Οι 4 μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές μαζί με την Toyota στο Rally Dakar 2024
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η ιαπωνική ένωση για την έρευνα και την εξέλιξη κινητήρων υδρογόνου για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE) -που περιλαμβάνει τις Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki & Toyota-, πρόκειται να λάβει μέρος στο Rally Dakar 2024 στην νεοσύστατη κατηγορία «Mission 1.000», με το υπερτροφοδοτούμενο SSV «HySE-X1», που θα καίει υδρογόνο.
Η κατηγορία «Mission 1000» είναι μία νεότευκτη κατηγορία. Δημιουργήθηκε με στόχο να δώσει κίνητρα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για την ανάπτυξη τεχνολογιών στον δρόμο προς την ανθρακική ουδετερότητα, όπως κινητήρες υδρογόνου, ηλεκτρικά μοντέλα και υβριδικά συστήματα βιοκαυσίμων. Εκεί, η HySE, ρίχνει στην μάχη για το 2024 ένα SSV με πρωτότυπο κινητήρα υδρογόνου, με την ονομασία «HySE-X1», το οποίο θα δοκιμαστεί στον πιο σκληροτράχηλο αγώνα αντοχής μηχανοκίνητου αθλητισμού, στον κόσμο.
Όπως αναμένεται, η συμμετοχή στο Rally Dakar θα επιταχύνει δραματικά την εξέλιξη για την κατασκευή κινητήρων υδρογόνου. Κάτι ακόμα που θέλει η HySE με τη συμμετοχή της στο Rally Dakar 2024, το οποίο προσελκύει εκατομμύρια θεατές -αλλά και χορηγούς- από όλο τον κόσμο, είναι να προβάλει τις δραστηριότητές της, με στόχο τη δημιουργία παγκόσμιων και διακλαδικών συνεργασιών, για την διεύρυνση της κινητικότητας με υδρογόνο.
Το πλαίσιο του «HySE-X1» βασίζεται σε αυτό της συνεργαζόμενης βελγικής αγωνιστικής ομάδας Overdrive Racing, έχοντας δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις, που χρειάζονται για την εγκατάσταση του ρεζερβουάρ υδρογόνου και του συστήματος τροφοδοσίας. Ο κινητήρας μοτοσυκλέτας που έχει τοποθετηθεί είναι αυτός που χρησιμοποιεί η HySE για τις ερευνητικές της δραστηριότητες. Οι εργασίες που απαιτούνται κατά την διάρκεια του αγώνα, όπως ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο και η συντήρηση, θα πραγματοποιούνται επίσης σε συνεργασία με την Overdrive.
To συνολικό μήκος του «HySE-X1» ανέρχεται στα 3.530mm, με το πλάτος του να φτάνει τα 2.070mm και το ύψος τα 1.700mm. Το βάρος του οχήματος βρίσκεται περίπου στον 1,5 τόνο, με τον κινητήρα να είναι τετράχρονος, υγρόψυτος, υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος εν σειρά, 998 κυβικών, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.
Τέλος, η HySE σχεδιάζει να εκθέσει μία μακέτα του SSV της, «HySE-X1» στο περίπτερο του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού, στα πλαίσια του «Japan Mobility Show 2023», το οποίο θα διεξαχθεί στο εκθεσιακό κέντρο Tokyo Big Sight.
Όπως όλα δείχνουν η εξέλιξη κινητήρων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο της HySE προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Είναι μόνο θέμα χρόνου πλέον, να κάνουν την εμφάνιση τους τόσο μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα όσο και ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο από την ένωση των Ιαπώνων κατασκευαστών, με ανάλογο μοτέρ.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr