Ηλεκτροκίνηση: Σύμπραξη εταιρειών για να προχωρήσει η αντικατάσταση του στόλου των ταξί - Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της δράσης «Πράσινα Ταξί»
Η δράση παραμένει σχεδόν «παγωμένη»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Το ...φιλί της ζωής από ιδιωτική σύμπραξη, την οποία χαιρέτισε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομων και Μεταφορών επιχειρείται να δοθεί στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» που αφορά τον εξηλεκτρισμό του στολου που έως τώρα έχει εμφανίσει επιδόσεις πολύ κάτω των προσδοκιών. Η δράση παραμένει σχεδόν «παγωμένη» με τους αυτοκινητιστές να μην πείθονται ούτε από τις υψηλές επιδοτήσεις να ...κινηθούν ηλεκτρικά αντικαθιστώντας τα οχήματά τους με ηλεκτροκίνητα.
Απογοητευτικά αποτελέσματα
Τα έως σήμερα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά δεδομένου ότι βάσει των επίσημων στοιχείων έχουν πληρωθεί μόλις 35 δικαιούχοι, ενώ σε οριακά τριψήφια νούμερα κινούνται και οι ενεργές αιτήσεις ένταξης στη δράση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας, μέχρι σήμερα υπάρχουν 104 ενεργές αιτήσεις, από τις οποίες έχουν εγκριθεί οι 85, έχουν επιδοτηθεί οι 35, και 18 δικαιούχοι έχουν υποβάλλει δικαιολογητικά για πληρωμή. Και όλα αυτά όταν μόνο στην Περιφέρεια Αττικής ο αριθμός των ΕΔΧ ταξί είναι 13.768, ενώ στο σύνολο της χώρας προσεγγίζει τις 30.000 και ενώ η δράση «Πράσινα ταξί» που χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 40 εκ. ευρώ θα επαρκούσε για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Υπενθυμίζεται ότι το ύψος της επιδότησης φτάνει έως το 40% - της προ ΦΠΑ - αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ
Με στόχο την αντιστροφή αυτού του κλίματος χθες - παρουσία του κ. Σταικούρα - ανακοινώθηκε το ZAP Taxi Club, μια νέα πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία επενδύσεων SirecEnergy, σε συνεργασία με τις εταιρείες Εθνική Leasing, που είναι ο χρηματοδότης του project και τη FREENOW.
Συγκεκριμένα, η ZAP A.E., εταιρεία που δημιουργήθηκε από την SirecEnergy, αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί, μέλη του ZAP Taxi Club. Τα συγκεκριμένα ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW, ιδιοκτήτες άδειας ταξί, αποσύροντας το παλαιό συμβατικό τους όχημα, με σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά. Στη συνέχεια, οι ιδιοκτήτες των νέων ηλεκτρικών ταξί – μέλη πλέον του ZAP Taxi Club - ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW, και συγκεκριμένα στον στόλο ‘’Green Taxi’’, αυτόματα αποκτούν προτεραιότητα στο πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας.
Όπως επισημάνθηκε στην παρουσίαση, οι ιδιοκτήτες ταξί συμμετέχοντας στο ZAP Taxi Club και έχοντας εξασφαλίσει τη συντήρηση και την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, καθώς και την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP 24/7, επωφελούνται από την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί και από τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες, μέσω της πλατφόρμας της FREENOW.
Στόχος της σύμπραξης είναι εντός των επόμενων μηνών να βγουν στους δρόμους της Αθήνας περίπου 1.000 νέα ηλεκτρικά ταξί, ενώ εξετάζεται το πρόγραμμα να λειτουργήσει και σε άλλες πόλεις.
Την πρωτοβουλία χαιρέτισε ο υπουργός, ο οποίος παραδέχτηκε ότι υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα μέχρι να στραφεί σε ηλεκτρικό στόλο ο κλάδος των ταξί: «Χαιρετίζουμε τη σημερινή πρωτοβουλία, η οποία έρχεται να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος των προβληματισμών, σχετικά τόσο με την ύπαρξης της αναγκαίας ρευστότητας, όσο και με την ύπαρξη σταθμών φόρτισης σε συγκεκριμένους χώρους», ανέφερε καλώντας τους αυτοκινητιστες να ανανεώσουν τα οχήματά τους.
Από την πλευρά του Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, επεσήμανε ότι με δεδομένο πως τα ταξί εκτελούν περίπου το ένα τρίτο των οχηματοχιλιομέτρων στην Αθήνα, καθίσταται σαφές ότι ο εξηλεκτρισμός του κλάδου είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της SIrecEnergy, Διονύσης Αλυσανδράτος, το νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων. Το δίκτυο θα λειτουργεί αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club σε 24ωρη βάση. Το πρώτο σημείο φόρτισης θα παραδοθεί σε λειτουργία εντός του Ιουνίου, τα υπόλοιπα 9 μέχρι το τέλος του 2024 και θα παρέχουν τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά.
«Κάθε ηλεκτρικό ταξί χρειάζεται 45KWh ενέργειας ημερησίως, ενέργεια ικανή για αυτονομία 250 χιλιομέτρων, με τη συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας των νέων ηλεκτρικών ταξί να είναι ικανή να παρέχει αυτονομία έως και 600 χιλιομέτρων».
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εθνική Leasing,, «η ΕΘΝΙΚΗ LEASING, παρέχει στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα, με το οποίο, εκτός από τα απαραίτητα κεφάλαια για την αγορά του αυτοκινήτου, έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν υπηρεσίες συντήρησης, ασφάλισης και παροχής ενέργειας. Ελπίζουμε ότι αυτό το νέο εγχείρημα θα έχει θετική ανταπόκριση από τον κλάδο των επαγγελματιών ΤΑΧΙ, καθώς και σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον».
Οι αυτοκινητιστές που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, θα εντάσσονται απευθείας στο δυναμικό της FREENOW, όπως ανέφερε η Γενική Διευθύντρια, Άσπα Τοπαλίδου. Η εταιρία θα εξασφαλίζει στους ιδιοκτήτες ταξί του ZAP Taxi Club την απευθείας ένταξή τους στον ειδικό στόλο “Green Taxi”, διευκολύνοντας την επιλογή ηλεκτρικού ταξί από τους επιβάτες, ενώ οι οδηγοί θα έχουν προτεραιότητα στο πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας, ειδική σήμανση στα οχήματα για την προώθηση της αναγνωρισιμότητας και χρήσης του ZAP Taxi Club, ενώ ο στόλος θα είναι εύκολα προσβάσιμος σε φορείς και κλάδους που επιδιώκουν την «πράσινη» μετακίνηση, όπως ο τουριστικός κλάδος και δημόσιοι φορείς.
Πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα
Η Εθνική Leasing θα παρέχει χρηματοδότηση, μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης στους ιδιοκτήτες άδειας ταξί, οι οποίοι εφόσον ενταχθούν στο κρατικό πρόγραμμα μπορούν να λάβουν επιδότηση έως και 22.500 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποσύρουν το παλαιό όχημά τους συμβατικής τεχνολογίας.
Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν όχημα από 7 συνεργαζόμενους κατασκευαστές (Skoda, Mercedes, VW, KIA, Hyundai, MG, BYD) και συμβολαίο 4ετίας ή 5ετίας με 100.000 και 75.000 χιλιόμετρα ανά έτος αντίστοιχα.
Κατά τη λήξη των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης οι ιδιοκτήτες ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το όχημα έναντι συμβολικού τιμήματος.
Το μέσο μηνιαίο μίσθωμα θα ανέρχεται ενδεικτικά από 980 έως 1.200 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα επιλεγεί, τα ετήσια χλμ και τα έτη μίσθωσης. Θα περιλαμβάνει το κόστος αυτοκινήτου, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης πυρός και κλοπής, τακτική συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, κάλυψη βλαβών και φόρτιση στο δίκτυο ZAP για 250χλμ ανά ημέρα.
Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα που παρουσίασαν, από το σύνολο των ταξί της Αττικής, μόλις 100 είναι σήμερα ηλεκτρικά παρά το γεγονός ότι ένα στα τέσσερα οχήματα είναι μεγαλύτερο των 10 ετών και βάσει του νομοθετικού πλαισίου από το 2026 όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, οι εκπρόσωποι των εταιρειών επισήμαναν ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν ήδη να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες στην Εθνική Leasing, στο τηλέφωνο 210-5195000 και να προχωρήσουν στην αίτησή τους μέσω του δικτύου καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr