τομέα της οικολογίας. Γιατί βάσει των προδιαγραφών της, η νέα BMW X1 επιτρέπει στον ιδιοκτήτη της να μην καίει καθόλου βενζίνη στο καθημερινό πήγαινε-έλα στη δουλειά. Εκεί άλλωστε βρίσκεται η ουσία της φιλοσοφίας κάθε plug in hybrid συστήματος και για αυτόν τον λόγο αυτά βρίσκονται να εκπέμπουν εξαιρετικά λίγους ρύπους.
Ερχόμαστε λοιπόν στην ηλεκτρικό υπόβαθρο της BMW X1 xDrive25e που περιλαμβάνει μπαταρία μικτής χωρητικότητας 10 kWh (ωφέλιμη 8,8 kWh), που επιτρέπει καθημερινές διαδρομές με μηδενικούς ρύπους και ταχύτητες έως 135 km/h, στη λειτουργία “MAX eDrive”, ενώ στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας “AUTO eDrive” η κίνηση μπορεί να πραγματοποιείται με χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής ενέργειας, με τη διαφορά ότι μετά τα 90 km/h παίρνει μπρος ο βενζινοκινητήρας.
Για τη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται 5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή 3,2 ώρες σε φορτιστή AC ισχύος 3,7 kW. Σημειώστε ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται και εν κινήσει από τον βενζινοκινητήρα, στο πρόγραμμα “SAVE BATTERY”.
Άκρως εντυπωσιακή, οπωσδήποτε, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου στην υβριδική λειτουργία (με την προϋπόθεση ότι αξιοποιείται πλήρως η μπαταρία), περιορίζεται στα 1,9/1,7 lit/100 km (NEDC/WLTP), ενώ το CO2 δεν ξεπερνά τα 43/39 g/km (NEDC/WLTP).
Το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό – σε συνδυασμό βέβαια με την «συγκρατημένη» λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ: 33.261€) - αποτελεί και το μεγάλο φορολογικό προσόν της BMW X1 xDrive25e, καθώς σύμφωνα με τον νέο φορολογικό νόμο απαλλάσσεται από το φόρο εταιρικής χρήσης αφού η ΛΤΠΦ της βασικής έκδοσης είναι χαμηλότερη από το θεσμοθετημένο όριο των 40.000€. Η λιανική τιμή με φόρους φτάνει τα 46.300€.
Μηδενικός, είναι τέλος, ο φόρος εταιρικής χρήσης και για την έκδοση με τo πακέτο εξοπλισμού “Business Advanced” (ΛΤΠΦ: 39.950€) το οποίο, πέραν του βασικού εξοπλισμού, περιλαμβάνει: δερμάτινα, ηλεκτρικά, σπορ καθίσματα, ζάντες ελαφρού κράματος 18’’, φώτα LED, Navigation Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 10,2’’ και πολύ-χειριστήριο iDrive, Ηead-up display, Driving Assistant, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Η τελική, με φόρους, λιανική τιμή της έκδοσης αυτής φτάνει τα 55.610€.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι η BMW Financial Services προσφέρει για όλα τα μοντέλα Plug-in Hybrid, το ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Electrified All INCLUSIVE”, με ονομαστικό επιτόκιο 3,9% και μια σειρά από υπηρεσίες (ασφάλεια, επέκταση εγγύησης κ.λπ.). Επίσης, η BMW προσφέρει σε όλους τους πελάτες (λιανικής) που αγοράζουν κάποιο Plug-in υβριδικό μοντέλο δωρεάν φόρτιση στο δημόσια χρήσης δίκτυο «Φορτίζω», για 24 μήνες.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr