Hyundai i30 N: Νέα εποχή με σούπερ επιδόσεις
Περισσότερους ίππους και αδρεναλίνη για τα χρήματά σας προσφέρει η Hyundai με το i30 N, το οποίο εγκαινιάζει μια νέα σειρά μοντέλων υψηλών επιδόσεων της κορεατικής εταιρίας, που δεν παύει να αναπτύσσεται προς όλες τις κατευθύνσεις!🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας κατασκευαστής παίρνει ένα οικογενειακό χάτσμπακ για να το μετατρέψει σε σπορ αυτοκίνητο. Είναι όμως η πρώτη φορά που κάνει κάτι τέτοιο η Hyundai, η οποία μάλιστα δηλώνει εξ’ αρχής ότι το i30 θα αποκτήσει και «αδελφάκια», που θα δουν στο λογότυπό τους να προστίθεται το γράμμα “Ν”. Tο οποίο, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρίας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου μοντέλου στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, προέρχεται αφενός από το παγκόσμιο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai στη Namyang της Κορέας, όπου το i30 σχεδιάστηκε και αφετέρου από την περίφημη πίστα του Nürburgring στη Γερμανία, όπου εξελίχθηκε. Και καθώς με λίγη φαντασία δύο συνεχόμενες στροφές (το λεγόμενο «εσάκι») μπορούμε να τις δούμε ως “N” (αντί για S) έχουμε μία ακόμα πηγή του επίμαχου λογοτύπου.
Το ότι βρεθήκαμε σε πίστα για να οδηγήσουμε το i30 N μόνο τυχαίο βεβαίως δεν ήταν, καθώς το νέο μοντέλο κρύβει, κάτω από το εμπρός καπό, έναν δίλιτρο, τούρμπο βενζινοκινητήρα (THETA 2.0 T-GDI, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT) που προσφέρεται είτε με 250 ίππους στην «απλή» έκδοση (όσο απλός μπορεί να θεωρηθεί ένας τέτοιος κινητήρας) είτε 275 στην έκδοση “performance pack”, που συνοδεύεται επιπλέον και από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, στοιχείο εξαιρετικά χρήσιμο όταν κινείσαι γρήγορα.
Με τέτοια ισχύ το i30 N δεν έχει πρόβλημα να «φλερτάρει» με τα έξι δεύτερα για τα 0-100 χλμ. ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται για λόγους ασφαλείας στα 250 km/h. Δεν έχει επίσης πρόβλημα το i30 N να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα στην πίστα, τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές. Το πόσο καλά «στημένο» είναι το νέο μοντέλο το διαπιστώσαμε κυριολεκτικά από πρώτο χέρι, αξιοποιώντας, εκτός από τον κινητήρα, το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα και τον ενισχυμένο για λόγους αντοχής συμπλέκτη, την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση και βεβαίως τα πολύ καλά φρένα.
Σημειώνουμε ότι οδηγήσαμε αποκλειστικά την έκδοση performance που φορά ελαστικά Pirelli P Zero 235/35 R19 και μας εντυπωσίασε με τη φιλικότητά της. Το i30 N μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα, φρενάρει σωστά και κυρίως δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις με απότομες αντιδράσεις όταν πιέζεται. Και αυτό είναι στοιχείο που του δίνει πιστοποιητικά καταλληλότητας και για χρήση από τους λιγότερο συνηθισμένους σε τέτοιο στιλ οδήγησης.
Η διακριτικότητα είναι ακόμα μία αρετή του γρήγορου Hyundai, καθώς οι εξωτερικές διαφορές (καινούριοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα εμπρός, διαφορετικές ζάντες 18’’ και 19’’, κόκκινα σιρίτια, αεροδυναμικά βοηθήματα κ.ά.) σε σχέση με τα απλά i30 είναι μεν υπαρκτές και δίνουν έναν διαφορετικό αέρα στο αυτοκίνητο, αλλά δεν προκαλούν, Αντίστοιχο σχόλιο θα κάνουμε και για το εσωτερικό με τα ειδικά καθίσματα που
προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ οι δύο έξτρα γαλάζιοι διακόπτες στο τιμόνι, δεν επιτελούν μόνο αισθητικό έργο, αλλά επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του i30 N, επιλέγοντας μία από τις πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport N και N Custom. Σημειώνουμε ότι στη λειτουργία N Custom μπορεί κανείς να δημιουργήσει 1994 διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το τιμόνι, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και την επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Ανάμεσα στις δυνατότητες που προσφέρονται είναι και το “rev matching” που προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα στα γρήγορα κατεβάσματα.
Κατά τ’ άλλα το i30 N δεν παύει να είναι ένα ισορροπημένο πεντάθυρο χάτσμπακ, με επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (381 ή 395 λίτρα, ανάλογα με το αν υπάρχει η αφαιρούμενη μπάρα θόλων για αύξηση της ακαμψίας) και πλούσιο εξοπλισμό, που αναπόφευκτα περιλαμβάνει το πακέτο ασφαλείας S10 (σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (AEB), σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS) κλπ.), που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του i30.
Τα 26.990 ευρώ της «απλής» έκδοσης είναι μία εξαιρετική τιμή, αν σκεφτούμε ότι αντιστοιχούν σε 250 ίππους και το μόνο πραγματικά ανταγωνιστικό που μπορούμε να σκεφτούμε σε αναλογία ευρώ ανά ίππο είναι το Cupra Leon των 300 ίππων. Ακόμα καλύτερα τα πράγματα με την έκδοση performance που κοστίζει 28.750 και εκτός από τους 25 επιπλέον ίππους, προσφέρει όπως ήδη είπαμε μπλοκέ διαφορικό και μεγαλύτερους τροχούς 19’’ (με λάστιχα 235/35 R19) έναντι 18’’ (225/40 R18). Ενώ το γεγονός ότι οι Κορεάτες δεν διστάζουν να καλύπτουν το i30 N με 5ετή εγγύηση – και μάλιστα χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων – δίνει μια σιγουριά στον αγοραστή του που γνωρίζει ότι μπορεί να το πιέζει για να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του, χωρίς να φοβάται δυσάρεστες συνέπειες...
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1998 cm3
Ισχύς* 250 / 275 PS @ 6000 rpm
Ροπή** 353 Nm @ 1450 rpm
0-100 km/h* 6,4’’ / 6,2’’
Ταχύτητα 250 km/h
Μ x Π x Υ 4335 x 1795 x 1451 mm
Πορτμπαγκάζ 381 / 395 λίτρα
Βάρος* 1400 / 1429 kg
Τιμή* € 26.990 / € 28.750
* i30 N / i30 N performance
** i30 N: 353 Nm @ 1450-4000 rpm, i30 N performance: 353 Nm @ 1.450-4700 rpm
Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr