Toyota Corolla: Άξιος διάδοχος!
Τιμώντας μια κληρονομιά 50 ετών, το πλέον τυπικό και αξιόπιστο ιαπωνικό μικρομεσαίο μοντέλο έρχεται στην 12η γενιά του ολικά αναβαθμισμένο με συστήματα υψηλής τεχνολογίας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σε πλήρη σύνθεση δίνει, πλέον, το παρών στην ελληνική αγορά η νέα Corolla, με τρία αμαξώματα, εκ των οποίων αναμφίβολα το πιο χαρακτηριστικό για την μικρομεσαία κατηγορία στην οποία εντάσσεται το μοντέλο είναι το πεντάθυρο “hatchback” που αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ «λογικών» εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων. Το τετράθυρο “Sedan” αντιπροσωπεύει την πιο κλασική αντίληψη του μεγάλου πορτμπαγκάζ, ενώ το μοντέρνο στέισον “Touring Sports” εκτός από την επιπλέον πρακτικότητα προσφέρει και μια διαφορετική αισθητική προσέγγιση με τον αέρα των ταξιδιών και των πολλαπλών δραστηριοτήτων.
Οικο-λογική κίνηση
Το λογότυπο Auris που συνόδευσε κάποια χρόνια τις πεντάθυρες και στέισον εκδόσεις του μοντέλου ανήκει πια στο παρελθόν. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις οικολογικού προφίλ τεχνολογικές επιλογές της Toyota, που επιμένει στην εξελιγμένη συνταγή του δικού της υβριδικού συστήματος κίνησης που τώρα το χαρακτηρίζει “self charginghybrid” (αυτοφορτιζόμενο υβριδικό). Πρόκειται για επιλογή που προσφέρει μειωμένη κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων, χωρίς καμία ανάγκη υποδομής φόρτισης.
Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι έχουμε να κάνουμε όχι με ένα, αλλά με δύο υβριδικά συστήματα κίνησης: Το πρώτο έχει συνολική ισχύ122 ίππων και τοποθετείται και στις τρεις εκδόσεις της νέας Corolla. Αποτελείται δε από ένα βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων/ 98 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 37 kW (50 PS), είναι προσανατολισμένο στη μέγιστη οικονομία (ελάχιστη κατανάλωση: 3,3 lit/100 km) και μπορεί να κινηθεί μόνο με ρεύμα έως και στο 50% των καθημερινών μετακινήσεων ενός μέσου οδηγού.
Tο δεύτερο, που τοποθετείται στις εκδόσεις Hatcback και Touring Sports, έχει μεγαλύτερο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων / 153 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 80 kW (65 PS), διαθέτοντας δε συνδυασμένη ισχύ 180 PS, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις. Εδώ τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 7,9’’, ενώ η κατανάλωση ανεβαίνει ελαφρά στα 3,7 lit/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 85 g/km. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται για ευνόητους λόγους – και στις δύο περιπτώσεις- στα 180km/h.
Πολύπλευρη βελτίωση
Από τη γκάμα δεν λείπουν και πιο «συμβατικές», αλλά πάντα αποδοτικές επιλογές, με την τεχνολογία διπλού μεταβλητού χρονισμού της Toyota να συναντά την υπετροφοδότηση προσφέροντας μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα. Άλλωστε αυτό ήταν ανέκαθεν ένα παραδοσιακό χαρακτηριστικό του μοντέλου. Έτσι οι εκδόσεις Hatchback και Touring Sports είναι διαθέσιμες με τον 1.2 Turbo βενζινοκινητήρα των 116 ίππων της Toyota (κατανάλωση: 5,6lit/100km), ενώ η τετράθυρη Corolla φορά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 Valvematic, 132 ίππων (5,7 lit/100 km).
Κατά τ’ άλλα, χτισμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα GA-C της νέας αρχιτεκτονικής της ιαπωνικής εταιρίας (Toyota New Global Architecture - TNGA) η νέα Corolla, εξελιγμένη με γνώμονα το πιο απαιτητικό ευρωπαϊκό κοινό, υπόσχεται υψηλά στάνταρ στους τομείς της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας. Η πίσω ανάρτηση είναι εντελώς νέα, πολλαπλών συνδέσμων. Εμπρός υπάρχουν γόνατα μακφέρσον, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι διαθέσιμη είναι και ρυθμιζόμενη ανάρτηση, Adaptive Variable Suspension (AVS) στις εκδόσεις Hatchback και Touring Sports.
«Λογικές» τιμές
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 17.600 ευρώ για το πεντάθυρο Hatchback 1.2 Turbo, στη βασική έκδοση “Live”, ενώ η Corolla Sedan 1.6 κοστίζει 17.270 ευρώ, στην ίδια πάντοτε έκδοση. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος, με στάνταρ το Toyota Sense II που περιλαμβάνει ACC και LTA (Adaptive Cruise Control και Lane Trace Assist), σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αλλά και επιλογή διαφορετικού οδηγικού προφίλ, επτά αερόσακους, Full LED προβολείς, air condition (διζωνικό κλιματισμό στις υβριδικές εκδόσεις), 4,2 ιντσώνTFT οθόνη στον πίνακα οργάνων, οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκηςeCall & Connected Service και χειριστήρια ήχου, τηλεφώνου και συστημάτων ασφαλείας στο τιμόνι. Ενώ ανεβαίνοντας επίπεδα εξοπλισμού συναντάμε «αξεσουάρ» όπως η κάμερα οπισθοπορείας, η οθόνη οργάνων 7 ιντσών ΤFT κ.ά. Οι υβριδικές Corolla Hatcback ξεκινούν από τα 20.970 ευρώ (1.8 “Live”) και από τα 25.660 ευρώ (2.0 “Active”), ενώ οι υβριδικές σεντάν (1.8 “Live”) από €21.340. Σημειώνουμε ότι η Touring Sports προσφέρεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις με τιμή από 22.820 ευρώ.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr