«Ηλεκτρικές» επενδύσεις από Hyundai και Kia
Οι Κορεάτες έχουν εξελίξει ένα FCEV φορτηγό 18 τόνων που διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο μέσα σε 7 λεπτά!🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Σε 80 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το συνολικό ποσό που αποφάσισε να επενδύσει η Hyundai Motor Group στη Rimac Automobili, μια εταιρία που ειδικεύεται σε ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το μηδενικών ρύπων οπλοστάσιό της.
Την τεχνογνωσία, λοιπόν, στον τομέα της ηλεκτροκίνητσης της μικρής εταιρίας Rimac αποφάσισε να αξιοποιήσει ο όμιλος Hyundai. Από τα 80 εκ. ευρώ που θα καταβάλουν οι Κορεάτες, τα 64 εκ. ευρώ αφορούν την Hyundai και τα υπόλοιπα 16 εκ. την Kia, ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι στόχος της επένδυσης δεν είναι μόνο η εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs – Battery Electric Vehicles), αλλά και οχημάτων κυψελών καυσίμου/υδρογόνου (FCEVs – Fuel Cell Electric Vehicles) έναν τομέα στον οποίο οι Κορεάτες εξακολουθούν να δουλεύουν συστηματικά, δημιουργώντας τόσο επιβατικά μοντέλα τα οποία διαθέτουν μάλιστα στο εμπόριο (βλ. Hyundai ix35/2013 και Hyundai Nexo/2019) όσο και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων – και θυμίζουμε στο σημείο αυτό το μνημόνιο συνεργασίας για την προμήθεια 1.000 FCEV φορτηγών, που υπεγράφη πέρυσι με την ελβετική εταιρία “H2 Energy”. Σημειώστε ότι οι Κορεάτες έχουν εξελίξει ένα FCEV φορτηγό 18 τόνων που διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και μπορεί να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο μέσα σε 7 λεπτά.
Ποια είναι όμως η Rimac και γιατί πιστεύουν τόσο σε αυτήν οι Κορεάτες; Πρόκειται λοιπόν για μια μικρή εταιρία που ιδρύθηκε το 2009 στην Κροατία από τον Mate Rimac με όραμα την δημιουργία των υπερ-αυτοκινήτων του 21ου αιώνα και πολύ γρήγορα απέκτησε σημαντική τεχνογνωσία στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων, των συστημάτων ελέγχου, αλλά και των μπαταριών, απασχολώντας σήμερα 500 εργαζόμενους. Είναι η εταιρία που στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο, παρουσίασε το εντυπωσιακό πρωτότυπο “C_Two”, που διαθέτοντας 4 ηλεκτροκινητήρες με την εντυπωσιακή ισχύ των 1.914 ίππων επιταχύνει από στάση μέχρι τα 300 km/h σε μόλις 11,8 δεύτερα!!! Ενώ η 120 kWh μπαταρία επιτρέπει αυτονομία 550 χιλιομέτρων.
Καθόλου παράξενο, λοιπόν, που από τη συνεργασία αυτή θα προκύψει ένα ηλεκτρικό μοντέλο της σπορ μάρκας “N” της Hyundai και ένα FCEV όχημα επιδόσεων. Ενώ γενικότερα, η Hyundai Motor Group θα αξιοποιήσει τις δημιουργούμενες δυνατότητες Έρευνας & Ανάπτυξης, ώστε να ανταποκριθεί στο δικό της πλάνο ηλεκτροκίνησης, το οποίο περιλαμβάνει το λανσάρισμα 44 φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων έως το 2025.
Από την πλευρά του ο Mate Rimac, σημερινός Διευθύνων σύμβουλος της Rimac Automobili δεν μπορεί παρά να δηλώνει ικανοποιημένος: «Η Rimac είναι ακόμα νέα και σχετικά μικρή, αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία. Βλέπουμε έναν ισχυρό επενδυτή και τεχνολογικό συνεργάτη στην Hyundai Motor Group και πιστεύουμε ότι αυτή η συνεργασία θα καθιερώσει τη θέση μας στον κλάδο ως προμηθευτή συστημάτων ηλεκτροκίνησης “Tier-1” (σ.σ. υψηλής τεχνολογίας)».
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλειας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ των ανεξαρτητοποιήσεων Τζάκρη και Πούλου και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr