Τα αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε το 2018
Ψηφίζοντας στο τιμόνι…🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μια σύντομη ματιά σε αυτά τα μοντέλα που κέρδισαν την ψήφο μας, την χρονιά που πέρασε, αλλά και σε εκείνα που κατέκτησαν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μας...
Είκοσι έξι έμπειροι συντάκτες του ειδικού τύπου - ανάμεσά τους και ο γράφων - συγκεντρώθηκαν στα μέσα Δεκεμβρίου, για να επιλέξουν το αυτοκίνητο της χρονιάς. Εκείνο δηλαδή το νέο μοντέλο που αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τον Έλληνα οδηγό. Μέσα από μια διαδικασία που κορυφώνεται με μια ανοιχτή ψηφοφορία των μελών της επιτροπής, φτάσαμε στο «Αυτοκίνητο του 2019» για την Ελλάδα, το Skoda Karoq. Ένα τυπικότατο SUV, ένα αυτοκίνητο δηλαδή κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της εποχής, ένα μοντέλο που ανήκει σε μια κατηγορία που αναπτύσσεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Το οποίο στην περίπτωσή μας έχει το πλεονέκτημα να ανήκει σε μια compact κατηγορία με αντίστοιχη compact τιμή. Και που έχει αρετές ουκ ολίγες - είχα διαπιστώσει προσωπικά τι μπορεί να κάνει και στον αυτοκινητόδρομο, και στην πόλη, και στο χώμα, οδηγώντας τη βασική έκδοση των 1.000 κ.εκ. που προσφέρει επιδόσεις που προσέφεραν κάποτε τα δίλιτρα μοντέλα – με σημαντικά χαμηλότερη όμως κατανάλωση. Τί άλλο να ζητήσει κανείς θα πείτε;
Και όμως εγώ δεν έδωσα τους περισσότερους βαθμούς στο Karoq. Όχι φυσικά γιατί το νέο Skoda δεν αξίζει, αλλά γιατί με εντυπωσίασε μια άλλη καινούρια παρουσία: το Kia Ceed. Ένα τυπικό «μικρομεσαίο» οικογενειακό, αντίπαλος των Golf, Astra, Megane, Peugeot 308 κοκ, με εξαιρετική ποιότητα, μοντέρνα σχεδίαση, απίστευτη ηχομόνωση, χώρους άνω του μέσου όρου και πολύ καλή οδική συμπεριφορά – και στο σημείο αυτό θα ήταν άδικο να μην αναφέρω το πόσο «ευθύβολα» πέρασε από την Κακιά Σκάλα εν μέσω ανέμων 8 μποφόρ. Ένα σχεδόν άριστο προϊόν μιας εταιρίας που δίνει σε όλα της τα μοντέλα πλήρη εγγύηση 7 ετών και όμως έχει ακόμα τη ρετσινιά του «κορεάτικου», του «δεύτερου» - και αυτός ήταν ένας ακόμα λόγος για τον οποίο κέρδισε την προτίμησή μου. Ναι, αυτό ήταν το εντελώς ευρωπαϊκής φιλοσοφίας Ceed, που θα μπορούσε άνετα να φέρει το σήμα οποιασδήποτε καταξιωμένης μάρκας της Γηραιάς Ηπείρου.
Με τέτοια προσόντα καταλαβαίνετε γιατί η διαφορά μεταξύ Kia και Skoda ήταν μόλις ένας βαθμός – 16 έδωσα στο Ceed, 15 στο Karoq, από το σύνολο των 100 βαθμών που είχα δικαίωμα να μοιράσω στους δέκα φιναλίστ του θεσμού. Στη λίστα των προτιμήσεών μου ακολούθησαν πάλι ένα SUV (Dacia Duster) και ένα μικρομεσαίο (Ford Focus) - με 13 βαθμούς και τα δύο – με το πρώτο να αποτελεί μια μοναδική πρόταση καθώς προσφέρει «πετρελαιοκίνητη» τετρακίνηση με λιγότερο από 20.000 ευρώ (και που αν δεν ήταν κάπως θορυβώδες στο ταξίδι, στις ψηλές ταχύτητες θα είχα δώσει σε αυτό τους περισσότερους πόντους, ως απόλυτο value for money στην κατηγορία των SUV) και το δεύτερο να προσφέρει την απολύτως καλύτερη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία και είναι σίγουρα το αυτοκίνητο του οικογενειάρχη (οι χώροι του είναι κορυφαίοι) που θέλει να χαίρεται την οδήγηση όταν του δίνεται η ευκαιρία.
Ένα «κλικ» παρακάτω, με 12 βαθμούς, τοποθέτησα το Volvo XC40 το πολυτελές σουηδικό SUV που έχει το θράσος να αντιμετωπίζει στα ίσια – και μάλιστα με επιτυχία - το γερμανικό… κατεστημένο, ένα αυτοκίνητο με απίστευτη εσωτερική διαρρύθμιση - διαθέτει ένα από το πιο μελετημένα «σαλόνια» που έχω δει στη ζωή μου - ένα μοντέλο που πείθει με τη στιβαρότητά του προσφέροντας έναν ισορροπημένο συνδυασμό επιδόσεων και κρατήματος.
Και που ήδη προσφέρεται με κινητήρα 1.500 κ.εκ. κάνοντας το «όνειρο» πιο προσιτό. Και μην βιαστείτε να πείτε ότι δεν είναι σωστό να αναφέρομαι σε «ακριβά» αυτοκίνητα με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία στη χώρα μας – εγώ κρίνω με βάση την κατηγορία στην οποία ανήκει το κάθε μοντέλο. Εξάλλου αμέσως μετά τοποθέτησα ακριβώς ένα σαφώς πιο οικονομικό SUV, το Hyundai Kona – το τέταρτο από τα επτά (!) SUV της δεκάδας – μια επίσης πολύ ιδιαίτερη κορεατική πρόταση που, όπως και το Ceed, εμπνέει εμπιστοσύνη με την ποιότητα κατασκευής του, σπάζοντας τα στερεότυπα - και θα είχε βρεθεί πιο ψηλά στην προτίμησή μου αν ήταν πιο αθόρυβο στις ψηλές ταχύτητες.
Η λίστα των φιναλίστ κλείνει με τα ενδιαφέροντα SUV της Citroen (C3 Aircross), της Seat (Arona) και της Volkswagen (T-Roc), αλλά και την μικρομεσαία πρόταση της Mercedes (A-Class). Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονίσουμε πως το γεγονός ότι βρίσκονται στο τέλος μιας κατάταξης δεν σημαίνει ότι δεν είναι «καλά» αυτοκίνητα – μην ξεχνάτε ότι επελέγησαν, τα ξεχωρίσαμε από δεκάδες άλλα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας τη χρονιά που μόλις αποχαιρετήσαμε.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr