Ένα «διακριτικό» Supercar 600 ίππων
Αν και κατασκευαστής κυρίως µοντέλων πλατιάς κατανάλωσης, η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει πρόβληµα να παρουσιάζει µοντέλα άξια να φέρουν τον τίτλο του υπεραυτοκινήτου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Τις κορυφαίες στιγµές δύο σηµαντικότατων ονοµάτων για την ιαπωνική εταιρεία, του GT-R που έχει στο ενεργητικό του 50 χρόνια ιστορίας και επιτυχιών στους αγώνες αυτοκινήτου και της NISMO (NISsan MOtorsports International Co.) που αποτελεί τον κλάδο βελτίωσης των µοντέλων της Nissan, αντιπροσωπεύει το νέο Nissan GT-R NISMO 2020. Πρόκειται για την πιο προηγµένη σε όλα τα επίπεδα έκδοση του GT-R που παραµένοντας ένα κοµψό σπορ αυτοκίνητο, έρχεται περισσότερο ώριµο από ποτέ να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που απαιτούν οι λάτρεις της σπορ οδήγησης.
Ενδεικτικό των δυνατοτήτων του είναι ότι, εφοδιασµένο µε νέους, αγωνιστικού τύπου στροβιλοσυµπιεστές, βελτιωµένο αυτόµατο κιβώτιο, ελαφρύτερα εξαρτήµατα, µειωµένη συνολική µάζα και αναβαθµισµένα φρένα, τροχούς και ελαστικά, το Nissan GT-R NISMO 2020 κατάφερε να µειώσει κατά 2,5 δευτερόλεπτα τον χρόνο του γύρου πίστας στις ειδικές εγκαταστάσεις της Nissan, αναπτύσσοντας ταχύτητες που αγγίζουν τα 300 χλµ./ώρα.
Καινούρια turbo
Ο 3,8 λίτρων 24βάλβιδος V6 κινητήρας «VR38DETT» του GT-R NISMO 2020 είναι κατασκευασµένος στο χέρι από εξειδικευµένους τεχνίτες, γνωστούς ως «takumi», σε ειδικά διαµορφωµένο «αποστειρωµένο» χώρο, και φέρει πινακίδα από αλουµίνιο στην οποία αναγράφεται το όνοµα του τεχνίτη που τον συναρµολόγησε. Γεγονός που αν µη τι άλλο δείχνει την ιδιαιτερότητά του.
Οι βελτιώσεις που συναντάµε στον κινητήρα αυτόν περιλαµβάνουν ένα ζεύγος στροβιλοσυµπιεστών υψηλής ροής και µεγάλης διαµέτρου, που προέρχονται πλέον από την αγωνιστική έκδοση GT3 του µοντέλου και διαθέτουν φτερωτή τουρµπίνας µε 10 πτερύγια (ένα λιγότερο από το τρέχον µοντέλο). Κάθε ένα από αυτά τα πτερύγια είναι κατά 0,3 χιλιοστά λεπτότερο, που συνεπάγεται µείωση της µάζας κατά 14,5% και συνεπώς της αδράνειας (24%), κάτι που οδήγησε στη βελτίωση της απόκρισης του κινητήρα στο γκάζι κατά 20%, γεγονός που οδήγησε σε βελτίωση των επιταχύνσεων εν κινήσει, παρόλο που η µέγιστη ισχύς παρέµεινε αµετάβλητη, αλλά πάντα εντυπωσιακή, στους 600 ολοζώντανους ίππους. Το βελτιωµένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συµπλέκτη διαθέτει 6 σχέσεις και, όταν τεθεί σε R-mode, πραγµατοποιεί ακόµα πιο γρήγορα τις αλλαγές, χάρη σε έναν νέο αλγόριθµο για το Adaptive Shift Control (ASC).
To ASC επιλέγει τη βέλτιστη σχέση για κάθε σενάριο οδήγησης, κάτι που µπορεί να γίνει ιδιαίτερα αισθητό κατά τη διάρκεια του φρεναρίσµατος και όταν το αυτοκίνητο στρίβει, προσφέροντας ακρίβεια στον χειρισµό µε ταχύτερα «κατεβάσµατα» και µειώνοντας την υποστροφή, στην είσοδο της στροφής. Με τις στροφές του κινητήρα να διατηρούνται σε υψηλότερα επίπεδα, χάρη στην επιλογή χαµηλότερης σχέσης µετάδοσης, η επιτάχυνση βελτιώνεται επίσης αισθητά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται πλέον στην έξοδο της στροφής.
Προκειµένου να δηµιουργήσει το νέο «πακέτο» φρένων για το GT-R NISMO 2020, η Nissan συνεργάστηκε με τον γνωστό Ιταλό κατασκευαστή Brembo. Τα τέσσερα δισκόφρενα περιλαμβάνουν μεγάλες «δαγκάνες», που συνοδεύονται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 410 mm εμπρός και 390 mm πίσω, τους μεγαλύτερους που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε ιαπωνικό αυτοκίνητο πίσω και βελτιώνουν σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ένα πεντάλ φρένου με καλύτερη απόκριση και αίσθηση για να μπορεί να ρυθμίζει με ακρίβεια τη δύναμη της πέδησης και να μην «κουράζει» τα φρένα. Σημειώνουμε ότι χάρη στα φρένα αυτά επετεύχθη μείωση του βάρους των μη αναρτημένων μαζών κατά 16,3 kg.
Χρήση ανθρακονημάτων
Βεβαίως η μείωση του βάρους -ζωτικής σημασίας ζητούμενο για κάθε σπορ αυτοκίνητο- δεν αφορά μόνο τα φρένα, αφού χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, όπως οι προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά (-4,5 κιλά), το καπό (-2 κιλά), η οροφή (-4 κιλά). Η δίαιτα, δε, της οροφής είχε και ένα επιπλέον όφελος: το χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Σημειώνουμε ότι οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων του GT-R NISMO 2020 αύξησαν την ευστάθεια στις στροφές (περισσότερα πλευρικά «G»), ενώ τα αμορτισέρ Bilstein DampTronic είναι πλέον πιο μαλακά τόσο κατά την αποσυμπίεση (20% πιο μαλακά) όσο και κατά τη συμπίεση (5% πιο μαλακά), αφού ελήφθη υπόψη η συνολική μείωση του βάρους κατά 30 κιλά. Τον δικό του ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς του GT-R παίζει, τέλος, η ιδιόμορφη τετρακίνηση, ένα σύστημα που περιλαμβάνει δύο διαμήκεις άξονες μετάδοσης, με το κιβώτιο ταχυτήτων να βρίσκεται στον πίσω άξονα και από εκεί να μοιράζει μπρος-πίσω τη ροπή του κινητήρα.
Κατώτατος μισθός: Στη Βουλή το νομοσχέδιο - Ποιες αλλαγές έγιναν
ΣΥΡΙΖΑ για σύλληψη Ρωμανού: «Αστυνομικές πρακτικές τύπου "συνήθως υπόπτων" δεν αρμόζουν σε κράτος δικαίου»
Γάζα: Νεκρή όμηρος σε σημείο που δέχθηκε επίθεση από το Ισραήλ ανακοίνωσε η Χαμάς
Μαρινάκης: Η ομιλία του Καραμανλή ήταν ενωτική - Ύβρεις από τον Σαμαρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr