Με αργούς ρυθμούς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022: Τι δείχνουν τα στοιχεία
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Παρά τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και των κυβερνήσεων της ΕΕ, το 2022, μόλις το 12,1% των συνολικών πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων αντιστοιχούν σε ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ACEA, τα υβριδικά κατέλαβαν το 22,6% της συνολικής πίτας των πωλήσεων και τα οχήματα με βενζινοκινητήρα το 36,4%.
Εκτιμάται, ότι η περιορισμένη εμπορική απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται κυρίως σε τρεις παράγοντες: την υψηλή τιμή πώλησής τους, τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης και στην περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ακόμη και τώρα, σε πολλά κράτη της ΕΕ, δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα υποστηρίξει τις ανάγκες φόρτισης των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει ένα μακρινό ταξίδι.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2022, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν σε σχέση με το 2021, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ. Το μερίδιο στη συνολική αγορά των BEV έφθασε στο 12,1%, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021.
Το 2022 ήταν μια καλή χρονιά για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Όμως συνολικά ο όγκος των πωληθέντων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που καταγράφηκε το 2022, είναι πάνω από το 50%, των συνολικών πωλήσεων στην ΕΕ.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση κατά 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρ' όλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2021.
Αντίθετα, το ντίζελ κατέγραψε μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς του μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, οι εγγραφές των αυτοκίνητων ντίζελ για ολόκληρο το περασμένο έτος μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατ. μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% - 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.
Γιατί το εύρος της συμμετοχής στις προεδρικές εκλογές αναδεικνύεται σε υπαρξιακό όρο για τον ΣΥΡΙΖΑ: Τα φαβορί για τον δεύτερο γύρο
Αμαλιάδα: Ανοίγει ο κύκλος των καταθέσεων για τα νεκρά παιδιά της Μουρτζούκου – Τι κατέθεσε η μητέρα της 24χρονης
Σοκ στην Ιταλία: 22χρονη πέθανε μετά από πλαστική στη μύτη - Είχε βρει τον γιατρό στο Tik Tok
Premier League: Ιστορικός διασυρμός της Σίτι απ' την Τότεναμ στο Έτιχαντ με 0-4!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr